Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok

Door: B&E

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

13 Mei 2019 | Thailand, Bangkok

De wekker ging vroeg vanmorgen, maar ja dat hoort bij een rondreis. 7.15 stonden er 2 mini busjes die ons naar de wereldberoemde fietsenverhuurder, Ko van Kessel hebben gebracht. W
We hadden een warm welkom van Sandra en haar 2 mede begeleiders. Na een klein veiligheid praatje kon ons fietsavontuur beginnen. Het was mega leuk, door kleine straatjes en steegjes, waar je letterlijk door de mensen hun huiskamer fietste, want ja het meeste leven is buiten. We stopten in een steegje voor ons eerste water stop een mini huisje, waar een mevrouw wat bijverdiende, doordat er door onze groep water gekocht werd. Haar andere inkomen was lege waterflesjes verzamelen en naar het recycle centrum brengen, dat levert 0,30 cent op per kilo lege flesjes. Niet normaal en we staan weer met beide voeten op aarde. De weg werd vervolgd, we gingen door overdekte markten, langs prachtige tempels, door bananen plantages en met een aantal tussenstops, waar we werden getrakteerd op snacks en mangosteen fruit, eindigden bij een restaurantje aan het water. Nou ja restaurantje, als we alleen waren weet ik niet of we er binnenwaren gegaan. Maar het eten was weer heerlijk, alles is super vers en dat proef je. Na het eten werden de fietsen op een longtail boot gezet en wij erbij en gingen we langs klongs en via een sluis de grote rivier op. Om vlakbij ons startpunt te eindigen. Dit was in 1 woord geweldig, mijn verslag is kort en bondig, maar wat hebben we veel gezien. Toen we weer bij het hotel kwamen, was er tijd voor een snelle douche en op naar de kleermaker, voor het demo model te passen. We moesten even wachten tot die er was, dus onze tijd verdreven bij de Starbucks. Toen we weer bij de tailor waren, moest Erwin 1 overhemd passen, daarvan was de manchet iets te krap, dus de scooter boy werd naar de fabriek gestuurd, met een nieuw stuk stof, want de mouw werd vervangen. Toen alles betaald was, gingen we weer op pad, wij richting hotel, de jonkies gingen naar een roof bar, om te genieten van het uitzicht. Wij zijn met behulp van google maps terug gewandeld naar het hotel. Waar we een uurtje hadden om te relaxen, voordat we opgehaald werden, om naar ons diner te gaan. Vanavond gingen we een diner cruise maken, echt leuk op een authentieke houten boot. Het servet werd netjes op ons schoot gedrapeerd, helemaal leuk dus. Het eten was goed en het uitzicht was prachtig. We zagen allerlei bekende punten, die we de afgelopen hadden bezocht of bij langs gefietst en we zagen een kopie van de Erasmus brug, wat heel bijzonder was. Tijdens de boottocht werden er diverse traditionele dansen uitgevoerd en als laatste was er een dans, waarbij een aantal gasten werden uitgenodigd, uiteraard was Erwin 1 van de gevraagden en deed hij zijn best om alle pasjes, maar vooral ook alle handbewegingen na te doen. Een hele kunst, want de dames konden hun vingers plat leggen in tegengestelde richting. Een daverend applaus volgde en dit was ook het einde van de dinercruise. Op naar het hotel, waar we in de foyer gingen wachten tot de tailor Erwins overhemden zou komen brengen. Uiterlijk 10 uur hadden we afgesproken, want ja de wekker gaat morgen weer een kwartiertje vroeger. 05.30 uur .De overhemden kwamen precies op tijd en waren erg mooi, Manu wilde met de hele familie op de foto, voor het gemak had hij ons nog een zoon en dochter erbij bedacht. Nadat de hemden door onze mede reizigers waren bewonderd, gingen we richting kamer. Terwijl ik tik heeft Erwin zijn nieuwe aanwinsten in vacuümzakken gedaan en gaan we morgen reizen. Eerst naar het zomer paleis van de koning en dan via een boottochtje naar een tempel en dan een lange bus rit om uit te komen in het plaatsje Tak. Tot morgen trouwe lezers.

• 13 Mei 2019 - 14:26

Amanda:

Wat een drukke volle maar leuke dag en wat zien jullie veel in korte tijd. Hopelijk ergens ook nog tijd om even bij te komen van alle indrukken. En wat fijn dat het toch nog goed is gekomen met de overhemden en dat ze zo snel geleverd zijn :) slaap lekker en fijne reis morgen