Niagra (falls) - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Niagra (falls) - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Niagra (falls)

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

04 Mei 2010 | Canada, Toronto

Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn we om 10uur (met joey) op pad gegaan richting niagra, een rit van 2uur.
Eerst werd er koffie gehaald, door een drive (haha net als de mac) en getankt.
Ik heb nog even lekker 'van de zon genoten' en was de rit dus zoo voorbij.

Eenmaal daar aangekomen zijn we eerst naar de maid of the mist gegaan omdat het misschien zou gaan onweren (uiteindelijk was de dag echt lekker warm dus dat is goed). Nou voor iedereen die ooit nog hier naartoe gaat en naar de falls gaat, ga alsjeblieft in de maid of the mist!!!!!
Je krijgt een ponscho en patrice had een waterproefcamera, dat is wel heel handig, want je word echt super nat. Je gaat gewoon de falls in je komt super dichtbij en jaa het water spat ver omhoog dus ook ver over je heen. (foto's hiervan volgen waarschijnlijk morgen pas ofzoo).
Toen we ervan af waren, was het eerst even een beetje drogen, door het winkeltje lopen en hebben we joey gesmt, die ons kwam ophalen bij de boot.

Het was 1.30uur toen we in het outletcentrum kwamen en dus vonden we het wel tijd om te gaan lunchen, patrice haar broek was doorweekt dus zij snel even omkleden en na het eten zijn we gaan winkelen. Je kan het eigenlijk wel vergelijken met batavia stad, alleen zijn hier meer winkels die ik niet ken maar het was erg leuk.
Eenmaal bij de nike store kon ik me toch echt niet meer inhouden en heb ik wel een aantal paar schoenen gekocht. Bij de kassa werd gevraagt waar ik vandaan kwam omdat ik een accent had, dus ik vertellen van nederland, zegt de jongen achter de kassa; oooww ken je lotte? en ik zat hem maar vreemd aan te kijken want jaa er zijn genoeg mensen in nederland die zoo heten, maar het moet iemand bekend zijn (kan iemand me helpen???)

Naa een lang gesprek met de jongens van de nike store, hebben we de tassen in de auto gezet en zijn we nog verder gaan winkelen. Ik wilde al een tijdje nog een roots broek, dus die heb ik gekocht en nog wat dingen voor mama van pink ribbon (dat is hier goedkoooooppp!!)


Daarna zijn we naar een museum gegaan dat heet believe it or not. We hebben eerst een wax hand laten maken dat zit zoo:
- je stopt je arm tot je elleboog in een bak met koud water voor ongeveer 1 minuut.
- je krijgt gel over je arm heen gesmeerd zodat de wax er makkelijk af gaat.
- je gaat met je arm (tot halverwege je onderarm) in een bak met gloeiend hete WITTE wax in de vorm dat jij je hand wil.
- dat laat je ongeveer 15sec drogen
- je gaat met je arm in de kleur wax die jij wil (als je een kleur wilt)
- dan laat je het 30seconde drogen en gaj e met je arm weer het koude water in
- je wax arm word van je eigen arm afgetrokken en je hebt je eigen wax hand.

Deze word gevuld zodat hij niet heel makkelijk ombuigd, en dan kan je er vanalles mee laten doen, tekst, plaatjes!
Echt heel leuk.

Daarna zijn we het museum in gegaan en dat was heel grappig allemaal dingen waarvan je zegt; believe it or not!
Mama, papa en tamarah weten jullie nog die ronddraaiende balk in het op ze kop huis?? Die hadden ze hier ook met al die kleurtjes die om je heen draaien! Echt heel cool! En allemaal dingen waar je je rot om kan lachen, een spiegel met een filmpje dat als je aan de andere kant staat een door kijk spiegel blijkt te zijn (en ze laten je rare dingen met je tong doen!!!)

Daarna zijn we heerlijk met z'n 3en gaan eten. Ik heb heerlijke spare ribs op en het was heel gezellig, lekker beetje bij kletsen en een beetje bij komen.

Om 8uur zijn we weer terug gereden richting de falls omdat ze als het donker word allemaal kleuren krijgen en dat leek me wel heel leuk om te zien. We kregen joey eindelijk zover om met ons mee te gaan en het was heel gezellig, het duurde even maar het eind resultaat is toch wel heel leuk om te zien. De watervallen hebben allemaal verschillen kleuren en dat veranderd ook steeds, het is alleen heel moeilijk om hier een foto van te krijgen.

We zijn nu net thuis en iedereen gaat nu lekker richting bed, terwijl het voor sommige van jullie al bijna tijd is om weer wakker te worden.
Heb allemaal een fijne dag en spreek jullie snel..

Dikke kus
Amanda

  • 05 Mei 2010 - 04:55

    Yvonne:

    Hoi Amanda, je hebt het goed naar je zin lees ik.
    Fijn voor je hoor geniet nog maar even lekker, het is zo maar voorbij.
    Liefs Yvonne (vriendin van Christa)

  • 05 Mei 2010 - 05:19

    Di Mama:

    Super leuk verhaal, ik ben stinkend jaloers, ik wilde ook wel in dat bootje, maar ja het was nog wat ijzig.
    Moet ik nog maar een keertje terug :-)))
    How about the shoes, hedde ge daar wel plek voor meiske?
    Ik heb weer foto's erop gezet, gepikt van Patrice's facebook.
    Nou dikke kusz di mami

  • 05 Mei 2010 - 07:00

    Di Papa:

    Hey Amanda, heb je wel gezien dat het bootje heel klein is vergeleken de watervallen. Hier moet je maar niet aan je zwemconditie gaan werken hé. Als je het aantal paar schoenen niet zegt dan wordt ik wel een beetje bang. Het duurt nog effe voor je zus het huis uit is dus ik ben bang dat je andere schoenen moet weg gooien om plek te maken. De Canadezen denken dat er iemand in Nederland zijn vinger in de dijk heeft gestopt en zo een overstroming heeft voorkomen. Volgens mij was dat Lotte. Gekke hollanders die canadezen.
    Verzorg je oor goed en doe iedereen de groeten.

  • 05 Mei 2010 - 08:52

    Xandra:

    Zo te horen word het bijbetalen....voor het overgewicht....
    Nou je maakt wel van alles mee zo,leuk hoor geniet ervan!!!!
    Dikke knuffel Xandra

  • 05 Mei 2010 - 10:56

    Tante Nel:

    hoy lievert wat zijn jullie bezig ik word al moe als ik het lees maar leuk als je ann ziet doe haar de gr ook aan patric joey en margie en voor jou dikke kus

  • 06 Mei 2010 - 15:20

    Elles, Ruud En Roel:

    Lotte??? Natuurlijk Lotte....van "Liesje leerde Lotte lopen langs de lange Lindelaan", die Lotte!! Vroegen ze niet naar Lies?? Gaaf hoor, gauw het volgende verhaal lezen. Ik (Ruud), ben wel blij dat ik geen dochter heb. (Al die schoenen en kleren, pffff).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Amanda in Canada

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Laatste dag

07 Mei 2010

Girls day

06 Mei 2010

Wandelingen

05 Mei 2010

Lekkere chille dag!

04 Mei 2010

Niagra (falls)
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 92036

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: