Fietsen, masseren en eten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Fietsen, masseren en eten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Fietsen, masseren en eten

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

17 Mei 2019 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag uitslapen de wake up call was half 7 en het vertrek 8 uur. Erwin heeft informatie over de camera gezocht en een mail gestuurd, met de foutcode, het zou fijn zijn als we het hier nog kunnen oplossen. Gelukkig hebben we allebei een mobiel met redelijke goeie camera en we hebben nog een klein fototoestel en….. nog 18 mensen die foto’s maken en delen. We moesten toch wel weer 3 kwartier rijden en dit maal met een pick up truck met 2 banken in de overdekte achterbak en daar zaten we met zijn zessen in. Vandaag stond er weer een fietstocht op het programma, de tocht was leuk, niet spectaculair, vooral erg warm, gevoelstemperatuur was vandaag 40 graden, dus iedereen had het wat lastig. De rijstvelden moeten nog gaan bloeien, dus het ziet er een beetje dor uit. Verder wel veel mango bomen, jack fruit bomen, soort lychee bomen, prachtige bloemen en planten gezien. Er werd gestopt bij een tempel  ondanks dat we er veel zien blijft het steeds wel erg mooi. Een stop bij een schooltje, de kindertjes vonden de visite wel heel gezellig en … een stop bij een doodskisten makerij. De eind resultaten zagen er prachtig uit, maar ik kan niet wennen aan de arbeidsomstandigheden, niks geen machines of ergonomische stoelen, gewoon op de grond of op een soort en met badkamer krukje. En ze blijven maar vriendelijk, de Thaien zijn bijzonder rustig, bescheiden en vriendelijk. We fietsten verder op naar het eind punt en met 27 km op de teller, waren we wel toe aan een lunch en een koel drankje. Toen met dezelfde auto terug naar hotel, we hadden een klein uurtje, voor we opgehaald werden voor de Thaise massage. Even een duik in het zwembad genomen, opdrogen en op naar de massage. Daar aangekomen werden onze voeten gewassen en kregen we een mooi Thais pakje aan en moesten we gaan liggen op een matras op de grond. De massage duurde 2 uur en we wisten niet dat we zo lenig waren haha, ik had een hele kleine masseuse, die soms niet overal bij kon, ze gebruikten nl. alles om te masseren, uiteraard hun handen, maar ook elle bogen en voeten en hun lichaam gewicht.
Toen we bijna klaar waren kreeg ik enorme hoofdpijn, dus terug in hotel gelijk in bed met hoofdpijn medicijn. Ik viel vrijwel direct in slaap, Erwin maakte mij wakker om naar het diner te gaan, dit zou zeer speciaal zijn, op lage stoeltjes en tafeltjes, met typisch noord Thaise te en danseressen. Ik hoor zo de verhalen van Erwin, want het lukte me niet om op te staan. Inmiddels heb ik zelf ook weer iets gegeten en gedronken en gaan we morgen weer verder reizen. En als er nog meer over het diner te vertellen is, schrijf ik dat de volgende keer. De wifi is niet overal geweldig, dus ik hoop dat ik mijn verslagen kan plaatsen.

  • 17 Mei 2019 - 12:32

    C.v.d.togt:

    Hebben jullie een ebike ik vind het leuk the lezen gr

  • 17 Mei 2019 - 12:32

    Amanda:

    Drie bijzondere verhalen. Wat zien jullie veel en wat fijn dat iedereen elke keer op tijd is, zorgt voor weinig irritaties. De massages klinken heerlijk maar wat vervelend van de hoofdpijn. Geniet ervan en succ ess morgen in de bus.

  • 17 Mei 2019 - 17:35

    Mascha:

    Hi Bea, wat een bijzondere mooie verhalen weer. Een prachtige reis zo te lezen. Hopelijk is je hoofdpijn snel weer weg gegaan. De arbeidsomstandigheden zijn natuurlijk een wereld van verschil dan mogen wij hier niet klagen. Die mango bomen lijken mij geweldig, is mijn favoriete stukje fruit. Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Liefs, Mas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 91979

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: