Op naar de kust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Op naar de kust - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Op naar de kust

Door: Bea en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

12 Mei 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 11
Het wordt al bijna routine, ontbijten, spullen pakken en in de auto zetten en uitchecken.
We gaan vanuit het motel door het president park naar de Golden Gate bridge en maken een paar mooie foto's. Het park is schijnbaar een soort van Wassenaar want er staan schitterende huizen. Na even zoeken en wat hulp van Bea,Bea komen we op de juiste weg, naar het zuiden, langs de kust.
De route is vandaag niet heel lang voor Amerikaanse begrippen en is weer heel anders, dan we afgelopen week hebben gezien. De zee ziet er aantrekkelijk uit, maar we rijden op een weer scheiding, boven zee hangt een mist en links aan de land kant schijnt uitbundig de zon. We besluiten in Santa Cruz boodschappen voor de lunch te doen, in de supermarkt staat bijna bij alles 2 prijzen, de goedkoopste is de club prijs, Erwin vraagt zich af, hoe je lid wordt van de club, want op een bedrag van 20 dollar scheelt het zomaar 2,50 dollar, toch net appie met zijn bonuskaart. Erwin gaat naar de klantenservice krijgt een kaart met formulier en wordt lid. Haha dat levert bij de kassa een korting van bijna 3 dollar op, toch leuk. We vervolgen onze weg, zien een paar zeeleeuwen in de zee zwemmen waarvan Erwin dacht dat het gewoon badgasten waren en komen al gauw in Monterey aan, onze bestemming van vandaag, lekker een plek in het park in de zon, laat het stokbrood maar door komen, denken ook de plaatselijke eenden garde. Ze blijven lekker in de buurt, er valt vast te halen, denken ze. Dat klopt vorige week, heeft Bea in een misselijke bui, droge crackers gehaald, nou dat was ook echt zo, mijn god niet te vreten, zelfs de eenden hadden er moeite mee.
We gaan ons hotel opzoeken, maar kunnen de weg niet vinden, dus naar de plaatselijke VVV en we hebben het zo gevonden . Bijna naast ons hotel zit een shopping mall, die maken we onveilig, we vinden een hollister winkel en leven ons uit. We kijken nog wat rond en gaan dan naar de Fisherman's Wharf , kleiner uiteraard als in San Francisco , maar best gezellig. Eten  gyros of iets wat er op moest lijken en gaan eens kijken of we onze boottrip voor morgen kunnen boeken. Morgen gaan we whales, en dolfijnen spotten. Helaas is het ticketcentrum al dicht, maar we worden nog wel getrakteerd op wat zeeleeuwen geschreeuw. We lopen de pier op en daar liggen ze op een plankton een concert te geven, het blijft apart, om ze in het wild te zien en niet in het dolfinarium. We besluiten om terug aar het hotel te gaan, brrrhhhh wat is het fris, nee we klagen niet, we hebben de voorspelling van Nederland gezien, maar wij hadden het ook wel een graadje warmer gewild zo in de avond.

• 12 Mei 2012 - 14:45

Amanda:

Haha een hotel naast een mall dat moet daarop uitgekozen zijn;) Wel leuk dat jullie nu lekker hebben kunnen winkelen:)
    Hopelijk lukt het vandaag met de boottrip en hopen dat de lucht een beetje opentrekt en het weer wat beter word!!!!

Geniet van vandaag, ik denk aan jullie
    Kussjee

• 12 Mei 2012 - 15:07

YesNo:

Zo couponers, dat is de naam van de mensen in America die al hun boodschappen met couponnetjes doen. Als je toch in de Eppee Heppie bent, moet je daar eens op letten. Scheelt je een hoop geld:-), kun je weer lekker naar een andere Mall!!
    Hoe verzin je het een hotel naast een speelgoedcentrum :-) :-) :-).
    Ik hoop dat jullie whales en dolfijnen te zien krijgen. Lijkt me zo super gaaf. Staat bij mij bovenaan de lijst. Je weet dat de lijst breed is toch??
    Wij zitten een beetje met een kater gevoel, gisteren tentamen gedaan voor het afdansen en veel te laat thuis en dus in slaap. Maar wel goede cijfers gehaald, dus volgende week zal het ook wel goed gaan. In de tussentijd denk ik aan jullie en hoop dat jullie het heel fijn hebben, maar als ik de verhalen lees hoef ik daar niet aan te twijfelen!!
    XXX