dagje Ucluulet en fikkie stoken - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu dagje Ucluulet en fikkie stoken - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

dagje Ucluulet en fikkie stoken

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

28 Mei 2018 | Canada, Tofino

Zondag 27 mei
Vandaag dus naar Ucluelet, is de bedoeling. We ontbijten lekker buiten en na douchen e.d. gaan we eerst hier het strand op, het wordt net beetje vloed, maar het is een niet zo lang, maar wel erg breed strand, dus heerlijk om even aan de oceaan te wandelen. Dan in de camper en op naar dat andere dorp. Ik had me een beetje vergist in de kilometers, maar ach wat is 35 kilometer op zo’n trip. We rijden richting vuurtoren en beginnen aan het eerste deel van onze trail. Prachtige uitzichten met water dat op de rotsen beukt. Het is werkelijk best of both worlds, we wandelen in bosgebied en kijken uit op de oceaan, volop genieten dus. De trail is niet zo lang, we pakken de camper weer en rijden een stuk verderop in dorp. Toen we het dorp binnen reden zei ik tegen Erwin, niet te hard anders zijn we er al uit, maar dat valt mee, qua oppervlakte is het groter dan Tofino. We zetten camper neer en ik maak weer een lekkere lunch, we hebben bedacht dat we vandaag op zijn canadees gaan camperen en fikkie gaan stoken, dus Erwin zoekt ondertussen wat aanmaak hout bij elkaar. Na het eten gaan we voor deel 2 van vandaag, ik kan geen genoeg van de uitzichten krijgen, terwijl Erwin weer een zee adelaar spot, wel 2 op een nest. Om ze te fotograferen valt niet mee en net als ze weg vliegen komen er andere mensen aan Erwin is afgeleid en te laat met klikken, wat een pech, ze waren zo dichtbij. We vervolgen onze weg en komen via een stukje weg weer bij de camper. We hobbelen weer terug naar Tofino, boeken een excursie en terug naar de camping. We overleggen nog wat we gaan eten of we gaan uit eten of dat we wat in elkaar flansen, we besluiten het laatste te doen. Erwin koopt hout bij het camping hoofd en het feest kan beginnen. We stoken een lekker fikkie en zitten er gezellig bij. Het is frisser dan we gehoopt hadden, dus dit is heerlijk en zorgt ervoor, dat we nog uren buiten zitten. Na het eten lopen we nogmaals onze strandwandeling , zo leuk er zitten zoveel mensen op het strand met een kampvuur. Wij sprokkelen nog wat hout en als we terug komen, maken we het vuur weer aan. Echt lekker, maar wat een meur, we stinken een uur in de wind, ach even lekker douchen en dat is ook weg. Het klinkt misschien niet als een spectaculaire dag, maar we hebben er reuze van genoten. Morgen naar de hot springs per boot, we hebben er zin in. Wandelstand gaat goed hihi we hebben een sporthorloge wat elke dag een stappen doel aangeeft, dat proberen we elke dag te halen en soms zelfs 2 of 3 x. Die van mij stond vandaag op 11410 stappen, het zijn er 25000 geworden. De wandel kilometers voor de vakantie zijn inmiddels 237 en de auto kilometers op 2840 kilometer. Gaan we de 300 halen, we gaan er voor 