Een Raft avontuurop Dag 4 - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Een Raft avontuurop Dag 4 - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Een Raft avontuurop Dag 4

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

22 Februari 2007 | Brazilië, Florianópolis

Oh,oh wat werd er gekreund vanmorgen, we zouden gaan raften en moesten om 08.00 uur in de bus zitten.
Dus vroeg uit de veren en allemaal klaar, we hadden een andere bus dan normaal en hij had al gelijk pech.
Na wat gesleutel en starten net als in de film met een twee draadjes tegen elkaar gingen we op weg.
We moesten naar het vaste land en het was wel een uurtje karren, daar aangekomen was er wat verwarring bij het bedrijf, zij dachten dat we eerst gingen abseilen door een waterval heen en dan raften.
Dus gingen we met de bus naar de abseilplaats om tekijken, bijna bij het eindpunt en op natte,zanderige of inmiddels blubberweg, moest de bus achteruit, want hij ging het niet redden.
Ach met al die sportieve mensen geen punt we liepen wel.Het pas was eerst breed, maar werd al gauw lekker smal, de waterval was inderdaad prachtig en 2 kanjers durfden het aan om te gaan abseilen.
Geweldig om te zien, maar we stonden met recht in het regen woud en kregen het wat koud, dus op naar de bus die ons naar de lunch zou brengen.
Die was heerlijk, met super lekkere toetjes, waar ik natuurlijk nog wel keer voor terug liep.De prijzen zijn hier zo belachelijk laag, dat je moet oppassen dat je de mensen niet beledigd met de hoogte van je fooi.
We hadden gelunchd en per persoon kostte dat 14 real, dat is ongeveer 5,50 euro.
Toen ging het avontuur echt beginnen, we kleden ons om, kregen een helm en reddingsvest, ik ging wel drie keer naar de wc, ik weet ook niet waarom.
We moesten klein stukje met de bus en na een vrolijke warming up, kregen we instructies, oh,oh wat een benauwde gezichten. Het gezegde is wie A zegt moet ook B zeggen, maar ik bod al aan om op de bus te passen.
Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, wat een avontuur, dwars door prachtige bossen en de eerste val was een met of 4 hoog, dan heb je wel gelijk de smaak te pakken.
We hebben ontzettend veel lol gehad, totdat we op een punt kwamen, waar iedereen uit de boot moest, een stuk over grote, suppergladde keien moest en daarna het water inspringen. Ja en toen kon ik niet meer terug, dus ogen en neus dicht en springen maar. Met een beetje hulp van onze oudste zwemmer Nico kwam ik weer bij de boten terecht. Wat voelde ik me een held zeg, na deze onderbreking was het alleen maar lachen gieren brullen, als je naar beneden gaat moet je in de boot laten vallen, wel ff op dat peddeltje letten en dan weer op de rand klauteren, de instrukteur had er wel lol in ons al zijn commando’s uit te laten voeren.
We leerden hem hoe hij het in nederlands moest zeggen, maar dat gaf wel wat verwarring.
Toen we de busjes weer in het zicht kregen werden we wat overmoedig en voor we het wisten lagen Engelien en Marko overboord.
Dat kwam allemaal goed, we bereikten de kant werden met 12 man in VW busje gepropt en hadden de grootste lol op naar de warme douches en voor de meeste een stevige borrel.
Inmiddels is het 20.45 uur braziliaanse tijd en gaan we zo nog een broodje eten.
Sorry dat het allemaal wat lang duurt, maar op het park is geen internet.

  • 22 Februari 2007 - 19:55

    Xandra:

    Wat heftig zeg dat raften!!!
    Kijken jullie wel goed uit, jullie zouden geen gekke dingen doen......

    Nog veel plezier,

    groetjes van ons allemaal!!

  • 22 Februari 2007 - 20:02

    Tammy:

    Heeeeee, ik ben nu niet eens de eerste!

    Vind het wel hardstikke stoer dat jullie hebben geraft en gezand sleet!
    En ik zie op de foto's dat jullie al lekker bruiner zijn dan de rest. Maar dat zal na vandaag de hele dag in het zonnetje alleen nog maar meer zijn geworden he.

    ik zit nu ook lekker met jullie te babbelen, maar aan de telefoon vanavond was nog veel leuker!
    Ik kan niet wachten om de alle foto's te zien!

    Love you xxx Tammy

  • 22 Februari 2007 - 20:35

    Oma Fokje:

    Wat een avontuur zeg ,geweldig. ik vond het heel fijn om even je stem te horen Bea en dat het goed met je gaat. Wat een leuke foto,s van dat raften.
    super!! ga maar lekker genieten daar. liefs xxx Ma

  • 23 Februari 2007 - 08:09

    Nanda:

    Mensen wat stoer zeg, en wat een leuke foto's!

    gr. Nanda

    ps. Erwin, we komen aan het grote bureau beide op de hoek te zitten, prov. aan het kleine bureau aan de andere kant.

  • 23 Februari 2007 - 14:29

    Wanna :

    Ik dacht dat jullie in Rio waren voor carnaval.
    Ik verwacht een gekke foto van jullie in grappige kostuums. Maar dit is ook leuk. Het heeft weer met water te maken.Echt een zwemcoach ben je. Wat een kracht training, moeten wij dat ook doen in de training.
    Nog heeeeel veel plezier in Brazilie, kom wel gezond thuis, want de trainingen zijn hartstikke druk!!! ( hahaha)
    Jullie staan echt grappig op de foto, ik hoor jullie geschreeuw van daar naar hier!

  • 23 Februari 2007 - 16:05

    Furgill:

    Soo wat een spannende avonturen zeg!!en leuke stunt's. het ziet er erg gezellig uit en hoop dat jullie heel erg genieten.

    Veel plezier verder!

    -xxx- Furgill

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2007

de laatste paar dagen.

12 Juli 2007

Na 1 week

08 Juli 2007

wij moeten bijna naar huis, sniksnik

08 Juli 2007

Een paar dagen verder

04 Juli 2007

lekker op vakantie
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 92134

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: