Seaworld oeh aaah - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Seaworld oeh aaah - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Seaworld oeh aaah

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

05 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

Zo,daar zijn we weer met een nieuw avontuur.
Vroeg in de vakantiemorgen ging ons wekkertje, even douchen ontbijten en hupsakee, op naar Seaworld.Er was ons verteld en we hadden gelezen, dat als je vroeg bij een park bent, je een parkeerplek dichtbij hebt en nog geen lange wachtrijen.
Dat laatste viel de hele dag erg mee, bij de shows was voldoende plek, soms in de bloedhete zon, temperaturen liepen op tot over de 102 graden Fahrenheit (39,5 C), en er werd veel gedronken en die gekke mama had kleine handdoekjes mee, om nat te maken en lekker in je nek te leggen,(geleerd van ervaren zwemmers in Pesaro).
Maar al gauw bleek dat ze toch niet zo gek was en dat het voor heerlijke en broodnodige verkoeling zorgde.
Om een uur of half één was onze drankvoorraad (5 liter) op en gingen we over op de parkdrinks. Dit laatste valt niet mee, we hebben inmiddels de bekers drinken afgezworen, die smaken 9 van de 10 keer erg naar chloor en daar hebben we het hele jaar al mee te maken en flesjes verkopen ze niet op alle plekken.
Bij alle shows zorgde onze gids (Amanda) dat we in de soakzone zaten en dat bracht ook heerlijke verkoeling en veel plezier.
De shows waren echt geweldig, vooral die met de Orka’s lieten diepe indruk achter.
Wat ik niet wist is dat de Buschfamilie ondermeer dit park beheert en dat voor de Shamu show, alle mensen uit het leger of famile ervan, hetzij van amerikaanse afkomst hetzij van europese allianties allemaal moesten gaan staan en een ovationeel applaus kregen. Voor ons heel apart, voor de amerikanen blijkbaar heel normaal de meeste gingen helemaal uit hun dak.
De ochtendshow van Shamu was helemaal geweldig, ik was zo onder de indruk dat ik ‘smiddags nog een keer wilde, alleen toen was de show korter, blijkbaar voelde de dieren dat er onweer op komst waren, de show werd behoorlijk ingekort.Maar de bui was ook zo weer over, ook dat was onze door eerdere floridagangers verteld, dus we keken er niet echt van op, daarna was het lekker fris nog maar 93 graden.
De zeeleeuwen show en de dolfijnenshow waren ook top, bij de dolfijnenshow waren ook allerlei acrobatenacts die erg indrukwekkend waren, openeens, zei Tamarah wat een lekker windje, nou mijn hart zat in mijn keel, er vloog een giga grote adelaar over. Verder was er teveel op op te noemen, maar ik doe lekker toch een poging.
Een zee aquarium, waar je onderdoor kon lopen, vond Amanda erg spannend met die haaien in de lucht, twee soorten pinguins die in natuurlijke omgeving gehouden werden, heel koud en donker en warm en licht.Een spectaculaire show met waterski’s, dansers en een gek die van wel 15 meter in het water dook, een baby dolfijntje ( geboren op 01 augustus) met mama en natuuurlijk Key West in Seaworld, dit was helemaal te gek, een lagoon met wel 12 dolfijnen, die je zomaar weer kon aaien en/of voeren er waren uiteraard weer hollandse toeristen( ik noem geen namen) die er niet weg te slaan waren.
Als afsluiting gingen we nog naar een show à la Cirque du Soleil, met van die kunstige acrobaten en gingen we moe en voldaan weg, inmiddels 20.15 uur, op zoek naar een lekker maaltje, dat is ons weer gelukt en nu ligt grote smurf alweer lekker te slapen, Erwin lekker te douchen, Amanda plannen te maken voor morgen en uiteraard voor zondag want ja, dan is jarig en ga ik nu afsluiten en proberen nog wat foto’s op de laptop te zetten, ik geloof dat ik er vandaag zo’n kleine 150 heb gemaakt, hoelang kom je foto’s kijken Yesno ? Dat huis is hier niet ver vandaan en gaan we zeker van buitenaf bekijken en als we nog wat tijd hebben misschien ook binnen.
Nou iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en iedereen die nu op vakantie gaat veel plezier.En tot ons volgende avontuur.
By the way Marleen, we breken ons hoofd over je raadseltje.
Groetjes de Bende .

• 05 Augustus 2006 - 12:57

Cees ,christa ,raymon:

hallo allemaal nou wij zijn ook weer bovenwater van onze vakantie in de regen.
    we hebben al jullie berichtjes gelezen en het is inderdaad een hele belevenis wat jullie allemaal zien en beleven.
    nou geniet nog maar lekker en we spreken mekaar weer.
    groetjes c,c en r

• 05 Augustus 2006 - 14:56

YesNo:

Nou Beetje, ik neem mijn luchtbedje wel mee!!! Enne by the way, die chloorsmaak van jullie drankjes komt van de ijsblokjes, als je vraagt of je ze zonder mag, dan kijken ze je wel gek aan, maar probeer het maar eens.
    Hebben jullie trouwens al pindakaasijs geproefd??? Ja ik weet het ze zijn nuts daar aan die kant van de oceaan, ze stoppen overal peanutbutter in, volgens ons zelfs in de behangplak,( maar daar hebben we niet echt aan gelikt dus zeker weten doen we het niet :-) )

Als ik dit zo lees dan heb ik indeed heel wat gemist, jammer dan , ik zal weer terug moeten, wat een ramp !!! We hebben hier op dit moment ook weer lekker weer, maar gelukkig niet zo warm als daar bij jullie! Ik denk dat jullie als moriaantjes terugkomen!!! Veel plezier nog enne.. ik leef met jullie mee, ben benieuwd wat jullie van de volgende atraktie vinden.
    Hug YesNo

• 05 Augustus 2006 - 16:03

Janneke & Aad:

Hallo Bende van Vier,
    Allemaal al vast van harte gefeliciteerd, maar natuurlijk Amanda het meest een dikke knuf van ons twee, wij zijn nu bij onze Italiaanse vrienden. Op dit moment hebben we een buitje maar ook wij mogen niet klagen over het weer.
    Amanda we wensen je een fantastisch fijn and a happy birthday. Yes we speaking also this whole day English.
    Heel veel plezier alle vier oh, dat rijmt!
    Have fun and a big kiss off Aad and Janneke.

• 05 Augustus 2006 - 19:34

Oma Fokje:

Lieve Amanda, hartelijk gefeliciteerd met je 16e verjaardag Oma wenst jou een hele fijne verjaardag en wat kies je uit om te eten? zo,n hele grote pizza of een big mac,ik hoor het wel van je een hele dikke verjaardags knuffel en de 20 e aug vieren we je verjaardag met z,n allen xxxxxxxOma Fokje

• 05 Augustus 2006 - 19:40

Oma Fokje:

lieve allemaal gefeliciteerd met Amanda,s verjaardag een fijne dag met elkaar daar in het snikhete Florida. Wat weer een schitterende dag hadden jullie daar in Seaworld en hele leuke foto,s jullie laten ons wel meegenieten met jullie verslagen en foto,s dankje wel hoor. het zijn lange dagen maar zeker de moeite waard als ik dat allemaal lees. fijn dat jullie zo genieten,op naar het volgende avontuur zullen we maar zeggen. bedankt v.d kaart. liefs en xxxx van Oma Fokje

• 05 Augustus 2006 - 20:42

Marleen:

Fantastisch om die belevenissen in Seaworld te lezen. Volgens mij willen jullie wel langer in Florida blijven. Er is ook zo ontzettend veel te zien en te doen daar. Amanda ik feliciteer je nog niet. Tenslotte ben je pas over een kleine anderhalf uur jarig. In Nederland dan, ook jij hebt de mazzel dat je 30 uur jarig bent. Dan kan niet iedereen zeggen toch.
    Enne ik ga jullie toch lekker niet vertellen wat SaS-dagen zijn, dat komt na de vakantie wel.

Groetjes
    Marleen

• 05 Augustus 2006 - 21:05

Sonja:

Zo het gaat maar door he die avonturen van jullie.Wij worden gewoon jaloers,maar wij kunnen van jullie foto's genieten. Deze zijn gewoon fantasties.

He Amanda nog even en dan ben je eindelijk jarig. Jammer dat wij er niet op deze dag bij kunnen zijn. Wij willen je bij deze alvast feliciteren met je 16 de verjaardag.De rest van de familie ook gefeliciteerd met het kleinste bendelid.
    Ook in Nederland kunnen wij er niet bij zijn. Want dan zijn wij eindelijk op vakantie.
    Heel veel felicitatie kusjes en knuffles van RYMS

• 05 Augustus 2006 - 22:00

Woggiefamily:

Hallo Amanda,

Eindelijk is het 12 uur. Van harte gefeliciteerd met je 16e verjaardag. Jullie zullen ongetwijfeld een leuke dag met elkaar hebben. Het is ook zo bijzonder om je verjaardag heel ver van huis te vieren.
    Veel plezier en geniet ervan.

P.S.
    De lekkerste ijsjes in Orlando kun je eten bij Marble Slab Creamery, de beste pizza’s bij Flippers Pizza, de heerlijkste burgers bij Casey’s Grill.
    Enne….. op je verjaardag mag je natuurlijk kiezen waar jullie gaan brunchen. Misschien is La Coquina @ Hyatt Regency Grand Cypress Resort wel heeeeeel lekker.
    Dat betekent alweer een SaS-dag.

Groetjes
    Woggiefamily

• 06 Augustus 2006 - 05:36

Cees Christa&raymon:

hoi allemaal.
    Amanda van harte gefeliciteerd met je 16e verjaardag en geniet maar lekker van deze dag zo ver van huis jammer dat we er vandaag niet bij zijn, maar als je terug bent doen we het lekker over.bedankt voor jullie kaart de groetjes en tot een volgend bericht.
    cees christa en raymon

• 06 Augustus 2006 - 11:33

Amanda:

Hoi allemaal..

Jaja vandaag is het dan zover ben ik eindelijk 16:D
    ALlemaal heel erg bedankt voor de feliciteren en de leuke berichtjes.. het is leuk te merken dat jullie zoo mee genieten.
    Cadeautjes heb ik nog niet gehad.. maar die van jullie komen laten wel:P!!

Dikke kus.. en tot snel;)