Do you know the way to San Francisco ? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Do you know the way to San Francisco ? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Do you know the way to San Francisco ?

Door: Bea en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

09 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 9
Vandaag vroeg op, we gaan Yosemithe vanaf het zuiden betreden, eerst even lekker ontbijten. Uiteraard raken we weer aan de klets, met een stel uit de buurt van Eindhoven en Erwin maakt nog een praatje met een oudere nederlandse man, de stakker is hier al een half jaar.
Nog even naar de plaatselijke appie en off we go. Eerste stop na een uurtje rijden is Mariposa Grove, hier staan mammoetbomen of te wel sequoia bomen. Prachtig en machtig, er ligt er 1 op de grond, ik sta er naast en ik ben 1.76 lang met mijn armen in de lucht en nog is dat niet de diameter. Sommige zijn meer dan 100 meter hoog met een omtrek van 30 meter. Je hebt dan meer dan 15 mensen nodig die met hun armen wijd uitgestrekt staan, om de boom te omvatten. We lopen hier wat rond en schieten wat plaatjes, maar volgens ons komt het niet over hoe groot de bomen zijn met hun meer dan 2000 jaar oud. In 1996 heeft er een gigantische brand gewoed in het park maar de meeste van deze mammoet bomen overleven deze branden die tussen de 5 en 20 jaar wel een keer voorkomen.
We gaan weer met de auto op weg, op naar Glaciers Point, ach 34 mile, wie draait zijn hand daar nog voor om, nou niet mijn Erwin, ik had thuis een grote mond, ik zou ook wel rijden, maar tot nu toe rijdt hij en vindt dat zelf ook het prettigst, want ernaast zitten vindt ie niks. Bij Glaciers Point kijken we weer onze ogen uit, wat een prachtig uitzicht over de Yosemithe Valley, de watervallen die we maandag beklommen zien we weer uit een ander perspectief en zien nu ook mooi de lower and higher falls. Na een uurtje komen we weer bij de auto, daar staan een stel uit Nederland een broodje te eten, das nog eens een plan, want met al dat gedraai op de weg, moet je wel wat in je maag hebben, dus broodje en maar weer ff kletsen natuurlijk.
Leuk om te horen, hoe iedereen hetzelfde wil en of gaat zien, maar allemaal net even anders. Wij vervolgen onze weg en besluiten van het park af te gaan richting San Francisco, ach 187 mile ..... wie draait daar nou zijn hand voor om ? Juist ja niet mijn Erwin, onderweg stoppen zoals altijd bij de Mac om via internet onze slaapplaats te boeken maar deze keer gaat het niet zoals gepland. Internet werkt hier niet en we besluiten naar de stad te rijden en een hotel te zoeken. Als Erwin geen internet heeft dan is er altijd nog zijn Bea, Bea. Ze had een beetje moeite (1 blokje om) in deze miljoenenstad maar vond de wijk , waar we wilden slapen en we hebben nu een lekker hotel met heel veel uitleg over de bussen in San Francisco dus dat gaat morgen goed komen. We halen nog een lekkere medium pizza en duiken dan vroeg ons mandje ??? Kingsize bed in. Pizza is schoon op en Erwin gaat buiten de pizza doos weggooien, tot zijn grote schrik, komt uit de vuilnisbak een enorme wasbeer geklommen. Nou Bea weet het zeker, die gaat vanavond niet meer naar buiten, ze vraagt wel 3x is zeker een grapje, maar nee het is echt zo.

• 10 Mei 2012 - 08:19

Janneke:

Hallo reizigers,
    Wat een gezellige verhalen en wat zien die temperaturen er geweldig uit!
    Ook al blijft het apart om Erwin in zwembroek in de sneeuw te zien liggen! Veel plezier in San Francisco, gaan jullie nog een ritje maken in het trammetje? Hier blijft het weer nog steeds Kwalitatief Uitermate Slecht, het giet, en ze verwachten vandaag nog niet veel beter. Kortom we slaan ons er wel door heen hi hi.
    Bij Iris en Dick kan ik op internet dus kan ik jullie verhalen blijven volgen.
    Have fun!!!! En een dikke knuf van je zus

• 10 Mei 2012 - 09:07

Amanda:

OOOOOOOOOOOwwwww wat een bomen en wat super wat jullie allemaal zien:)

Nu lekker slapen en morgen genieten van de stad, lekker shppen en lekker genieten!
    Haha ik moet wel elke keer lachen dat jullie met zoveel mensen praten.. haha ik zal dat niet z snel doen denk ik:)

Kusssss

• 10 Mei 2012 - 20:48

Nico En Marleen:

Zo, ik moest weer een paar verhaaltjes achter elkaar lezen. Jullie kunnen zo langzamerhand wel een boek uitgeven met deze reisverhalen. Heerlijk hoor die belevenissen! Eerlijk gezegd zou ik ook niet meer naar buiten gegaan zijn, haha. Kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes Nico en Marleen