Eerste dag vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Eerste dag vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Eerste dag vancouver Island

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

26 Mei 2018 | Canada, Parksville

Vrijdag 25 mei
Onze laatste week begint vandaag, maar er staan nog mooie dingen op het programma, dus we tellen nog zeker niet af. Dat het een vakantie met vele uiterste zou worden, dat hadden we van tevoren wel bedacht, maar vandaag was een dag met 2 hele andere gezichten. We vertrokken vroeg, 6.55 uur zaten we in de auto en zeiden tegen elkaar, zo dat hebben we mooi voor elkaar. Die boot gaan we makkelijk redden. We reden nog een stuk door de bergen in indianenland op naar Horse Shoe Bay, waar de ferry zou vertrekken. Nou het ritje ging vlotter, dan gedacht en om 7.40 uur sloten we aan in de rij, er waren 2 rijden voor groot verkeer, bij de 1 stond een bus en een camper, de andere rij 2 personen auto’s, daar gingen wij staan of moeten we toch in die andere rij ? Erwin wil nog stukje achteruit rijden om in de rij met bus te gaan staan, maar daar kwam al iemand uit het hokje, heeeeyyy niet zo gevaarlijk doen, blijf in je rij. Okay, okay dat doen we, maar daar kregen we al snel spijt van, op 2 rijen na en dat was in ieder geval die van ons, reed alles lekker door. Pffff nog maar eens vragen bij het hokje of het goed komt, we hadden wel een reservering, maar ja als je niet verder komt, even geduld zegt de mevrouw nog een paar minuten, het is inmiddels 7.55 uur en de reservering vervalt om 8.15 uur . Als je met een personen auto bent komt het meestal wel goed, maar met grote auto’s, vrachtauto’s en campers, daar is zeer beperkt plek voor. Eindelijk om 08.05 uur gaat onze rij ook rijden, sorry voor het lange wachten er was een ambulance nodig geweest op de boot, dus het duurde langer dan normaal. We betalen en rijden verder door, nou het had allemaal niet uitgemaakt, want daar moest iedereen wachten tot 08.15 uur voor het laden kon beginnen. Eenmaal op de boot, slaakte ik een zucht van verlichting, we gingen naar bovenste dek en hadden prachtige, toeristen plaatsen vooraan op de boot. We zaten naast Nederlanders, die gingen voor 2 maanden, ja,ja altijd baas boven baas, in 4 weken van west naar oost en dan in Toronto voor 4 weken bij hun dochter. Opslag was mijn zogenaamde jaloezie weg, kan dan wel 8 weken zijn, maar ja dan moet je je kind en kleinkinderen in ieder geval weer één jaar missen, niks voor mij dus  We kletsen over het reizen en de tijd gaat snel. Vancouver Island komt al in zicht, we nemen afscheid en gaan van de boot af. Je rijdt dan direct Nanaimo binnen, de tweede grote plaats op het eiland. De Tim is gauw gevonden en ik ben weer blij met mijn cappuccino. Ha fijn er moet ook weer getankt worden, we hoeven niet meer zoveel, dus het tanken gaat ook niet meer met 200 liters tegelijk, dus met maar een rekening van 100 dollar vervolgen we onze weg. We overnachten vandaag in de badplaats Parksville, daar aangekomen gaan we even bij het visitors center binnen, we laten ons graag even informeren door de locals over de omgeving. We krijgen wat tips en de route naar de camping, daar aangekomen krijgen we zo’n super mooie plek. Ik weet niet of ik naar bed ga vandaag, want waar ik nu zit, kijk ik op de zee op 50 meter en een ondergaande zon, wat een verschil met vanmorgen of met eergisteren. Wat ik al zei een vakantie met uitersten. We maken lekker lunch en zitten buiten naar de zee te kijken, het is wat bewolkt en met de zeewind erbij voelt het fris. We gaan aan de wandel, he wat heerlijk de zon breekt door, we wandelen over het boulevaardje en dan over strand. Erwin ziet een nest met een zee arend dus hij probeert er mooie foto’s van te maken, we lopen verder en komen bij een andere camping, heel klein hooguit 30 plekken, maar met een super leuke midget golf baan, 2 x 18 holes en bijzonder leuk aangelegd. We lopen weer weg, Erwin zegt of zullen we spelen, wel ja het is heerlijk weer, dus kom maar op. Ik speel als een kruk vind ik zelf, maar we hebben veel lol, maar dan …… bij nummer 36 dus de laatste hole, kun je als je hem er in 1x in het midden erin slaat een vrij spel winnen, Erwin eerst hmmm jammer net niet, dan kom ik, mien kruk, ik geef die bal een mep van zo, k ben er klaar mee en ja hoor er gaan allerlei bellen rinkelen, ik heb een extra spel gewonnen. De kampioen van vandaag  we komen niet meer bij, lopen naar binnen en krijgen een kaartje, maar ja wat moet ik daar nou mee, we hadden het wel gezien, ik vraag wat mensen die daar rondlopen of op terras zitten, maar niemand wil meer. Wij weg, Erwin zegt voor in het fotoboek. Maar dan komt er een stel langs lopen en die vrouw zegt, dat wil ik ook wel doen, dus ik zeg hier heb je een kaartje om gratis te doen, we worden 100 x bedankt en ik ben blij dat ik het kaartje heb weggegeven. We wandelen nog wat rond, heeee een all you can eat chinees, Erwin zegt zullen we hier eten vandaag, nou nee liever niet, mijn buik heeft last van het brood en de pizza gisteren, dus ik wil iets zonde ral te veel kha. We belanden in een restaurant, waar ik me helemaal thuis voel “lefty’s” hihi, we eten een lekkere steak doen nog wat boodschappen en gaan terug naar de camper. Daar lopen we toch nog even over de boulevard, ik haal diep adem en ruik de zilte zeelucht, heel wat anders dan de boslucht van gisterochtend.
Morgen vertrekken we naar Tofino, 175 kilometer aan de andere kant van het eiland, we hebben al gespot, dat we bijzonder mooie natuur tegen gaan komen, maar daarover morgen meer.
Wandelend staan we op 206 kilometer , rijdend 2585 kilometer, de grootte van Vancouver Island is 31.285 km² dit in verhouding met Nederland 41.543 km² laat zien, dat we in deze week maar een stukje zullen zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 91962

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: