Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

12 Mei 2019 | Thailand, Bangkok

Na een goeie nacht slaap, werden we om 6 uur wakker gebeld. Even douchen en aanschuiven voor een heerlijk ontbijt. Om half 8 gingen we richting China Town, leuk door de straatjes en markt. Toen weer stukje met de bus op naar het Paleis. We moesten wel allemaal schouders bedekt en tot aan de enkels. Maar wat hebben we genoten het was echt prachtig, ,we wisten niet waar we kijken moesten echt super mooi. Daarna een korte wandeling naar een tempel met de grootste Boedha Thailand 46 meter lang. Ook hier wisten we gewoon niet waar we moesten kijken, overal mooie pagodes bedekt met keramiek galerijen vol boedha's, echt super mooi.Na een klein wandelingetje werden we met de watertaxi naar een restaurant gebracht, h.eerlijk aan het water gegeten en toen met de bus terug naar het hotel, als je denkt de dag is voorbij.......... ehhh nee hoor het is pas 14.00 uur haha. Dus op naar de klerenmaker, samen met de jonkies van de groep een taxi genomen. Het was weer een avontuur, we hielden een taxi aan, maar die wist de weg niet of we even wilden bellen naar de tailor, dan kon die de weg vragen :-) het kwam goed, we werden voor de deur afgezet en ontvangen door een super vriendelijke eigenaar. Een beetje kletsen hoe we hier terecht kwamen, dus op zoek naar foto's van Ruud en Sonja. Toen stoffen uitgezocht en onderhandelen over de prijs, ach het blijft een spel.Morgen zijn ze klaar en is Erwin weer het heertje, als hij moet gaan werken. De tailor zat in een leuk straatje, dus beetje stalletjes kijken, wat een heerlijkheid, je kunt gewoon kijken, zonder dat iedereen op je nek zit. Niks gekocht wel genoten, toen kwamen we langs allemaal massage salons, ja hoor wij lekker een voeten massage genomen, wat lekker we kwamen helemaal bij. Met de taxi terug naar hotel, deze wist wel de weg oh gelukkig nog tijd voor een stukje fietsen in de gym en een duik in zwembad voor ons avond programma. Er stonden allemaal tuktuks voor de deur, die ons wederom naar China Town brachten, waar nu allemaal eet stalletjes stonden, we werden door ons gidsen getrakteerd op allerlei hapjes. Het was super gezellig, veel mensen op straat die ook aan het eten waren. We werden weer door onze tuktuks opgewacht die ons naar een restaurant brachten. Daar aangekomen moesten we naar de 8e verdieping, wat een verrassing, een prachtig uitzicht op een gedeelte van Bangkok en de rivier. Na een heerlijke maaltijd gingen we weer met de tuktuks naar ons hotel gebracht. Net op tijd om naar Langs de lijn te luisteren en te horen dat Ajax kampioen werd en Max een mooie 3e plek. Nu weer gauw slapen, morgen gaat de wekker 5.45 en gaan we een fietstocht door Bangkok maken.

• 12 Mei 2019 - 13:24

Amanda:

Pas 1 dag in de stad en een hele mooie herrinering(en veel foto's) en heel veel overhemden rijker :) dat zij wel pittige tijden om op te staan! Veel fiets plezier morgen

• 13 Mei 2019 - 09:00

Marleen:

Heerlijk die verhalen. De reis maken wij ook weer opnieuw. Het is zo herkenbaar. De voetmassages zijn heerlijk. Ik ben benieuwd hoe jullie de fietstocht ervaren. Veel plezier !!