Hoe overleef je een dag winkelen in een Outlet. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Hoe overleef je een dag winkelen in een Outlet. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Hoe overleef je een dag winkelen in een Outlet.

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

10 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

Arme ik, vroeg opstaan en om 8.00 uur, volledig gepakt, op weg naar Napels.
Onderweg komen we een Outlet tegen in Ellenton waar we afspreken om 3 uur te gaan winkelen. In totaal hebben we 7 winkels bekeken. Je kan er nog wel drie dagen winkelen en ik vraag me af of je dan wel alles gezien hebt.
De auto is afgeladen en sommige van de inkopen doen we voorlopig maar op de achterbank.
Als we besluiten om iets te gaan eten is het 13.00 uur (4 uur winkelen). We rijden over de parkeerplaats op zoek naar een McDonalds of zoiets. Mijn advies is om zo niet te rijden. Als je over een parkeerplaats rijdt dan is dat vlakbij de winkels. Ineens roept Bea “Familar Dollar Shop”. Je kan het misschien al raden, alles kost dan echt 1 dollar. Ah, 5 minuutjes maar. En ze gooit de deur open als de auto nauwelijks stil staat en ik moppel iets van OK. Een half uurtje later lopen we met onze armen vol naar buiten. We vragen ons af waar we de spullen zullen laten. Ik doe nu heel zielig maar stiekum heb ik toch ook 3 sportshirtjes (Nike) gekocht, een overhemd, t-shirt, een korte stoere broek en een zonnebril. Maar een beetje klagen als man zijnde als er gewinkeld moet worden, hoort er toch ook een beetje bij.
Bij de McDonald aangekomen zien we een nieuw fenomeen, Bingo voor senioren. In Almere al vlug betiteld als hangsenioren. Als onze japaner vraagt of ze een foto mag maken van de fanatieke bingosenioren, vragen ze zich af waarom. Bea legt uit dat we dit in holland niet kennen en ze zijn stom verbaasd maar poseren gewillig en ook trots voor de foto.
Na het eten (inmiddels 14.30 uur) gaan we het laatste stukje naar Napels afleggen. 120 mijl en ik zet er lekker de vaart in en al snel vallen de ogen van de vermoeide winkelaartjes dicht door het zoemen van de ronkende motor. We hebben in het kortingsboekje een leuk motel uitgezocht (Best Western). Er zijn 2 zwembaden met jakuzi’s en het is niet duur. We rijden ook hier weer in 1 keer naar toe. Ik moet even uitleggen dat als je het adres hebt je overal zonder TomTom naar toe kunt rijden (die doet dan ook geen goede zaken in Amerika).
Ze maken een kruis door een stad, een “Avenue” van noord naar zuid en een “Street” van oost naar west. Die noem je Central Avenue en Central Street. En dan noem je de wegen naar het noorden 1e Avenue N en de wegen naar het zuiden 1e Avenue Zuid enz. Naar het oosten en het westen 1e Street E en 1e Street W enz. De huizen tussen twee straten in krijgen een huisnummer en zo kom je aan het adres. Wij slapen nu op de 2730 Avenue Noord. Maar dat terzijde. We lopen naar binnen met het kortingsboekje in ons hand en natuurlijk zijn er geen kamer meer die hier mee bedoeld worden. Ze kan ons nog wel dezelfde korting geven op een suite. Natuurlijk is dat een stuk duurder dan in eerste instantie is gepland maar we besluiten om toch maar te gaan kijken en het is toch wel heel mooi. 2 tweepersoons Kingsized bedden, 2 Tv’s, 3 telefoons een Computer met internet, een ijskast, airco, kluis, aparte kitchenette, mooie badkamer en balkon met uitzicht op het zwembad. Een luxe die we natuurlijk niet nodig hebben maar wel lekker is dus we besluiten om hier in ieder geval de volgende twee nachten door te brengen. Als alles naar de suite is gebracht en we klaar zijn om nog een paar uurtjes in de zon te gaan liggen krijgen we last van de dagelijkse plensbui. In nederland heel bekend, en met bakken komt het uit de hemel vallen deze keer. We besluiten om eerst maar wat te gaan internetten en een restaurant uit te zoeken. Het wordt een Grill buffet van Chinees, Italiaans en Amerikaans eten. Alles is onbeperkt zelf de desserts die uit fruit, gebak en softijs bestaat. Laat jullie verbeelding maar even gaan als ik je vertel dat we naar buiten zijn gerold en de tent naar alle waarschijnlijkheid failliet gaat als we per ongeluk morgen weer terug gaan. Na 6 dagen mag ik eindelijk een keertje op de computer om dit stukje te tikken en omdat ze allemaal te moe zijn en vlug in bed kruipen. Als je zo elke dag je verhaal schrijft blijkt toch maar weer dat je heel veel op een dag mee maakt. Uit mijn gelukskoekje kwam vandaag de treffende tekst “All you have is today—there is no such thing as yesterday or tomorrow”. Pluk de dag allemaal en tot de volgende keer (blijf lezen en reageren want dat is super leuk)

  • 10 Augustus 2006 - 06:02

    Laura:

    Wat leuk om ook een keer een stukje van Erwin te lezen! Ben benieuwd hoe jullie alle geshopte spullen terug in Nederland krijgen, want dit klinkt nog erger als toen ik van St Maarten kwam.

    Enne, als je over al dat eten lees denk ik dat de hele familie verplicht aan de Koolsalade van Sonja moet als jullie terug komen...! ;)

    Geniet er nog van he Lieverds!

    Zoen

  • 10 Augustus 2006 - 06:02

    Marleen:

    Erwin je kunt super leuk schrijven. Moet je vaker doen hoor!!! Moet nu opschieten want er moet nog gewerkt worden.

    Groetjes
    Marleen

  • 10 Augustus 2006 - 06:33

    Marja:

    hoi erwin ik wist niet dat jij van die lange verhalen kon schrijven we zijn natuurlijk die zakelijke mailtjes van zwemmen gewend maar ik vraag me ook af hoe krijgen jullie alles mee naar ned en volgens als het allemaal kleren zijn dan mogen jullie wel een modeshow geven als jullie terug zijn ik vind het prachtig die site en al die verhalen erg leuk de groetjes allemaal en ik kijk uit naar het volgende verhaal

    weer van jou erwin????

    groetjes de vleugels

  • 10 Augustus 2006 - 08:10

    Christa:

    hoi allemaal daar zijn we weer.
    als ik dit allemaal zo lees lijkt het me verstandig dat jullie er een paar koffers bijkopen.
    want met al dat shoppen is dat wel nodig nou zo te lezen vermaken jullie je daar prima.
    beleef nog wat en laat het ons maar lezen.
    groetjes christa

  • 10 Augustus 2006 - 08:13

    Marcel:

    Erwin je kunt inderdaad heel leuk stukjes schrijven en jij me maar vertellen dat ik het zelf veel beter kan en dat je het alleen maar wilt aanpassen.

    Verder genieten jullie vsn de vakantie lees ik en eten jullie lekker amerikaans, veel heel veel voor weinig geld he.

    Die Nike spullen waren die ook maar 1 Dollar uiteindelijk! Dat is dan echt voor niets.

    Groeten,

    Marcel

  • 10 Augustus 2006 - 11:18

    Xandra:

    Arme Erwin, wat heb jij het zwaar he!!!!
    Waarschijnlijk heb jij ook het meeste gekocht....maar wel blijven klagen hoor dat de vrouwen maar altijd willen winkelen.
    Het wordt wel trainen voor je om de 25ste mee te doen aan de Poldercross, want je kan er wel inrollen maar helaas er niet uitrollen!!!
    Nog heel veel plezier verder....

    groetjes uit Stompwijk

  • 10 Augustus 2006 - 17:15

    Oma Fokje:

    Ja dat winkelen dat weet wat he Erwin met 3 dames dan ontkom je daar niet aan,maar je hebt zelf ook dapper meegedaan in de one dollar shop haha.
    dat is ook zo,n leuke winkel maar wel erg verleidelijk als je bij de kassa komt dan is het bedrag aardig opgelopen, dat weet ik uit eigen ervaring.Maar Florida is nog steeds leuk als ik jullie verslagen lees, geniet er nog maar lekker van hoor. en hoe is T en A al flink a/h baantjes zwemmen in het zwembad voor de deur? want de pondjes moeten er wel weer af van al die lekkere hapjes. veel liefs en xxxx van Oma Fokje

  • 10 Augustus 2006 - 19:32

    Sonja:

    Nou dat schoppen kunnen jullie wel.En zal dat wel allemaal mee kunnen.
    Lekker eten gaat er bij jullie altijd in. Helaas gaat ieder pondje door jullie mondjes,dat betekend dat thuis het dieet van Sonja maar weer uit de kast gehaald moet worden.
    Maar geniet eerst nog maar van deze week nog,want voor je het weet sta je zo weer op nederlandse bodum.

    Have Fun RYMS

  • 12 Augustus 2006 - 05:51

    YesNo:

    Ik zie tot mijn schrik dat ik dit stukkie nog niet gelezen had, waarschijnlijk
    voelde ik me daarom niet zo lekker, afkick verschijnselen!!!!Volgens mij zijn jullie ook al vreselijk addicted (to shopping :-) ) Enne jullie mogen je gelukkig prijzen dat je met 3 meiden en een kerel bent. Ik had 2 kerels en geen back-up wat shoppen betreft. Ik moet nodig terug om de schade in te halen!
    Leuk voor een keer zo\'n suite! Maar ik vraag me af waar die 3e tv stond, in de badkamer?? (zijn ze gek genoeg voor!)
    Keep up the good work guys!
    Ik heb het gevoel dat ik mee op reis ben!
    Hug
    YesNo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Florida

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2007

de laatste paar dagen.

12 Juli 2007

Na 1 week

08 Juli 2007

wij moeten bijna naar huis, sniksnik

08 Juli 2007

Een paar dagen verder

04 Juli 2007

lekker op vakantie
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 92144

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: