Dagje wave bumpen - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Dagje wave bumpen - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Dagje wave bumpen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

29 Mei 2018 | Canada, Tofino

Maandag 28 mei
Vandaag staat er een bijzondere excursie op het programma. We gaan naar de hotsprings. Dat is in ieder geval de bedoeling, ik heb geen mail gekregen van het boekingskantoor. Dus vroeg uit de veren, even kletsen met thuis en op naar downtown Tofino  We besluiten naar een ander boeking kantoor te gaan en ja daar is nog plek, vertrek om 11 uur. Dat komt mooi uit er zijn geen faciliteiten, behalve kleedkamer en heule vieze wc’s Dus nadat we geboekt hebben en allebei een rib missen, trekken we naar de supermarkt om lunch e.d. te halen. Poeh hee 6 uur weg, dan moeten we voor weeshuis halen. We halen stokbrood beleg en mega muffins, wees gerust meisjes, die de foto hebben gezien, we hebben ze niet allemaal op  We verzamelen weer bij het kantoortje en lopen daarna naar de boot. We gaan aan boord en ik moet even wennen aan het gewiebel en we zijn pas in de haven. Als iedereen er is vertrekken we, de tocht gaat 1.5 uur duren, de kapitein verteld ons, dat we niet over de oceaan gaan, maar zoveel mogelijk binnen door, nou is dat binnen door een ruim begrip, het is tussen eilanden door, maar wel gewoon op zee. We varen het haventje uit en daar begint het, we stuiteren op ons bankje en zijn al direct blij, dat we een reistabletje hebben genomen. We varen een kwartiertje op heel onstuimig water , maar dan zijn we tussen de eilanden en verteld de kapitein het één en ander over de omgeving. Als we nog een half uur moeten varen, worden we nog eens flink door elkaar geschud, het is niet zo’n groot bootje en ik bekijk het allemaal met argusogen. Maar het komt goed, we worden afgezet op het eiland waar de hotsprings zijn en moeten een half uur een pad volgen, kan niet missen, dan kom je er vanzelf. Het is een boardwalk door prachtig rainforest omgeving. We komen weer knoerten van bomen tegen en 1 is met zijn wortels boven de grond, net een olifant. Dan zijn we er….. er loopt een beekje waar de rook afkomt en een stukje rotsgebied. We eten een broodje en dan maar met die pootjes erin. De geiten skills komen weer goed van pas, maar eenmaal in het water, wat een heerlijkheid. Het is klein, 3 kleine poeltjes water tussen heel veel rotsen en wat watervalletjes waar heerlijk warm/heet water uit komt. Het water is zo’n 42 graden, dus regelmatig drinken en niet te lang blijven zitten. We waren met 11 man in de boot 7 mensen bleven kamperen op het eiland , 2 met watervliegtuig terug en wij zouden dan met zijn 2 op de boot zitten terug. Het watervliegtuig was voor ons ook een wens, maar er waren verschillende reden om het niet te doen, A de mega prijs, B het weer, gisteren werd het in ene bewolkt en dan zie je niks en C 2x 1.5 uur op zee, misschien toch nog wat orka’s of whales of andere dieren spotten. De twee die met vliegtuig terug zouden gaan, werden gebeld door het kantoortje, ze moesten met de boot mee terug het waaide veel te hard, de piloot ging het risico niet nemen. Nou dat beloofde wat, op de boot. Nou ja dat zien we zo wel. Als we een broodje eten, komt er in ene een soort met wolf onze kant op. Alle anderen om ons heen roepen het beest, dus het zal wel niet zo’n vaart lopen. Er zit een canadees bij ons en die legt uit, dat het honden zijn, die van de overkant komen zwemmen, een paar weken op het eiland zijn en dan weer opgehaald worden door hun baasjes, hmmm ik vind het maar apart, dat beest lijkt wel op een wolf. Ik ga nog even het water in, maar Erwin houdt het voor gezien. Na een tijdje kleed ik mij ook aan en gaan we naar de boot terug wandelen. De kapitein is er klaar voor, nu wij nog. In het begin valt het nog mee, maar tsjonge jonge we vliegen alle kanten op, het is inmiddels zo’n 5 uur later, maar ik ben er nog wiebelig van. Er staat een fikse wind, die hebben we wel mee, maar daar merken we niks van, af en toe slaan de golven over de ramen en bonken we op de golven, alsof we over een keien met gaten weg rijden. Onze medereizigster heeft het moeilijk, volgens ons is ze ziek, maar in ieder geval bang. We varen gemoedelijk weer tussen de eilanden door, maar het laatste stuk, gaat de centrifuge nog even aan. In de haven gekomen, wandelen we naar de camper, pakken de rugtassen uit en besluiten naar de supermarkt te gaan voor het avond eten. Vanavond rustig op de camping eten. Het wordt hoogstaand, een gegrilde kip, met aardappelkoekjes en appelmoes en oh ja ik heb ook nog sla, dat dan ook maar. Heerlijk gegeten dus. We wilden nog strandwandeling maken, maar we waren moe, ik had het koud en er stond zoveel wind, dat we de gratis zandstraal beurt, maar oversloegen. Nu allebei heerlijk gedoucht en dan vanavond vroeg slapen. Morgen naar onze laatste overnachtingplaats, Victoria. We gaan via Duncan, dat is een stadje met heel veel totem palen. Er staat weer 300 rij kilometers op het programma. Het wandelen viel vandaag mee de teller staat op 230 kilometer en de auto weet ik even niet.