Paleis van de tand en Volendam - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Paleis van de tand en Volendam - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Paleis van de tand en Volendam

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

27 Maart 2015 | Sri Lanka, Kandy

Ik begin vandaag vroeg aan mijn verhaal, we zijn allebei doodmoe en willen na eten vroeg gaan slapen. Het was vandaag een overvolle dag, met een hoop indrukken en het is hier ook heel druk in de stad.
Na een voortreffelijk ontbijt, reden we 5 minuten en waren bij het Paleis van de Tand, de Tand is de grootste schat van Sri Lanka en maakt een belangrijk onderdeel uit van de geschiedenis.
Om half 10 begon er een ceremonie, wat indrukwekkend is om te zien, hoe de kensen helemaal opgaan in hun geloof, vaak geen cent te makken, maar er wordt wel geofferd.
Het was er heel erg druk en Ajeed kreeg de zenuwen van ons, want ja in de massa raakt ie er zomaar een paar van de groep kwijt. We hebben het museum bezocht, wat bij het paleis hoorde en Erwin liep te watertanden bij het zien van oude Nederlandse voc muntjes.
Na het bezoek aan het paleis reden we naar een grote souvenir winkel, zodat iedereen wat aandenkens voor thuis kon scoren, aansluitend geluncht het was 200 meter rijden, maar Ajeed neemt geen risico we gaan met de bus, het verkeer is hier een grote chaos.
Na de lunch gingen we naar een edelstenen verwerking fabriek, we kregen een filmpje te zien, hoe de stenen gewonnen worden en in de fabriek zagen we, hoe de sieraden tot stand kwamen. Uiteraard kon er ook gekocht worden en onze Belgische groepsgenoot kocht een verlovingsring voor zijn aanstaande echtgenote .
Daarna gingen we op pad naar het Volendam van Sri Lanka en werden we in traditionele klederdracht gehesen er zijn heel wat foto's gemaakt en het was echt super leuk.
We werden er op slag andere mensen van.
Aan het eind van de middag hebben we nog een prachtige botanische tuin bekeken, midden in de stad en wat was het er mooi.
Er waren veel kinderen die daar een schooluitje hadden, dus we werden wel belaagd, maar ze zijn niet vervelend, nee is ook gewoon nee, als er om geld gevraagd wordt.
We gaan nu aan het buffet en morgen, volgt er weer een dag met vele hoogtepunten, waaronder een treinreis door de theevelden.

• 28 Maart 2015 - 07:05

Marleen:

Jullie kunnen beter nog een vakantie hier achteraan boeken, maar dan een luie vakantie. Jeetje wat een indrukken maken jullie. Wij zijn nu op weg naar de 30 van Zandvoort.

• 28 Maart 2015 - 08:03

Amanda:

Ik heb de foto's gezien en wat zagen jullie er mooi uit!!! Veel plezie vandaag, hopelijk zijn er daar geen stroom storingen en problemen met de trein ;)