Islamorada,zwemmen met dolfijnen en een klapstuk. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Islamorada,zwemmen met dolfijnen en een klapstuk. - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Islamorada,zwemmen met dolfijnen en een klapstuk.

Door: Bendevanvier

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

01 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

Goedemorgen

Om 06.30 uur ging ons wekkertje,geen tijd voor de vakantie, maar goed je moet er iets voor over hebben zo’n dagje naar de tuimelaars.
Na een stevig amerikaans ontbijtje, met de gebruikelijke pancake’s, scrumbled eggs met bacon, gebakken aardappeltjes en ja gelukkig ook een toast met een beetje jam voor de zoetekauwen onder ons.(ben benieuwd wie daar mee bedoeld worden)
Konden we op weg, langs Downtown Miami, Key Biscayne, Hemstead en Florida City, kwamen daar eindelijk de Keys in zicht.
Allereerst Key Largo, viel een beetje tegen vanaf de grote weg, maar hier en daar begon het toch aardig exotisch te worden.
Ja en daar was Islamorada(paars eiland) in zicht, er werd al zenuwachtig geschuifeld op de achterbank, het kwam nu toch wel echt dichtbij.
Na het benodigde papierwerk, even toileteren, konden we meteen mee met een bodemloze boot.
Ik dacht nog ja, wat zal dat nou zijn, maar hupsakee daar kwam de eerste flipper al onder onze boot door om in het midden van de boot ons allemaal even gedag te zeggen.
Geweldig zo dichtbij, zijn vriendje Twister zwom achter het bootje aan, het was net of ze zeiden “Welkom in ons Paradijsje” we voeren een stukje en daar waren ze met z’n tweeën onder ons bootje.
Na een stukje varen gingen we terug en toen begonnen allerlei presentaties.
Eerst werd er het één en ander over het park en het ontstaan verteld, waarna we langs allerlei soort en met vijvers gingen.
In de één zaten tropische vissen, de ander grote schildpadden,de andere haaien, af en toe zag je een leguaan wegschieten,hier en daar zaten wat papegaaien en uilen,een verdwaalde alligator.
Toen waren er diverse shows, de eerste was erg leuk en leerzaam met papegaaien, daarna een leuke dolfijnenshow ( en weer werd er zenuwachtig geschuifeld, wat zijn ze groot hè mam), toen begon ons buikje te knorren en waren we toe aan liters drinken, wat was het hier heet en met al die tropische planten ook erg vochtig. Hier en daar hingen grote ventilatoren, die behalve wat frisse lucht ook een lekkere nevel van water uitbliezen.
Na de korte pitstop zagen we nog een zeeleeuwenshow, daarna maakte we onder begeleiding van een gids een korte wandeling, die eindigde op een aangelegd strandje.
Hier kon je snorkelen er zwommen grote tropische vissen, het leken wel karpers, maar dan met mooie blauwe en groene kleuren, leuk als je wat voer strooit.
Op het strandje kon je even lekker bijkomen en je lekker nog zenuwachtiger maken.
16.00 uur Eindelijk is het zover we gaan met trainster Trish mee naar onze twee vrienden.
Norman en Duffy, Jeminee wat een grote beesten van dichtbij, er wordt toch even getwijfeld om het water in te stappen.
Maar ze oogden zo lief en dat waren ze ook, zolang je alle aanwijzingen van Trish opvolgde ging het allemaal heel gemoedelijk.
We begonnen allemaal met onze handen uit te steken en daar kwamen ze dan langs zwemmen,zodat je kon wennen aan hun huid, Geweldig was dat, Toen kregen we allemaal een dikke kus, Amanda moest er even over denken, maar ik liep mee en toen was het ijs gebroken.We kregen een dikke knuffel, dan moet je je armen in een cirkel op het water leggen en als Duffy dan bij je kwam en zijn hoofd op je schouder legde, kon je hem echt omarmen.
We hebben ze laten zingen en mochten ze allemaal twee kunstjes laten doen, we hebben alledrie gekozen voor die heerlijke neus tegen ons hand, Amanda koos er voor om Duffy lekker lang te aaien.Tamarah gooide een ring, die Norman dan terug kwam brengen en ik koos voor de Splash, wat dat mag zijn,zal voor iedereen duidelijk zijn, het water proefde echt zout.
Trish vertelde nog wat over het gewicht de lengte en hoe oud ze waren, er werden wat kunstjes gedaan en toen kwam het onvermijdelijke afscheid.
Jaaaaa we moesten echt het water uit en neeeeeeeeeeeeeee dat wilden we helemaal niet.
Ik moest het verhaal even onderbreken, het brandalarm ging af en daar gingen we in onze peejays met paspoorten laptop en visa de trap af, ach we zitten maar 9 hoog en ook andere mensen moesten even denken, sommige stonden hun onderbroek op de noodtrappen aan te doen.
Buitengekomen leek er weinig aan de hand maar 1 brandweerauto en 1 politieauto voor amerikaanse begrippen niet veel en na ongeveer 45 minuten mochten we weer terug naar de kamer. Echter niet met de lift maar met de trap. Wat hebben wij een goede conditie zeg.
Jongenlui we gaan nu slapen en de foto’s doen we morgen.
De meiden zetten morgen hun eigen verhaaltje erop, want ja iedereen beleeft het weer anders.
Groetjes na een heeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange dag de bende.

• 01 Augustus 2006 - 07:51

Marleen:

Even snel want ik zit om mijn werk. Ik kan me voor stellen dat het fantastisch was en dat jullie het water niet uit wilden.

Groetjes
    Marleen

• 01 Augustus 2006 - 09:10

Laura:

Fotooooo's!!!!! Ik wil fototjes zien jongens!! :-) Ben jaloers, verlang ook weer terug naar Coby en haar vriendjes op Anguilla!

Geniet ervan!!

Dikke Kus

• 01 Augustus 2006 - 10:16

Xandra:

Leuk verhaal, wat een belevenis zeg!
    Ben benieuw naar de foto's!
    Zijn jullie niet moe?
    Veel plezier verder.....

groetjes uit Stompwijk

• 01 Augustus 2006 - 13:06

Oma Fokje:

Terwijl jullie nog liggen te dromen ben ik helemaal onder de indruk van jullie belevenissen wat een schitterende dag was dat voor jullie, eentje om nooit te vergeten.dank voor jullie prachtige verhaal.Terwijl hier net een donderbui overheen ging en windstoten het leek wel herfst schijnt nu de zon weer 22 het is bij jullie wel 34 hé?ik kijk uit naar de foto,s en nog bedankt voor je smsje heel attent. Liefs en een fijne dag met nieuwe avonturen liefs en xxxx van Oma Fokje

• 01 Augustus 2006 - 19:38

Sonja:

Wat een belevennis zeg. Ik zou ook niet uit het water willen met zulke lieve dolfijnen.
    En erg leuk die foto's Wij zijn benieuwd hoe de jongste bendeleden het beleefd hebben.
    Ik ga me verder opwarmen wat het was vandaag erg koud en nat. Daar hebbben jullie gelukkig geen last van.
    Have fun RYMS