Zwemmen met de dolfijntjes - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Zwemmen met de dolfijntjes - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Zwemmen met de dolfijntjes

Door: Tamarah

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

02 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

Zwemmen met de dolfijntjes

Eindelijk was de dag aangebroken, we gingen met dolfijntjes zwemmen. Maar dat betekende wel vroeg op, nog half slapend kwamen vooral ik aan bij het ontbijt. Ik dacht dat we de eerste waren, want wie gaat er nou op z’n vakantie zo vroeg opstaan. Maar nee hoor er zaten al meer mensen. We begonnen snel met ontbijten, maar waren pas na 3 kwartier klaar. (worstjes en aardappelen zijn trouwens niks voor mij op de vroege ochtend) En toen hup de auto in en op weg, het was ongeveer 80 mile, maar we deden er bijna 3 uur over in de drukte en met al die stoplichten, die hun naam eer doen en je ook echt vaak laten stoppen. Ik heb niet echt heel veel meegemaakt van de reis natuurlijk.
Toen we bij het park aankwamen moesten we eerst wat dingen invullen, kregen we armband om met de tijd dat we aanwezig moesten zijn bij de dolfijnen en konden we het park in. We konden eerst met een bootje en daarna konden we allemaal shows bijwonen.

Die boot was echt super leuk, toen we de boot opliepen zwommen er al een paar dolfijntjes om de boot in en ineens was hij in de boot, want de boot had namelijk geen bodem. Toen deed hij een paar trucjes waarbij ik al enige van de hele boot een flinke splash water in m’n gezicht kreeg toen hij door de ring dook. Daarna kwam er nog een dolfijn bij en toen was de rit alweer afgelopen. We konden allemaal shows bekijken van de dieren en konden naar allemaal vijvers met dieren erin en daar werd wat over ze verteld door een gids. Die schildpadden waren echt heel erg groot en bij de shows verbaasde ik me hoe goed getraind de dieren waren. Ze deden niks onverwachts en deden veel kunstjes.

Daarna zijn we nog een stukje gaan lopen door het bos en daar werden dingen over verteld en dan kwam je aan bij een strandje, met heel veel grote vissen. Het waren net karpers maar dan met een kleurtje. Mama en ik zijn er in gaan staan want we wilde onderwaterfoto’s maken, maar ze kwamen wel heel dicht bij met hun grote bekken. En toen er een grote rog aankwam was mama ook ineens heel snel uit het water verdwenen.

Toen was het eindelijk zo ver om te gaan zwemmen met de dolfijnen. We kregen eerst een lange uitleg met wat wel en niet mocht en daarna gingen we naar de trainer en mochten we het water in. Ze waren toch wel groot, maar ik had er in ieder geval hardstikke zin in. We werden in 2 groepen verdeeld en er waren ook 2 dolfijnen bij ons: stormy en duffy. Eerst moest de andere groep (andere 3 mensen) aan de rand van de wand gaan staan en daarna mochten wij dan eindelijk. En wat voelde dat raar, zo zacht alsof het rubber is. Toen mochten we “muziek” met ze maken. Ze maken geluid door hun luchtgat en kunnen tonen aanhouden , we moesten onze handen ophouden en met onze vingers wiebelen en dan maakte ze muziekDaarna kregen we een kusje en knuffel. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe lief en zacht ze doen, alsof ze echt bang zijn om je pijn te doen. Het zijn echt hele lieve dieren.
Daarna mochten we nog 2 dingen uitkiezen die we wilde doen. Ik gooide een ring (die niet echt ver ging) en die bracht stormy weer terug en daarna duffy’s neus tegen m’n hand. Het was echt geweldig. We wilde niet meer het water uit. Het water was trouwens helemaal niet koud het was gewoon heerlijk. Maar ja we moesten toch wel en toen gingen we ook het park uit en stapte in de auto. En natuurlijk heb ik er weer weinig van meegemaakt.

• 02 Augustus 2006 - 12:42

Sonja:

Wel jammer dat je de heenweg en terugweg niet meemaakt. Onderweg kom je toch ook leuke dingen tegen. Maar de slaap en rust heb je ook nodig om weer op krachten te komen voor je volgende avontuur.

Have Fun RYMS

• 26 Februari 2007 - 21:16

Donja:

Wat vervelend nou dat zwemmen met die dolfijnen.... stond ik daar maar in het water wie weet komt het er nog eens van.
    Geniet er nog van groetjes