Dagje Banff en de Hot Springs - Reisverslag uit Banff, Verenigd Koninkrijk van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Dagje Banff en de Hot Springs - Reisverslag uit Banff, Verenigd Koninkrijk van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Dagje Banff en de Hot Springs

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

18 Mei 2018 | Verenigd Koninkrijk, Banff

Donderdag 17 mei
We slapen uit en horen getik op het dak als we wakker worden, bah regen en onze neuzen zijn ook best koud. We doen dus rustig aan en besluiten naar de Banff Hot Springs te gaan. We kleden ons wat warmer aan, ik haal mijn spijkerbroek te voorschijn, daar ging mijn illusie, dat ik wel in shape bleef, door het wandelen, ik krijg hem wel dicht, maar het houdt niet over, pfff en dat na 1 week.
Bij de hot springs aangekomen, stopt er net een bus voor onze neus, dat zal dan wel druk zijn, eenmaal binnen valt het erg mee. De hot springs zijn 39 graden, dus lekker warm, helaas is door het weer, het uitzicht beperkt tot een berg in de wolken, heel even komt er een gaatje in het wolken dek en zien we toch nog een grote berg. We zitten lekker te weken en Erwin zegt, nu voel ik hoe moe ik ben en ik word een beetje licht in mijn hoofd. Oh wat een stel zijn we ook weer, er hangen overal bordjes, dat tien minuten in het water, het maximum is en je dan even moet koelen. Al gauw voelen we ons weer beter, ik stap onder de koude douche en daarna weer in die grote jacuzzi, alles begint te tintelen, heerlijk, dus dit herhalen we een paar keer. Het is heerlijk, maar geen dag attractie, dus we gaan nog even het stadje in, op zoek naar internet even kletsen met Tam en Mas, helaas lag Amanda denk ik al plat. Volgende keer maar weer. We slenteren nog even langs wat winkels en gaan langs het visitors center, helaas is het vandaag geen weer om te wandelen. We laten ons informeren over de route van morgen. We hebben een foutje in de planning gemaakt en nog geen camping voor morgennacht geboekt. Het is voor de Canadezen ook een lang weekend en men verwacht wel drukte, we gaan het zien. Morgen gaan we overd e Icefields Parkway rijden en komen we langs gletsjers . Zo’n 2.5 uur rijden vanaf Banff kun je een tour maken over een gletsjer met een soort rupsvoertuig en er is een skywalk boven de gletsjer. We besluiten ivm de drukte alvast kaartjes te kopen, daar gaat weer een rib, haha die Erwin houdt geen rib meer over. Maar we verheugen ons er erg op, dit zijn wel bijzondere dingen om te doen. De mensen van het ticket centrum zijn bijzonder aardig, geven tips en adviezen over kleding en dergelijke en wijzen ons erop, dat er maar 1 tankstation op het hele stuk zit,die ook nog eens mega duur is, dus zorg dat je tank vol is, die raad volgen we op en we gaan terug naar de camping, om een echt maal te koken. Maar hee, wat staat daar nou op onze plek, nee geen andere camper, maar een Elk ( een groot hert), voorzichtig zetten we de camper neer en de elk neemt de benen. Gevolgd door wat camping gasten, met de camera’s in de aanslag. Dat koken valt nog niet mee met de beperkte ruimte die je hebt, maar het is gelukt en het was heerlijk. Inmiddels brandt het kacheltje lekker, deze avonden en nachten is de temperatuur omstreeks 0 graden dus best fris. Na het eten gaan we nog even een wandeling over de camping maken, er zijn heel wat Elks te zien, rustig grazen of lekker liggen, schiet mij maar lek, waarom je zo dicht bij de mensen wil zijn, als er zulke uitgestrekte bossen zijn, maar ja het gras zal hier wel malser zijn. Ik heb mijn kleding voor morgen alvast klaar gelegd, veel laagjes was het advies, dus dat gaan we maar doen. Dadelijk het wekkertje zetten, we gaan er weer vroeg op uit, want het is een lange rit, met een hoop te zien onderweg. Het idee is om naar Jasper te rijden en kijken of we daar een nachtje eerder kunnen slapen, dat is ook de kant op van het mooie weer, we hebben vanmiddag even gegluurd naar het weer daar, nou na de gletsjer kan de korte broek weer aan, 23 graden en zon, dat is het betere vakantie weer  Eventueel kunnen we onderweg kamperen, maar dan moeten we van de faciliteiten van de camper gebruik maken, er is dan geen elektra water etc op de camping. We zullen zien wat de dag van morgen brengt.

  • 21 Mei 2018 - 21:53

    Marleen:

    Ik ben erg benieuwd hoe de tour over de gletsjer is. Spannend hoor. Lekker dat jullie weer de kant van het mooie weer op gaan. Nul graden, brrrrrr, dat wordt dicht tegen elkaar aan kruipen 's-nachts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 92157

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: