We zijn er!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu We zijn er!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!!!!!!!!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

19 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo Allemaal,

Allereerst we zijn veilig geland en aangekomen in ons appartement, de reis ernaartoe was spannend maar ook ontzettend leuk...

Eerst had papa tamarah en angelo opgehaald en afgezet bij almere Muziekwijk, daarna zijn wij met z'n drieen met de bus naar het station gegaan, op de trein gestapt, een trein eerder dan gepland en we waren zonder moeite optijd op schiphol.

We moesten even wachten voor het inchecken van de bagage en nog 2 mensen (Tamarah en ik), Bea Erwin en Angelo waren ingecheckt en tamarah en ik niet, dus in de rij, gelukkig niks aan de hand en konden we de stoelen houden die we gereserveerd hadden (hier kom ik zo op terug)

We moesten inchecken bij balie 2, dus vlak bij de douane, en daar stond echt een lange rij, dus we zijn er maar meteen in gaan staan en eigenlijk ging het snel dan gedacht.. nog even gewinkelt en toen maar naar de gate gelopen, waar we misschien 10minuten hebben moeten wachten.

Eenmaal in het vliegtuig keek ik een beetje raar, we hadden op rij 5 vier stoelen en op rij 6 éen stoel, maar dat waren grote stoelen, voor het gordijn dus bisunessclass... we kregen al water uitgedeelt voor we opstegen en wij hadden lekker de ruimte, de stewardessen hadden helaas al snel door dat wij niet bij de bissunesclass hoorde en werd het gordijn verplaats. Wij mochten gelukkig wel blijven zitten, de eerste 3 uur dus ruim gezeten met lekker veel beenruimte.

Aangekomen op Reykjavik, stapte we het vloiegtuig uit, en het was stil op het vliegveld, heerlijk rustig... we wilde al meteen naar de gate lopen maar de mevrouw bij de paspoort controle zei dat we beter even bij de winkels konden wachten want beneden bij de gate was niet zoveel te doen, dus dat hebben we gedaan even gezeten en wat gegeten. Na een uurtje zijn we naar de gate gelopen, even geplast en toen richting het vliegtuig.

In dit vliegtuig zaten we op de allerachterste rij, dat vinden we fijn, want dan zit er niemand achter je met zen benen in je rug ofzo.. Op de stoelen voor ons zat 1 meisje, dus daar ben ik naast gaan zitten, zo hadden papa en mama 3 stoelen, tamarah en angelo 3 stoelen en ik 2, want dat meisje wilde niet breed uit zitten..

Het was een vlucht met veel turbulentie, waar ik overigens niet zoveel van mee heb gekregen, want ik sliep (gelukkig maar)! Eenmaal op New York JFK, duurde het een tijd voor we het vliegtuig uit konden omdat het druk was op het vliegveld met vliegtuigen die kwamen en gingen.

Daarna in de rij gaan staan voor je vinger afdrukken, een foto en controle van je paspoort en visum. Dat ging bij mama en mij heel snel, maar bij tamarah papa en angelo duurde het even, toen zij klaar waren hadden wij alle koffers en tassen al gepakt.

Richting de pinautomaat, die niet helemaal deed wat wij hadden gehoopt.. Dus naar de servicebalie van de busjes verhuur (Die hadden we van te voren gereserveerd) helaas moesten we hier ruim een half uur op wachten. Ondertussen was het buiten onwijs hard aan het onweren en regenen, maar toen wij instapte was het droog.

Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij het appartement, we zitten ongeveer 100meter van Times Square vandaan, boven een club, het is niet extreem lawaaierig maar je hoort wel de gezelligheid buiten...

Tamarah en angelo zijn nu nog even wat eten, terwijl papa, mama en ik op bed zijn gaan liggen... wat we morgen gaan doen weten we nog niet precies, dat ligt ook een beetje aan het weer, maar ik heb al gezien dat je je hier goed kan vermaken!

Jullie alvast een hele fijne dag, ik ga nu lekker slapen!

Veel liefs

Amanda en de rest van de bende!

• 19 Augustus 2011 - 06:39

YesNo:

Hallo bende, ik wens jullie een warm welkom in jullie tijdelijke `thuis`aan de andere kant van de aardbol. (nou ja bijna dan). Ik hoop dat jullie nu nog in dromenland zijn. Wij beginnen de dag weer met een grauwsluier, en wellicht nog een buitje of 10 !
    Veel plezier en denk aan je koffergewicht. Hugs!!

• 19 Augustus 2011 - 08:01

Peter En Ilonka:

Heeeeel veel plezier! Wij stappen zo "op de bus" naar Oostenrijk. We blijven jullie van daaruit wel volgen hoor. Leuk verslag zover.
    Groetjes!

• 19 Augustus 2011 - 08:02

Janneke:

Nou op dit moment zijn jullie natuurlijk nog lekker aan het slapen. Maar als jullie straks wakker zijn wens ik jullie veel plezier op de ontdekkingsreis door New York.
    Jullie weersverwachting ziet er in ieder geval goed uit.
    Kus je-zus

• 19 Augustus 2011 - 10:53

Erwin:

Wat een leuk verslag van Amanda. Terwijl zei dit heeft gemaakr zijn wij niet alleen gaan liggen maar direct in slaap gevallen. Volgens Amanda zelf voor een korte tijd een lichte snurk.
    Tamarah en Angelo kwamen 2 uur later binnen. Dit hebben wij gemerkt omdat we per ongeluk de deur van binnenuit op slot hadden gedaan.
    Je hoort wel alle geluiden van de straat maar wij gingen om NY vol mee te maken dus daar gaan we niet over zeuren. En waarschijnlijk zijn gisteren alle vuilniswagens langs geweest en is het vannacht wat rustiger. Groetjes iedereen en Ilonka en Peter veel plezier en succes in Oostenrijk

• 19 Augustus 2011 - 11:33

[ O] Ma:

Hallo allemaal
    Na een goede reis en hopelijk een goede nachtrust kan het avontuur in New York beginnen. de temperatuur is goed en kan het alleen maar fantastisch worden.
    lieve groet van [ O ] Ma

• 19 Augustus 2011 - 16:34