Wandeling 5 lake valley - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Wandeling 5 lake valley - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Wandeling 5 lake valley

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

20 Mei 2018 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag was het zeker uitslapen, het was koud in de camper vannacht en tegen de ochtend viel ik toch nog lekker in slaap. Na het ontbijt, ons huishouden gedaan :-) er moesten onderbroeken gewassen worden. Daarna naar de 5 meren vallei, voor een wandeling. We lopen van parkeerplaats af, waar het best druk was, dus we vroegen ons af of het wel o leuk zou zijn. Bij de eerste keuze die we konden maken qua pad, besluiten we de andere kant op te gaan dan onze voorgangers. We lopen het gaat berggie op en af, we komen bij een adembenemend mooi meer en zoveel mooie uitzichten, omdat d bergen op de achtergrond het steeds anders maken. We wandelen een behoorlijk stuk en we zagen maar 1 meer, hmmm misschien toch iets verkeerd gedaan, in plaats van een wandeling 5 kilometer liepen we er 9.5 en toen hadden we nog niet alle meren gezien. Duszzz, we hebben nog een half flesje water en het is best warm. Ik stel voor naar de camper te lopen en daar even wat te eten, drinken en plassen nieuwe voorraad mee te nemen, dat doen we en ik bak weer lekker hamburgertje, makkelijk hoor alles mee. Na onze korte break lopen we weer terug voor de orginele wandeling. Het was super mooi de meren de omgeving en het ruikt zo heerlijk naar echt bos. Na deze tweede wandeling, gaan we met de camper terug richting camping, maar bij die afslag is ook een gondola, dus we rijden nog 4 kilometertjes door. We worden weer getrakteerd op prachtige uitzichten en genieten van een ijsje op de berg. Dan toch echt naar de camping, fijn onze was is droog en we liggen even lekker in het zonnetje. Dan komen er wat wolken opzetten, dus we gaan douchen, dit is echt een uitdaging, we hebben geen stroom geen wate rop deze camping en wel 7 duches voor mannen en 7 voor de vrouwen en het is ook nog eens bijna kilometer lopen. We gaan er voor, we snappen al gauw waarom er geen rijen staan, tjezus wat was het koud, nou ja nog maar 1 x douchen hier en dan zetten we ons geld op de volgende camping. Na het douchen staan we op te warmen in de zon, heyy wat is dat nou uit een zo goed als heldere lucht vallen dikke druppels. we lopen terug naar de camper halen stoeltjes binnen en rijdne naar het stadje. Waar we nu genieten van heerlijk eten en van de moderne geneugten van het leven Wifi :-)

• 20 Mei 2018 - 05:50

Amanda:

Flinke wandelingen maar ook wat rust, dat klinkt lekker! Hopen dat de volgende camping weer gewoon elektra en water heeft. Rij voorzichtig en veel plezier vandaag, wij gaan lekker een stukje rennen

• 21 Mei 2018 - 22:14

Marleen:

Hoeveel kilometers hebben jullie deze vakantie al gewandeld? Stel je voor dat je dagelijks van jullie huis naar ons huis moet wandelen om te kunnen douchen. En dan ook nog een keer terug. Zo kom je wel aan je stapjes. Ik ben nu gelukkig bij met jullie vakantieverhalen. Ik kijk uit naar de volgende.