Dag 2 Even bijkomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Dag 2 Even bijkomen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Dag 2 Even bijkomen

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

22 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Na een hele, hele lange dag reizen, was het dan toch vakantie.
Het weer valt ronduit tegen en de mening binnen de groep was verdeeld wat te gaan doen vandaag.
Met wat behulp van de tolk die we hebben, werd er een plan de campagne gemaakt.
Een gedeelte werd door een bus naar het centrum gebracht, een volgend gedeelte ging op eigen houtje met openbaar vervoer naar het startpunt voor een zware wandeltocht en André, Kate, Erwin en ik besloten om een dagje bij te komen.
Eerst even naar de plaatselijke supermarkt, wat lekkernijen ingeslagen. Het winkeltje daarnaast had mooie ienie mini braziliaanse bikini’s, dus onze eerste missie was gelijk geslaagd.
Daarna lunchen op het park , dat was wel weer grappig je vult je bord, loopt naar de weegschaal en rekent daarna af, haha zei Kate toen er 500 gram werd gewogen, elk pondje gaat door het mondje.
Het was wel erg lekker, hoewel je weer even moet wennen om ’s middags warm te eten.
We besloten naar het strand te gaan, ondertussen regende het, maar Kate kwam met bikini, pareo en zonnehoed ons ophalen.
Vol goeie moed liepen we het hele eind (250 meter) en Erwin en André onze diehards gingen te water, wat hadden ze een lol, de ene golf was nog hoger dan de andere en natuurlijk super leuk om te springen, maar na een kleine drie kwartier werd het toch wat vrips om de neus, Erwin die eerst lekker bruin leek, sloeg een beetje paarsblauw uit.
Wij Kate en ik hadden ons in alle handdoeken die we bij ons hadden gewikkeld, want het was behoorlijk aan het waaien.
Terug gekomen was Regina onze tolk er, zij had allerlei tripjes voor ons uitgestippeld.
Na het één en ander bekeken te hebben, maakten we een weekplan en ieder die wil kan overal mee naar toe.
Nog even internetten en toen kwamen de wandelaars moe en voldaan terug even daarna de bus, die bleef wachten en ons naar een strandtent bracht.
We hebben met 22 man 4 visschotels besteld en konden het allemaal niet op, we hadden gefrituurde kleine garnalen, gevulde krab, grote garnalen( ja Tam en Amanda met van die ogen) en toen kwam het hoofdgerecht nog, gebakken zwaardvis.
Het was allemaal heerlijk, maar wel erg veel, dus nog maar een strandwandeling erachter aan. Inmiddels was de wind gaan liggen en was het een zwoele brazilaanse avond geworden en zochten de meesten vroeg hun mandje op.

• 23 Februari 2007 - 07:16

Aad & Janneke:

Hallo Bende van twee,
    Vis is dus niet erg, het is hier nog maar ochtend als ik dit lees. Maar toch het water loopt me in de mond.
    Erwin ondertussen al een beetje op kleur gekomen???
    Hey zus heb je al een beetje filmpje geschoten? Behalve met die handdoek een beetje om zitten kleumen. Alles is hier trouwens okay.
    Nou voor nu veel plezier en ik zal duimen voor een beetje beter weer.
    Kus van je zus.