Dag 3 Allemaal mooie stranden - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Dag 3 Allemaal mooie stranden - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Dag 3 Allemaal mooie stranden

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

22 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

Na een heerlijk nachtje slapen en een nog beter ontbijt, gingen we met de bus op stap.
Eerst een lekker stukje rijden en we werden op een soort foto panorama punt afgezet.
Voor een foto of een souveniertje kopen of gewoon een luchtje scheppen.
Toen naar ons volgende doel de noordelijke stranden, de meeste dachten oh shit alweer wolken, maar het weer werd steeds beter.
Voordat we op Praia de Concecouio waren, kwamen we bij duinen, daar kon je Sandboarden of met een sleetje naar beneden.
Ach ja als je geen sneeuw hebt doe je de wintersportactiviteiten gewoon op zand.
Alleen de skiliften ontbraken.
Er werd even de kat uit de boom gekeken en ja daar waren de eerste waaghalzen van onze groep, met een snowboard het duin af.
Het sleetje was favoriet, maar niet geheel zonder gevaar, Erwin ging met Connie op een sleetje en algauw was daar een reuze spin en hoppa over de kop naar beneden.
Na een uurtje lachen gieren brullen zijn we door de duinen naar het strand gelopen.
En toen .......... was het echt Brasil, muziek, zon, lachende, flanerende mensen (wat wij allemaal in onze bikini of badpak willen stoppen dat komt er hier bij de dames aan alle kanten uit,maar ik geeft oe de meeste kunnen het hebben), hoge golven wat hadden we het naar ons zin.
Na een paar uurtjes waterfun op naar de lunch, bij een leuk stukje strand.
Nog even een half uurtje met de bus en op naar het volgende strand, Florianopolis staat bekend om zijn vele stranden, de één voor het flaneren, de ander om te surfen, maar het maakt ons niet uit we vermaken ons prima.
Bij thuiskomst was er weinig animo om uit te gaan eten, Erwin en Kate zijn naar de supermarkt gewandeld en kwamen met allerlei lekkers thuis en na een lange dag buiten was het om 22.15 schluss.

• 22 Februari 2007 - 20:19

Oma Fokje:

Lieve Bea en Erwin,
    wat een leuke belevenis zo met een snowboard het duin af, ja dat is wel heel wat anders,maar misschien een optie om het hier te doen b,v in de duinen bij Zandvoort. en heb je je sportvrienden op een idee gebracht ,of is zwemmen toch leuker. xxx liefs Ma

• 23 Februari 2007 - 07:19

Aad & Janneke:

Ja zie je, dat duimen van mij heeft direct geholpen. Gelukkig beter weer.
    Kus van je zus