Victoria en blauwe walmen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Victoria en blauwe walmen - Reisverslag uit Victoria, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Victoria en blauwe walmen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

31 Mei 2018 | Canada, Victoria

Woensdag 30 mei
Vandaag een dagje Victoria, opstaan is relaxed en als we bijna weg willen gaan, komen we in gesprek met de achterburen. Nederlanders, over en weer worden de vakantie ervaringen uitgewisseld en zij staan aan het begin van hun trip. Ze gaan zo goed als dezelfde reis maken, dat doen velen , de 1 iets sneller de ander iets langzamer of met een andere variant. Ik dacht hmmm gooi eens een balletje op of het wandelaars zijn, oh jaa dat gaan ze zeker doen. Nou dan heb je echt beren spray nodig ;-) zeg ik, voor de helft mag je de onze overnemen, graag zegt buurman, ik denk mooi, dat is beter dan weggooien, want het mag niet mee in vliegtuig en in Nederland is het helemaal een wapen. Ik zeg, zeg buurman heb je al een nationale parkpas, nee zegt ie, dus ik stel voor dat hij de onze voor de helft overneemt. Ja hoor, nou dat is fijn allemaal, hebben we allebei een koopje. De buurman doet boter bij de vis, we kletsen nog wat en Erwin en ik zetten het op wandelen richting downtown, een kleine 7 kilometer zegt google maps, nou het was wat verder, maar we moesten hoog nodig een stukje stevig door wandelen, willen we vrijdag een spijkerbroek passen. We hebben ons prima vermaakt in het centrum, het is een echte juppie stad, met heel veel mooie en hoe kan het ook anders victoriaanse gebouwen. Er is een stukje chinatown, de oudste van Canada, daar natuurlijk even door heen geslenterd. Het weer was zoveel beter dan verwacht, in het centrum loop je bij het water, dus daar was het jasje aan, jasje uit weer. We hebben wat gewinkeld, heerlijk gegeten bij een ouderwetse diner. Erwin had onder meer een heerlijk jaren 50 milkshake, met de shake beker er naast om uit te likken. Na nog meer totem palen te hebben bekeken en het centrum door gekruist te hebben stappen we op de bus naar de camping. Daar aangekomen voelen we al, ahhh lekker hier is het nog warmer, dus we kunnen buiten eten in de zon. We slaan aan het kokkerellen, we hebben een soort aardappel koekjes en Erwin wil uitproberen of die ook in combi magnetron kunnen en stopt er 1 in, nou het kan, als je van heerlijk doorbakken houdt  De hele tent stond blauw van de rook en het brandalarm is ook weer getest, dat moet je iedere dag doen, nou hij doet het nog prima. Erwin rent met bord en al de camper uit en ik probeer alles open te zetten, mijn god wat een lucht. Inmiddels hebben we lekker gegeten, niet die ene, maar de rest was erg lekker. Voorlopig staat alles nog open en heb ik een pannetje met water en shampoo opgezet, om de lucht te neutraliseren.
Ach het komt vast goed, maar dat ene bord zetten we maar onder op de stapel , we krijgen niet al het zwart eraf.
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, voor vandaag staat de wandel teller op 20 kilometer erbij dus op 250 en de auto heeft een dagje rust gehad.

• 31 Mei 2018 - 20:23

Mascha:

Heb je wel je bhv vestje aangedaan toen het brandalarm af ging?