Met de trein en naar de thee plantages - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Met de trein en naar de thee plantages - Reisverslag uit Bandarawela, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Met de trein en naar de thee plantages

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

28 Maart 2015 | Sri Lanka, Bandarawela

Voor vandaag stonder voor mij 1 van de hoogtepunten op hetprogramma, de treinreiz en theevelden. Roy had hier veelover verteld, dus dit moest in ons reisprogramma zitten.
Onze gids had het weer goed bekeken, we waren vroeg op het station, eerst liepen we wel te mopperen, hoezo een half uur te vroeg en waarom moeten we dan nog doorlopen ook, maar al snel hadden we door waarom. Na ons kwam nog een groep toeristen en wij hadden zitplaatsen en zij niet, lang leve Ajeed.
We hadden democratisch besloten, dat we een korte treinreis gingen maken en de rest met de bus, zo konden we wel de treinreis maken en de rest van de afstand met onze eigen busafleggen en overal bij mooieplekken en watervallen stoppen.
Weer waren we erg blij met het voorgestelde alternatief.
De thee plantages waren prachtig om te zien en we stopten bij een theefabriek, we kregen een goed uitleg van het hele proces en het rook er heerlijk.
Er werd uiteraard thee voor thuis ingeslagen en de reis werd vervolgd.
Aan de schaduw kant van de berg worden allerleigroentes verbouwd, bv bloemkool witlof echt vanalles, ditkan hier groeien vanwege het milde klimaat.
Overal zagen we prachtige bloemen en de avocados hingen in debo en aande weg. Ga even eten verhaal wordt vervolgd :-)