Grand Canyon tour met spetterend sluitstuk - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Grand Canyon tour met spetterend sluitstuk - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Grand Canyon tour met spetterend sluitstuk

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

05 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dag vier
Wat een nacht, pfff we zitten wel op de 25 e etage maar horen wel straat lawaai.
Maar goed we vallen nog redelijk snel in slaap en slapen een paar uurtjes, maar dan .... De buurman heeft tv zo hard aan, dat het niet meevalt, om weer in slaap te vallen. Dat lukt enigszins ,dan gaat mijn mobiel, nee niet mijn wekker 1 of andere gek belt, met afgeschermd nummer, kan dus niet zien op wie ik boos moet zijn grrhhh. Dan toch nog ff tukken, maar nee voordat onze wekkers gaan, begint hotel telefoon te rinkelen, wth is dit nu weer, een vriendelijke dame, vertelt dat over een uur de bus vertrekt. Goed wij opgestaan en half zes staan we klaar,de bus is ook op tijd, dus gaan, eerst nog heel, veel mensen opgehaald en dan naar een verzamelpunt, het duurt allemaal even en dat zijn wij ( solo reizigers ) helemaal niet gewend, maar dan vertrekken we echt. We hebben dwayne de chauffeur heel gezellig, we kijken een dvd, over hoe de hooverdam is gebouwd en Dwayne vertelt van alles en maakt grapjes, dan zijn we bij Boulder City, dat is de stad,waar de bouwers van de Hooverdam vroeger woonde, nu vinden celebrity's het leuk, om een optrekje te hebben.
De dam op zich is indrukwekkend en na wat plaatjes te hebben geschoten, gaan we weer verder.Een beetje dommelen, niet teveel er is veel moois te zien, een stop bij een ouderwetse traidingpost, hier kom ik ook ouderwetse Amerikaanse beleefdheid tegen. Dat mis ik een beetje is Las Vegas, alles is er snel en zakelijk,een beetje zoals thuis in het westen alles gehaast en in de rest van Nederland easy on.
Dan toch echt richting Canyon , door de woestijn van Arizona , mensen hebben geen stromend water, maar watertanks voor het huis, die gevuld moet worden. Na een goed half uur rijden worden we in de Dirty Devil bus overgeheveld , want we krijgen een stuk, bumpy wegdek, nou daar was niets over gelogen en dan eindelijk zijn we er, met de shuttle bus naar Eagle point, tering jantje wat een uitzicht, je weet niet waar je kijken en of fotograferen moet. Op dit uitzicht punt hebben ze een skywalk gemaakt, dit slaan we over, straks gaan we in de helikopter. Nog een lekker hapje eten en dan op naar het volgende uitzichtpunt, ben ff de naam kwijt, maar deze is nog indrukwekkender, je ziet de Colorado rivier goed liggen, ooghhh straks gaan we ook nog varen.
Dan terug naar de plek waar we met de helikopter gaan, we moeten heeeeel lang wachten en er gaan allerlei mensen voor ons weg, dit begint na 3 kwartier wachten en het security filmpje zo'n beetje 30 keer gezien te hebben, laat Erwin en nog wat mensen van zich horen, na wat heen en weer gesteggel, worden we naar de heli start gebracht.
Haha die man is grappig, we moeten nog even 10 minuten wachten, mijn god het lijken net Italianen. Maar ondanks het wachten hebben we een Super dag gehad, het was heel bijzonder om met de helikopter door de Canyon te vliegen, de foto's zijn mooi, maar kunnen niet overbrengen, hoe indrukwekkend dit is. Weer een mooie herinnering op gedaan, die niemand ons afpakt. Nu weer wachten , mooie kans om ff te tikken, zodat we vanavond weer Miss American pie kunnen zien. Het duurde wel even voor we weer terug waren, we hebben inmiddels de plannen gewijzigd . Hihi we trouwen op zijn Bea en Erwin's , het trouwen hier is leuk, maar net als bovenstaande excursie heel duur. Dus hebben we besloten om ons helemaal mooi te maken, jaaaa eindelijk kan ik mijn mooie jurk showen aan mijn schatje en dan naar de dichtstbijzijnde trouw kapel te lopen, wat leuke plaatjes te schieten en na bijna 26 jaar huwelijk weten we het allebei zeker, dat we van elkaar houden.
Vanmiddag liet ik 1 van de foto's zien aan iemand en die zei gelijk you're looking happy en ja dat zijn we ook. De foto's zijn leuk geworden , we zullen aan Amanda vragen er 1 bij het verhaaltje te plaatsen.

• 05 Mei 2012 - 14:58

Erwin En Bea Zegeling:

Geen idee waarom de foto's op zijn kop staan. We kunnen ze niet rechtstreeks downloaden en als we het op een alternatieve manier doen, krijgen we dit resultaat. Maar goed hebben jullie ook gelijk fitness.

• 05 Mei 2012 - 17:28

Amanda:

Dag lieverd,

Wat leuk om 2 verhalen in 1x te kunnen lezen:) EN wat een leuk verhaaltje, het zal zeker een bijzondere ervaring zijn geweest..
    Haha het is net de douane om amerika in te komen, alleen maar wachten, wachten wachten..

Ik heb net lekker gegeten, was een drukke maar saaie dag op mijn werk..

Geniet lekker van vandaag!!!
    Dikke kus

• 05 Mei 2012 - 23:32

Erwin:

Dag Amanda, hou vol jij bent bijna aan de beurt. Eerst school. Bedankt weer voor je kaarten, ze zijn erg leuk om te lezen. Je hebt een vooruitziende blik. Ik heb nog niet in het zwembad en in de zon gelegen. Dikke kusz