Doi Inthanon nationaal park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Doi Inthanon nationaal park - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Doi Inthanon nationaal park

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

16 Mei 2019 | Thailand, Chiang Mai

Donderdag 16 mei Doi Inthannon Nationaal Park
We vertrekken uiteraard weer vroeg en na een 1,5 uur rijden komen we aan in het park. Het park ligt o.a. op een berg met het hoogste punt van Thailand. De eerste stop is een kleine wandeling bij een waterval, er worden leuke kiekjes geschoten en iedereen geniet van de rust en de mooie natuur. Na een kopje koffie en een plasje op een mini toilet, zonder stortbak, gewoon water scheppen uit een emmer. Gaan we weer verder, de volgende stop, een soort een met jungle trek tocht. We worden begeleid door 2 lokale gidsen en die wijzen diverse wetenswaardigheden aan. Een rubberboom , een boom waarvan ze tijgerbalsem maken, een schommel van een liaan, stukjes vd boom dat ruikt heerlijk naar kaneel en nog veel meer. Het was echt wel klimmen en klauteren, ondanks dat het pad goed was aangelegd en daar waar het hoogte verschil te groot was, waren er trappen van bamboe gemaakt. We kwamen bij een stukje waren mensen ook het water in gingen, ik heb vriendelijk bedankt en daar zat een slang in de boom, foto’s konden gemaakt worden, maar Corne onze reisleider, hield iedereen in de gaten, dat we niet te dichtbij kwamen, want het was zeg maar geen schatje brrrr, ik ben geen fan van slangen. We vervolgden onze weg en kwamen bij een open stuk met prachtige uitzichten op rijstvelden, maar….. ook op een grote donkere wolk. Ach zei Corné je kunt alleen nat worden, hij woont inmiddels al een jaar of 20 hier, dus hij heeft een behoorlijke thaise instelling. Nou en nat waren we zeker, als verzopen katjes kwamen we aan bij het eindpunt en kregen heerlijke koffie, Erwin maalde de bonen, veel verser kun je het niet krijgen. We vervolgden onze weg in de mini vans naar een lunch punt. Er werd weer lekker gegeten, ik kreeg mijn maaltje gestoomde groente en met wat fruit, konden we er weer tegen aan. Helaas was door de regen onze camera stuk gegaan, we hadden nog hoop, als hij droog werd, hij het weer ging doen, maar helaas tot nu toe doet ie niks. Allemaal weer in de busjes op naar het hoogste punt, daar maakten we kleine wandeling en hier hadden we ook wel even een vestje nodig, het was er best fris. Even een sanitaire stop en iedereen weer in de busjes, nog een korte stop voor een mooi uitzicht foto en toen terug naar hotel, dat was nu wel 2 uur rijden. Dus er werd gezellig gekletst, maar ook heerlijk geslapen. Bij het hotel aangekomen zijn we vroeg gaan eten, samen lekker een hamburgen met een salade met stukjes gegrild rundvlees en Erwin een pizza. Haha even wat anders. We waren moe dus een klein wandelingetje door de winkelstraat en lekker vroeg naar bed.

• 17 Mei 2019 - 17:33

Mascha:

Ik vind slangen niet eng maar in Zuid-Frankrijk zijn ze ook niet giftig ;) . Als ik Thailand zal zijn dan piep ik wel anders want die slangen zijn natuurlijk geen grap!