Laatste dgen en weer thuis - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Laatste dgen en weer thuis - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Laatste dgen en weer thuis

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

04 April 2015 | Nederland, Almere Stad

De laatste drie dagen van onze fantastische reis, vat ik samen in 1 verslag.
Na de lange laatste reisdag, had Ajeed ons naar het Koggala beach hotel gebracht.
Even niet vroeg op staan of lange busritten, maar gewoon heerlijk bijkomen en al die geweldige indrukken verwerken aan het strand.
De oceaan was wild en de rode vlag hing uit, dus dat betekende helaas niet s morgens vroeg al een duik in zee nemen.
Maar we kwamen wel lekker bij, dat wil zeggen de 1 na de ander werd ziek, op de laatste dag waren er 10 groepsgenoten aan de diaree met een soort griep verschijnselen, inclusief arme Erwin, 20 jaar niet ziek en nu 3 x in 1 vakantie.
1 dame van onze groep was gevallen en had een wond aan haar been wat gehecht moest worden, ze moest een nachtje in het ziekenhuis blijven, waar gelukkig ook een bed voor haar vriendin was. Op vrijdag kwam er een vertegenwoordiger van Arke, om informatie over de terugreis te geven. Na dat hij gehoord had van alle zieken, ging hij maar eens met de general manager van het hotel praten. Die zag de bui al hangen, dat hij negatieve feedback over zijn hotel kreeg, dus bood ons allemaal een drankje en een hapje aan. Erwin bleef zoveel mogelijk op bed en ik liet me verleiden om aan aquaerobics mee te doen, samen met Els uit Soest,die bleek daar ook in het zwembad te werken en samen met nog een groepsgenoot hadden we de grootste lol.
De rode vlag was aan het eind van de dag binnen gehaald, dus ik zag mijn kans schoon, om afscheid te nemen, met een voorzichtige duik, in een nog steeds wel woeste zee.
Ik ging terug naar de kamer, om te douchen en spulletjes bij elkaar te zoeken, Erwin had zich ook aangekleed en ging mee naar de borrel die ons werd aangeboden. Wij dachten in de bar, maar dat was niet zo, we werden naar een suite gebracht, want het was volle maan en in het boeddhistisch geloof, wordt er op die dag geen alcohol geschonken. Ik lag helemaal dubbel, het leek wel een scene uit de drooglegging van Amerika in de dertiger jaren. De kamerdeur werd open gedaan en gauw weer gesloten, als er weer iemand van onze groep had aangeklopt. Zo kreeg ik wel weer bevestiging in mijn denkwijze over geloven. Waarom toch al die regeltjes, wees gewoon een goed mens is meer mijn motto.
Erwin hield het er niet lang uit en ging even ergens verkoeling zoeken en zou dan met mij nog wat proberen te eten. Toen we bij het restaurant kwamen, dacht hij er anders over en ging weer naar bed.
Gewapend met bananen ging ik hem al gauw achterna, we werden namelijk om 02.45 gewekt

• 09 Juni 2015 - 19:28

Beste,

Wij zouden graag dezelfde rondreis naar Sri Lanka boeken.

Kunnen jullie misschien wat meer info geven omtrent bijkomende kosten? Ik heb het dan over maaltijden, fooien, excursies, ... Hiervan vind ik namelijk weinig informatie bij Arke zelf.

Alvast bedankt!

Groetjes

• 09 Juni 2015 - 21:21

Beste Carl,

De reis is prachtig, maar zeer intensief, wij hadden het heel erg getroffen met onze reisleider, die af en toe het programma een beetje omgooide om tijd uit te sparen of een rust moment in te bouwen, zonder dat we iets van het programma hebben overgeslagen. Het is geen reis als je slecht ter been bent, dan moet je te vaak afhaken en dat is zonde.
    Arke geeft door dat de excursies 80 euro zijn, maar dat is 100 per persoon, buiten de excursies die optioneel zijn.
    We hadden wel een fooienpot, ongeveer 100 euro met zijn twee, het leuke van onze reisleider was,dat hij meestal 1 van de reizgers de fooi liet betalen. Ontbijt en avondeten waren in alle hotels goed, sommige heel goed. Lunches waren gezamelijk voor eigen kosten waren hooguit 20 euro per 2 personen. Wij vonden het werkelijk waar een prachtige reis en zeker omdat je ook de oostkust aan doet, prachtig. Maar de jeepsafari vond ik een aanfluiting 30 jeeps die elkaar afsnijden om hun klant het mooiste te laten zien, die zou ik overslaan.
    Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel
    Groetjes Bea

• 09 Juni 2015 - 22:09

Beste Bea,

Bedankt voor het snelle antwoord!

Wij zijn op zoek naar een actieve reis, dus dat komt voor ons goed uit.

Zijn het veel excursies die optioneel zijn? En vallen die mee wat betreft de kostprijs. We vullen onze reis immers graag met zoveel mogelijk bezienswaardigheden aan. (Zeker ook de walvissen)

Vorig jaar hebben we een groepsreis gedaan naar Thailand. Daar hadden we ook veel vrije tijd om bv. 'S avonds op eigen houtje met een tuktuk naar een nabij centrum of marktje te gaan. Dat vonden wij heel positief. Was dit ook mogelijk op jouw reis?

Groetjes,
    Carl

• 10 Juni 2015 - 16:51

Beste Carl,

Actief is hij zeker.

Er zijn niet zo heel veel meer excursies, omdat daar simpelweg geen tijd voor is, het programma is echt heel vol.
    De walvissen hebben wij niet gedaan, omdat wij niet in het juiste seizoen zaten.
    En 's avonds nog even op stap is ook best lastig, we waren vaak pas rond etenstijd in hotel.
    De dagen die je vrij hebt kun je dat soort dingen doen.
    Wij hadden mensen in de groep die in Thailand al heel veel tempels en boedha's hadden gezien en die af en toe afhaakten en op een terras gingen zitten.
    Echt de reis is prachtig, wij waren wel erg blij met de laatste dagen lekker even uitrusten aan strand.
    Er was 1 stel die was 1 dag eerder gevlogen, gewoon om te acclimatiseren, dat soort dingen kun je het best bij Arke vragen, want die mogelijkheden zijn er wel.
    Succes en als je hem gaat doen, hoor ik graag wat je ervan vond

• 25 Juni 2015 - 12:58

Beste Bea,

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Wij gaan deze week de knoop doorhakken. We twijfelen nog tussen deze reis en de rondreis Sri Lanka van Shoestring omdat dat ons ook een mooi programma lijkt.

Bij Shoestring geven ze ook een richtlijn van zakgeld dat nodig is tijdens de rondreis. Dit was volgens hen plusminus €700 p.p. voor de 16 dagen. Hierin zitten dan alle maaltijden, alle facultatieve excursies, entreegelden, fooien, … .

Denken jullie dat dit vergelijkbaar is voor de Arke reis of ligt dit daar toch lager?

Alvast bedankt.

Groetjes,
    Carl

• 29 Juni 2015 - 08:28

Goedemorgen Carl

Wat leuk € 700 p.p. is meer dan genoek of je moet heel veel dure souveniers kopen ;-)
    Heel veel plezier geniet van het mooie land en de leive mensen
    Ik hoop dat jullie ook een verslag maken en dat ik dien dan ergens kan lezen

Groetjes Bea