Op zoek naar timo en poemba - Reisverslag uit Weerawila, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Op zoek naar timo en poemba - Reisverslag uit Weerawila, Sri Lanka van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Op zoek naar timo en poemba

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

30 Maart 2015 | Sri Lanka, Weerawila

Vandaag vertrokken we vanuit het milde klimaat gebied, naar een zeer warm gebied. Grappig dat je een graad of 18 al gauw fris vindt en dat je als je in Nederland bent dan al aan de zomer denkt.
We stopten eerst in het plaatsje Ella, niet iedereen was gisteren mee geweest met die lange wandeling en hier kon de gids iedereen toch nog een prachtig uitzicht laten zien. Er werd een groepsfoto gemaakt en de rit ging verder naar een hele mooie waterval, waar we foto's konden maken. Kijk uit voor de apen zei de gids hou alle fototoestellen stevig vast. De aapjes waren aandoenlijk en gaven ons nog een lesje over de bloemetjes en de bijtjes.
Na een klein uurtje rijden kwamen we bij een klein park, wat een bijzondere mooie flora had, maar tjee wat was de overgang in temperatuur groot, we klagen natuurlijk niet, maar het was er warm.
In het park stond een grote rots, die op een olifant leek, met verschillende uitgehouwen boeddha's prachtig om te zien en onze gids, zelf boeddhist, wist er weer vol passie een mooi verhaal over te vertellen, uiteraard moest we wel weer even lappie en doekkie om.
We reden nog een uurtje naar ons hotel, waar er snel geluncht moest worden, want 's middags stond er een safari op het programma. De jeeps stonden klaar en het avontuur kon beginnen.
Nou het was best een avontuur, de safari's worden nl. Niet door de staat georganiseerd. Maar door particuliere bedrijven en ja je raadt het misschien al, maar als je met 15 jeeps achter elkaar rijdt, zijn er maar bar weinig wilde dieren, die blijven kijken, wat die rare snuiters in die auto's komen doen .
Maar goed, we zagen prachtige vogels, krokodil, heel veel water buffels, herten en ja hoor heel wat poemba's. De chauffeurs van de jeeps waren echt helemaal gek, de 1 probeerde de ander van de weg te rijden en andersom. De weggetjes waren erg slecht al met al was het wel een beetje een teleurstelling.
Teruggekomen in het hotel was de auteur zo beroerd wat een hotsen en klotsen in de jeep, dat ze gelijk zonder eten ging slapen.
Morgen weer een lange laatste reisdag.