Op weg naar Kandy en een heerlijke curry - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Op weg naar Kandy en een heerlijke curry - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kandy en een heerlijke curry

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

26 Maart 2015 | Sri Lanka, Kandy

Vandaag stonden er weer vele kilometers op het programma, dus vertrokken we om kwart voor 8.
We wilden zelf de koffer beneden zetten en mijn nieuwe koffer ging kapot, de rits is los van de koffer, dus we moeten op zoek naar iets anders. For the time being is Erwin mu even creatief met naald en draad, maar we kunnen er niet mee naar huis vliegen.
Na weer een overdaad aan ontbijt, gingen we op weg. Onderweg werd er even gestopt voor een plas en koffie pauze. We rijden vandaag van Oost Sri Lanka naar het midden, uiteindelijk naar de stad Kandy.
Na een lange rit en lekkere lunch, die we meestal van tevoren in de bus opgeven voor de efficiency staken we de weg over, voor een rondleiding in een kruidentuin.
Heel interessant om te horen hoe sommige kruiden in je eten, die ik vaak gebruik voor de smaak ook allerlei kwaaltjes of ongemakken kunnen weg nemen.
We proeven van alles, zelfs cacao, wat na een minuut in je mond ook echt naar pure chocolade smaakt. Dan komen we in een ruimte waar er een korte kook demonstratie wordt gegeven, er wordt gevraagd wie er mee wil koken, niemand wilde , dus ik offerde me wel op.
We maakten samen een heerlijke curry. Die werd verdeeld onder de groepsleden en we kregen een kopje kruiden thee. Onze smaak papillen gaan steeds beter werken hier, want al gauw herkenden we de diverse onderdelen uit de thee.
Na het koken, kon je je laten masseren, een korte massage van 10 minuten, heerlijk en ik schaamde me, je hoefde niks te betalen, maar als je wel iets betaalde , mocht dat omgerekend niet meer dan € 1.00 zijn.
Na een bezoek aan de bij behorende kruiden shop, vertrokken we weer met de bus naar Kandy een stevig ritje, dus er kon een beetje gedoezeld worden.
In Kandy aangekomen, werden we naar een traditionele dansshow gebracht, dit was heel leuk, we hadden mooie plaatsen en Ajeed gaf ons de tip, om na de laatste dans snel naar buiten te gaan, omdat daar nog een dans over hete kolen gedaan werd.
Wat een leuke ervaring, ik dacht dat de foto's niet echt mooi zouden worden in verband met licht en dergelijke, maar ze zijn heel leuk geworden.
Inmiddels was het tien over zeven, dus na een lange dag kwamen we bij het hotel.
We waren bofkontjes zei Ajeed, ons oorspronkelijke hotel was vol en we werden in een zeer mooi koloniaal hotel gebracht.
Het is hier echt heel mooi ik heb wat foto's met mijn telefoon gemaakt, dus dat komt later.
Na een verkwikkende douche, hebben we weer heerlijk gegeten en gezellig zitten na tafelen met een aantal groepsleden. De levensverhalen vliegen je om je oren en dan denken Erwin en ik, wat hebben we het toch goed. En met deze gedachte en gevoel, sluit ik vandaag af.
Carpe Diem !

• 27 Maart 2015 - 07:23

Amanda:

Leuk dat jullie ook zoveel leren over de kruiden en wat die allemaal doen :) wie weet wanneer dat van pas gaat kome.... Een ander hotel, maar hopelijk net zo mooi, schoon en gezellig! Veel plezier vandaag!!!! Xxx

• 27 Maart 2015 - 09:07

Marleen:

Een geweldig verhaal weer! Zo te lezen hebben jullie een leuke groep met een fantastische reisleider. Ben benieuwd naar jullie foto's. Geniet maar van alles wat jullie daar meemaken. Groetjes en kus.