Op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Op weg naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Op weg naar Tofino

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

27 Mei 2018 | Canada, Tofino

Zaterdag 26 mei
We worden wakker met een prachtige view op de zee, wat een heerlijkheid. Alles gaat in vakantie modus, dus rustig aan. Even appen met Amanda en videobellen met Raybert of met die twee kleine bengels haha, in ieder geval leuk. We koppelen af en willen het afval water nog even kwijt. Hmmm het gat is niet echt heel groot en er loopt 1 en ander naast iewwww. Oke even alles afspoelen met schoon water handen wassen en nog x wassen en nog x met alcohol en ik voel me weer schoon. We gaan op weg naar Tofino, onderweg hebben we mooie stops gepland staan. Als eerste weer watervallen, nee, nee het verveeld nog niet. Op het eerste gezicht valt het qua spektakel een beetje tegen, we zijn verwend inmiddels, maar het water is hier zo mooi van kleur en zo ontzettend helder, de stop is zeker de moeite waard. De volgende stop of wat een stop had moeten zijn is een meer, de parkeerplaatsen zijn en op en hoewel het een groot meer is, waren er de afgelopen 2 weken mooiere om te zien. Dan stop 3 Cathedral Cove bekend om zijn giga hoge, brede en oude sparren, sommigen zijn wel 800 jaar oud. Het lijkt op de bomen die we in Californië hebben gezien, maar het blijft indrukwekkend, je kunt ze knuffelen, maar je hebt wel 5 of 6 volwassenen nodig om de omtrek van de boom te coveren. We proberen de hoogten en breedtes vast te leggen op de foto, maar het komt niet over. We rijden weer verder, we moeten door de bergen, het is een prachtige rit, met veel bochten, maar ook kraak heldere beekjes. We stoppen onderweg voor een lunch ,ik blijf het toch maar makkelijk vinden, motor uit, gas fornuis aan, lekker bakkie zetten, wat brood roosteren en tonijnsalade maken, even afwassen en weer verder. Van lieverlee als we uitstappen wordt het wel steeds kouder, nog maar een truitje extra aan. Als we bijna bij Tofino zijn komen een trailtje tegen The rainforest trail, je waant je even in een echt regenwoud, het is mooi aangelegd met houten vlonders, we bewonderen weer het mooie groen, vlinders en vogels. Dan zoeken we onze camping op, wat is het hier weer mooi, lekker dicht bij de oceaan, mooie plekken en allerlei faciliteiten, met o.a. s morgens gratis koffie, dat komt mooi uit, mijn voorraadje is bijna op We dubben wat over de excursies die we willen doen en gaan naar het centrum, nou als je weet dat er een main street is en 4 straten, dan snap je dat het niet erg groot is. Het is een echt surf, vis, skate en boot excursies dorp en met die verkooppunten word je ook dood gegooid. Het dorp zal er van de zomer best super leuk uitzien, helaas is het mooiste weer hier een beetje op, het is droog maar wel maar 16 graden, dus het ziet er niet echt uit, als wat we ons ervan hebben voorgesteld. We duimen voor de zon van morgen. We hebben wel heerlijk gegeten bij een noodle bar, voor alles moet een eerste keer zijn. Daarna terug naar de camping en de was gedaan, we kunnen er nog even tegen aan met schone handdoeken en ondergoed voor deze week. Morgen gaan we naar Ucluelet een dorp zo’n 25 kilometer verderop, we gaan nog maar eens een mooie wandeling maken . de loopteller staat op 217kilometer en de auto op 2775 kilometer.

• 27 Mei 2018 - 15:32

Amanda:

Wat een leuke dagen hebben jullie gehad, ik had geen berichtjes gehad dus 3 dagen in 1x gelezen :) het klinkt heel erg mooi en bijzonder.. we zullen het op ons verlangreisje zetten :) hopelijk warmt het nog een beetje op!! Xx