Vn Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Vn Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Vn Tofino naar Victoria

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

30 Mei 2018 | Canada, Victoria

Dinsdag 29 mei
Zo ons verblijf in Tofino zit erop, we gaan vandaag weer eens kilometers vreten en op naar Victoria. Voordat we vertrekken, nog even langs de koffie bar, en mijn cafeïne shot voor vandaag halen bij de Starbucks bar op de camping. Dan kunnen we op weg, we moeten een hele eind dezelfde weg terug, maar niet getreurd, het ziet er weer heel anders uit. De zon schijnt en we vermaken ons prima. Even een korte benzine tank stop, pfff de laatste x zoveel tanken. We vervolgen onze weg naar Duncan, daar is een totem palen route, we stoppen uiteraard even bij de plaatselijke VVV voor de beste route ernaar toe en waar te parkeren. Dat was gauw gevonden, maar er moest betaald worden voor het parkeren, 1 dollar voor 2 uur en 2 dollar voor 8 uur, dat zijn nog eens prijzen. We lopen de zgn gele stappen route en worden langs allerlei totempalen met uitleg geleid. Na de eerste 500 meter zien we en eet tentje, aghhh fijn nu eerst maar eens lunchen. Nog even een snel chatje met Tamarah, oh jee het is al kwart voor 11 s avonds, dus die wil graag slapen. We eten heerlijk en vervolgen onze weg, langs de mooie houtsnijwerken. Terug bij de camper zetten we de route aan naar Victoria potverdikke nog eens 50 minuten rijden, het is een lange rit vandaag. Mijn ogen worden even zwaar, maar ik wil niet in slaap vallen, dus even rechtop en weer verder. De camping is gauw gevonden, wel een super grote en na alle mooie bos, berg en zee campings, nu een echte stadscamping met dito geluiden. We laten ons informeren, we kunnen makkelijk met de bus naar downtown, maar besluiten eerst naar een gewoon shopping centre te gaan, ik zoek wat op en we rijden er naar toe, het was snel gevonden, maar parkeren voor een camper is een hele uitdaging. Uiteraard toch iets gevonden en we wandelen naar de winkels, he jammer het stelt echt niks voor, ik zet mijn wifi aan bij de Starbucks en zie dat down town van hier maar 1,5 kilometer wandelen is. Dat gaan we doen, we wandelen wat rond, bekijken wat winkels en wandelen weer terug naar de camper. So far so good, nou als we op deze weg zitten, dan is het 1 rechte weg, richting camper denken we. Nou nee we raken helemaal de kluts kwijt als we een parkeer terrein van een ziekenhuis oprijden. De navigatie doet het even niet, want ik heb niks ingegeven toen ik wifi had. Nou dan maar op gevoel, we dwalen een beetje in het rond, als we op de kaart kijken, komt er iemand helpen, hij is welwillend genoeg, maar kan het ons toch niet helemaal duidelijk maken. Dan maar weer rijden, pfff eindelijk iets van een mall met Starbucks met wifi yeahhhh. Toen was het klusje zo geklaard, we waren toch nog 7 kilometer uit de buurt van de camping. Daar eerst naar gereden en toen had Erwin het idee, om bij een pub in de buurt te eten. Weer een bijzondere ervaring, weleens in London gedaan, maar dit was weer anders. Ik heb voor een veilige burger gekozen en Erwin ging voor een plaatselijk gerecht. Het eten was heerlijk en de sfeer relaxed. De burger pittiger dan verwacht maar wat verwacht je bij Jamaicaanse burger en Erwin een spannende plankje met van alles erop wat niet echt thuis te brengen is maar verrukkelijk smaakte. Onze buikjes zijn weer gevuld, nu even de kaarten en info bekijken voor morgen, we gaan met de bus dit keer  Victoria onveilig maken.

• 30 Mei 2018 - 06:25

Mascha :

Raar gevoel is dat als je van de natuur opeens op een stadse camping terecht komt. Wij hebben dat gehad met onze reis door Noorwegen. Het is weer even schakelen dan en eigenlijk wil je zo snel mogelijk die natuur weer in, :)

• 30 Mei 2018 - 06:35

Amanda:

Het meeste rijen zit er nu op, nu dus vooral nog heel erg genieten! Hebben jullie al iets gekocht?? Fijne dag vandaag