Chiang Mai naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Chiang Mai naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Chiang Mai naar Sukhothai

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

18 Mei 2019 | Thailand, Sukhothai

van Chiang Mai naar Sukhothai
De wake up call was weer lekker vroeg, even lekker ontbijten en hup daar gingen we weer. We hebben voor onze reis het noordelijkste plekje gehad en gaan nu langzamerhand weer zakken. Corné vertelde een leuk verhaal over hoe de traditie voor de Thaien is, als ze verkering krijgen en gaan trouwen, veel te veel om te tikken, maar wel hilarisch. Na 2 uurtjes rijden, maakten we een koffie stop. Het is wel makkelijk, ze houden hier rekening met autisten, al die benzine stations zijn hetzelfde. De koffie tent op dezelfde plek de toilet ernaast, dan de bocht om, daar zitten wat verschillende winkeltjes en ze eindigen allemaal met een 7/11 een supermarkt. De taken zijn verdeeld ik haal koffie en Erwin naar de 7/11 om cola en water te halen. Vandaag duurde het koffie maken lang, dus Erwin had wat rond geneusd in de andere winkels en kwam met Macademia noten in de dop aan. Heerlijk vind ik die wat een traktatie, super vers natuurlijk. De bus rit ging verder door wat bergachtig gebied, dus er was weer veel te zien…. Alhoewel ik ook héél goed kan slapen in de bus  Er werd gestopt bij een textiel museum , laten we zeggen niet geheel onze smaak, maar je kon de kwaliteit van de stoffen er wel van af zien. Echt mooi. Hup de bus weer in voor een klein ritje naar de lunch plek, die was weer bijzonder mooi , er stond ook een kraampje, waar ik iets leuks voor het trappengat heb gescoord. Na een goede lunch er waren ook stukken gegrilde kip, echt super lekker en het is hier mango tijd, die zijn om je vingers bij af te likken, werd de reis weer voort gezet richting Sukathai, daar werd gestopt bij een oud tempel complex. We kregen een oud fiets barrel mee en bezochten met Johnny onze thaise reisbegeleider 4 tempels. Het complex stamt uit 1200 maar wat was het nog in goede conditie echt geweldig mooi. Er was alleen 1 maar, de hitte vandaag tikten we de 44 graden aan met zon, dus het was pittig. Johnny pepte ons op, hij had de bagage naar het hotel laten brengen en alle airco’s aan laten zetten, dus als we aan zouden komen, konden we gelijk zwemmen. Vanaf het tempel complex was het 5 minuten rijden, naar het hotel, het is meer een resort, prachtige huisjes in een nog mooiere tuin. Gauw omkleden en plonzen maar. Om half 7 werden we door een soort brommers/bakfiets opgehaald, Erwin kon nog net roepen PAS OP daar lag onze reisleider bijna onder zo’n ding. Hij had wel wat pijn, maar gelukkig bleef het daarbij. We hebben in het dorpje gegeten , dat was vooral weer erg gezellig, de groep kan het goed met elkaar vinden. Toen weer terug naar hotel, waar iedereen lekker zijn kamer op zocht, want ja je raadt het al morgen weer vroeg op. Oh ja gelukkig was de hoofdpijn vandaag weer weg 

• 19 Mei 2019 - 05:36

Nel:

Jammer dat het so warm is.Tamarah met aanhang Komt dalijk even langs.wij hebben het song festival gewonnen Doe rustig aan maar ook genieten.