Spontane gesprekken en sightseeing SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Spontane gesprekken en sightseeing SF - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Spontane gesprekken en sightseeing SF

Door: Bea en Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

10 Mei 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 10
Vandaag begint de dag met afkicken bij het ontbijt. Was het de vorige twee dagen een uitgebreid ontbijt, nu een slappe bak, jus uit een pak, croissant uit een plastic zak en verpakte muffins. San Fransico moet het goed gaan maken. Tijdens het ontbijt raakt Erwin in gesprek met een nederlandse man, hij heeft in 2010 een ernstig motor ongeluk hier gehad en gaat nu voor een rendez vous met de doktoren hier, want die vinden het een wonder dat hij nog leeft. Dus Carpe diem ! en  we lopen Lombard street uit en Erwin vindt het maar een vlakke weg. We slaan af naar Fisherman's Wharf en daar wordt de helling al ingezet. Maar het gaat naar beneden dus geen probleem. Bea vraagt, kan jij lezen wat daar staat en ik heb geen idee wat daar op het gebouw staat maar we lopen er langs en het is het de beroemdste chocolade fabriek van SF " Ghirardell" maar dat komt later in dit verhaal nog terug. De werf is een verzameling winkels en attracties waar ook een pier is waar we zeeleeuwen zien liggen op een aantal vlonders. Wat maken die beesten een kabaal. Ook zij willen natuurlijk met ons praten, ik weet ook niet wat dat is. We winkelen wat op pier 39 en Bea ziet een nieuwe leuke hype. Een glazen hanger die je open kunt doen en waar je kleine bedels in stopt. Leuk voor Moederdag roept Erwin en geeft Bea net dat zetje wat ze nodig heeft om het te kopen. We lopen naar de trammetjes van 125 jaar oud en dat is een attractie. Ze gaan de loodrechte heuvels op en af en worden met de hand en voet geremd. Het centrum van SF is gezellig en Erwin maakt een paar leuke foto's als een man spontaan aan hem vraagt of dat een iPad is waar hij foto's mee maakt. Deze Amerikaan loopt achter want hij is verbaasd over het draaien en de mogelijkheden en ik kan hem nog wat leren. Bij de sephora kopen we clinique spulletjes voor Tam en oh ja nog een Moederdag kadootje voor Bea. We nemen een andere route en zien dat het bijna tijd is om Mary te feliciteren en gaan een Starbucks in waar free wifi is en we krijgen ook nog gratis  frappacino  aangeboden. In het gesprek via de what'sapp hebben wij het over een traktatie maar daarover later meer. Het trammetje stopt bij SF haven en daar is een klein marktje, met een stalletje met armbanden gemaakt van vorken en wat denk je ..... Leuk voor moederdag zijn ze zeker. We nemen een echte tramroute en ook daar begint een man spontaan te vragen waar we vandaan komen en hoe we SF vinden. Leuk toch die mensen. De man stapt uit en roept nog God bless  you en dan stapt er een echtpaar in waarvan de man duidelijk wat teveel alcohol op heeft. Maar ook deze begint tegen ons te praten en stelt zichzelf en zijn vrouw voor. Aan het einde van de rit stappen we uit en zegt Erwin wat een mooi plaatje en Bea pakt haar fototoestel. Als ze goed kijkt ziet ze tot haar grote schrik drie mannen helemaal naakt op straat staan te praten met een drankje in hun hand. Zo warm is het nog niet en maakt toch de foto. Leuk voor FB. We bekijken het Civic Center en gaan terug naar de haven om wat te eten. Bij Whipe Out bemachtigen wij buiten een tafel maar het is afgekoeld en we krijgen het koud dus vragen een tafeltje binnen. Geen probleem en als we opstaan horen we spontaan roepen, komen jullie uit Nederland, jeeeh en we krijgen bijna een applaus. We nemen een lekkere burger en geen dessert maar daarover later meer. We stappen in de tram en bij de laatste halte zegt de bestuurder " if you love your honey, take her to Ghirardell" en dat gaan we doen. Mary ging trakteren op een ijsje, omg wat een keuzes, terwijl de meeste stelletjes 1 ijs sorbet delen ( beter voor de lijn en je portemonnee ) gaan wij natuurlijk voor allebei 1. Wat lekker, een coupe van 30 centimeter hoog met bolletjes vanille ijs, tussendoor opgevuld met pure chocolade en aardbeien mouse voor erwin en caramel met noten voor Bea en daarbovenop een dot slagroom en een gigantische aardbei in chocolade gedoopt. Met de wandeling terug naar het hotel 25 minuten in een hoog tempo met hier en daar een heuveltje, verbranden we die calorieën wel weer. De aardbei heeft Erwin meegenomen naar de hotelkamer om daar gezellig met z'n twee van te genieten. We wilde vanavond ook nog naar de golden gate bridge, maar er trok al een mist op, dus besluiten we dat morgen overdag te doen, dan krijgen we ast mooiere foto's. Eenmaal op de hotelkamer kijken we vast voorruit naar de route van morgen en boeken we vast een hotel in Monterey.

• 11 Mei 2012 - 05:29

Marja Vleugel:

wat is het heerlijk die verhalen van jullie en jullie kletsen wat af met al die mensen daar.
    ik wacht weer op het volgende verhaal
    veel plezier xx

• 11 Mei 2012 - 18:30

Amanda:

Zooo jullie hebben nog een moederdag gepland... haha was je nog niet genoeg verwend mama???
    Wel leuk om te lezen dat jullie lekker aan het shoppen waren:)
    Geniet nog lekker van vandaag!!!