Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: BenE

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

15 Mei 2019 | Thailand, Chiang Mai

Na een wat mindere nachtrust, ik had veel last van kramp in mijn kuit, was ik er al voor de wake up call uit en die was 05.30 uur . We hadden een mooie inloop douche met een regen douche kop, maar er kwam voornamelijk koud water uit. Maar goed fresh and shiny waren we vroeg bij het ontbijt, wat weer heerlijk was en om 07.00 uur zaten we in de bus. De groep bestaat uit 18 mensen en wat een heerlijkheid, iedereen is steeds te vroeg of in ieder geval op tijd. De reisleider heeft 1 en ander over de thaise taal uitgelegd, wat al vroeg de op de dag veel hilariteit op leverde. Als je wil zeggen dat iets heel lekker is, dan zeg je het gewoon lekker 2x en dat is dan de overtreffende trap. Wij spreken allemaal de River Kwai uit, maar een Thai zegt River Kwee, anders zeg je River lul, hahaha dus we zijn wakker en gaan rond 3 uur rijden en dan komen we bij een olifanten ziekenhuis.
Nou dat ziekenhuis viel een beetje tegen, altijd goed dat er mensen zijn die zich zo inzetten, maar we vonden het niet heel spectaculair. Dus maar weer verder in de bus. We bezochten een jungle markt, daar had ik een iets andere voorstelling van haha, het was niet een gezellig keuvel marktje met snuisterijen, maar een markt met groentes en plaatselijke lekkernijen, kikkers, vers, lees nog levend of gefrituurd, diverse insecten, kakkerlakken, ik weet het allemaal niet, ik zag een hoop, waarvan ik dacht….. ik sla even over . We gingen de bus weer in naar Chiang Mai, dat was iets meer dan een half uurtje, waar we eerst gingen lunchen, een leuk restaurantje aan de rivier, het eten was weer super. Ik kreeg gestoomde groenten met gebakken ei, de rest van alles en nog iets, met o.a. gefrituurde water spinazie, ik heb dat ook geprobeerd en het was lekker. Daarna werden we met 3 kleine busjes boven op een berg gebracht. Daar aangekomen kon je kiezen welke gids je koos, de lift gids of de gids die de drakentrap beklom, wij natuurlijk de laatste en het viel qua inspanning mee 200 treden en het was wel heel mooi. Boven gekomen werden we getrakteerd op een tropisch regen buitje. Na 5minuten was het ergste leed geleden en gingen we de tempel bekijken, het was er 1 met héél véél goud. Super mooi en het uitzicht over de stad was adembenemend. We gingen weer met de mini busjes naar beneden en na een flink ritje door de drukke stad, kwamen we bij ons hotel. De entree is prachtig en de koffers waren al boven. We keken uit het raam, we zitten op 10 hoog en zagen beneden in de straat een massage salon, dat vonden we een goed idee, inmiddels van het zitten en de warmte hebben we allebei aardige olifanten voeten en enkels, dus een voet massage trok ons wel. Er waren heerlijke relax stoelen en met dat fijne gefriemel aan mijn voeten ,had ik moeite mijn luikjes open te houden. Na een half uurtje waren we weer helemaal bijgekomen. Even een klein boodschapje en weer naar het hotel, we hadden afgesproken om met zijn vieren te gaan , samen met een stel uit Amsterdam. Eerst lekker over een echte toeristen markt gelopen, waar Jack thee kocht, zonder af te dingen, het was de eerste verkoop van de mark mevrouw, het is een avondmarkt, en we hadden zo’n goeie prijs betaald, dat ze het ontvangen geld over wat handelswaar heen haalde, de Thaien geloven dan in een goede verkoop. We kochten allemaal wel iets en gingen op zoek naar een eet tentje, die zijn er uiteraard, maar we wilden geen Thais eten. Ik heb genoten vaneen maalijd salade met o.a. heerlijk rundvlees, een hamburger zonder brood en Erwin van spare ribs. Het was reuze gezellig aan tafel, maar ja we kunnen het niet te laat maken he, morgen weer om 6.00 uur op. Op naar een dag in een nationaal park.

  • 17 Mei 2019 - 17:37

    Mascha:

    ieeeeeeee kakkerlakken hoef ik ook niet te eten. Grappig om te lezen is dat je de hamburger toch ook weer overal ter wereld tegenkomt :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 91965

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: