Fort Lauderdale - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Fort Lauderdale - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Fort Lauderdale

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

02 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

Vandaag was nog niet gepland wat we gingen doen, dus na rustig wakker worden gingen we om half 11 de deur uit, op naar de international swimming hall of fame. Het was een half uurtje tot driekwartier rijden naar Fort Lauderdale, en toen nog even zoeken waar het was. Maar natuurlijk had de bende het zo gevonden.

Even snel een parkeerplekje zoeken en op naar binnen. Eerst het zwembad bekijken, het is heel mooi maar ook heel simpel in elkaar gezet, een betonnenbak, blauwgeverfd met zwarte strepen, wat startblokken aan de kant en dat is het zwembad. Er waren drie van dit soort zwembaden eén voor beginners eén voor de wedstrijdzwemmers en eén met duikplanken. Toen gingen we naar binnen voor het museum, maar kwamen in het winkeltje uit, wij als zwemmers hebben natuurlijk wat gekocht! Daar hebben we ook de kaartjes gekocht en zijn we naar het begin van het museum gelopen. Het was heel grappig om te zien hoe mensen van bijna 100jaar geleden een wereldrecord zwommen als ze mijn tijd zwommen, dat is vergeleken het wereld record van nu niet snel!
Het museum was heel intressant want het ging natuurlijk niet alleen over Amerikaanse zwemmers, er waren zelfs nederlandse zwemmers/zwemsters te zien. Je zag hoe een vrouw vocht om een badpak te dragen en allemaal filmpjes de nieuwste maar ook ouwere van de olympische spelen.

We zijn daarna naar buiten gegaan nog even bij het zwembad wezen kijken, zo eén mogen ze er ook wel in almere zetten hoor. Daar kregen we ook wat tips van een man, een goede plek om te slapen bij de golf van mexico. Toen gingen we naar het museum aan de kant van het winkeltje daar zagen we een filmpje van inge de bruijn bij de olympische spelen van 2004. Dit was heel leuk om te zien.

Eenmaal uit de Hall of fame, gingen we richting de jungle queen, de boot die ons Fort Lauderdale ging laten zien. Net optijd kwamen we daar aan (1.56uur en de boot vertrok om 2uur!) dus nog even rennen voor een kaartje en wat te drinken voor aanboord. En daar gingen we dan op de boot, de tocht duurde 3uur maar het was echt heel erg leuk!
We kwamen langs huizen die waren echt super groot, en daar lagen boten voor die waren nog groter. Sommige boten waren groter dan ons huis.
Na 50minuten gelachen, de gids was best wel grappig, kwamen we op een eilandje waar we dan 50minuten zouden blijven. Daar was een alligator show, een man die gewoon zijn hand in de mond van een alligator stopte enz. Het was heel raar om te zien. Je kon daar ook een ijsje eten of wat halen bij de snackbar. Papa, mama en ik haalde een ijsje en Tamarah nam een hotdog. Toen om 3.45uur gingen we weer terug op de boot en vaarde we terug naar het begin punt. Dit was echt heel leuk om te doen, onderweg kwamen we echt verschikkelijk grote leguanen tegen. Eenmaal weer op de vaste grond merkte we toch wel dat we moe begonnen te worden.

We gingen terug naar Miami beach, onderweg hebben we lekker gegeten bij Wendy’s. Waar de milkshakes bevroren waren, ik ben gekozen tot de beste zuiger van de bende van vier:P want ik kreeg ijs door een rietje in me mond!!!!
Eenmaal terug in het hotel, is papa nog even naar het strand geweest. En hebben we verder niet veel meer gedaan alleen nog de berichtjes getikt die nu op de site staan.
Ook dit was een bijzondere dag.

Nu ligt iedereen nog te slapen, terwijl ik al 3uur wakker ben. Dus stille groetjes van de 3 slapende bende leden en een dikke zoen van mij.!

• 02 Augustus 2006 - 13:06

Sonja:

Wat een dag hebben jullie gehad. Het zwembad is wel heel eenvoudig maar dat kunnen ze hier toch ook wel bouwen. Had even om bouwtekeningen gevraagd dan kunnen we die voorleggen bij de burgermeester. Wie weet komt er dan nog eens een zwembad hier. Met al dat buiten water waar momenteel blauwalg inzit ga je ook niet in zwemmen.
    Wat een grote alligator die zou ik niet tegen willen komen. Die man die druft wel,maar dit doet hij waarschijnlijk elke dag wel. Het is zijn werk namelijk.Of miste hij toch wat vingers?

Het eerste weekje zit er bijna op.
    Gaat zeker wel vlug he? Het weer is hier nu totaal veranderd het regent steeds en het is ook een stuk koeler.Dus geniet daar maar van de zon,want hier is het pet.

Have Fun RYMS

• 02 Augustus 2006 - 14:09

Erwin:

Patrick nog bedankt voor de tip. We hebben het hier heel erg naar onze zin en er is zoveel te doen en te zien dat we misschien wel een paar maandjes langer blijven.
    Grapje, we kunnen jullie toch niet zo lang missen.
    Of toch???