Een rustige, gezellige dag - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Een rustige, gezellige dag - Reisverslag uit Toronto, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Een rustige, gezellige dag

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

03 Mei 2010 | Canada, Toronto

Hallo Allemaal,

Na een wat minder goede nacht (door meerdere telefoons die vroeg gingen) stond ik uiteindelijk om 8.50 mijn bed uit en heb ik me rustig aangekleed, kreeg heerlijke wafels als ontbijt en daarna rustig aankleden omdat we pas om 1.30uur weg zouden gaan.

Vlak voor lunch heb ik even naar huis gebeld, grappig zij gingen net avond eten terwijl wij nog meosten beginnen met lunchen, dat besef je niet altijd terwijl je hier zit.
Gelukkig ging het goed thuis en het is fijn om af en toe even lekker nederlands te praten (dat kunnen joey en tante ann ook, maar dat is toch minder goed dan met thuis bellen).

na het lunchen zijn we naar de brievenbus gelopen, de paar kaartjes eindelijk po de bus gedaan en daarna door gelopen naar de ttc. We zaten een beetje uitgebreid, maar toen het drukker werd ben ik naast patrice gaan zitten en op mijn plek gingen 2 jongens en een meisje zitten.
Opzich niks mis mee, ze vroegen waar ze uit moesten stappen voor het eatern center, ook niks mis mee. Toen begonnen de jongen duits/italiaans met elkaar te praten, dus ik verstond wel waar ze het over hadden. Toen patrice me raar aankeek legde ik uit dat ze duits praatte, zoo raakte we aan de praat met jongens en het meisje. Het meisje woonde in toronto, 1 van de jongens was geemigreerd vanuit duitsland en getrouwd en de ander op vakantie.
Wel grappig, ik weet wel dat ik niet de enige toerist ben hier, maar als je dan ook begrijpt wat andere mensen zeggen zonder dat ze engels praten is ook wel leuk. (en we hebben ons rot gelachen die jongen was nogal spontaan en praatte onwijs veel met iedereen).
De ttc is leuker op deze manier anders is de weg maar saai en lang ondergronds.

Daarna zijn we doorgelopen naar de hockey hall of fame, het weer is onwijs goed dus dan is het lopen helemaal niet erg. De hockeyhall of fame ligt midden in een winkel centrum en ondanks dat ik helemaal niks heb met ijshockey, vond ik het echt grappig om te zien en ze hadden van elk olympisch jaar (zomer en winter) de goude, zilvere en bronze medaille dus dat is helemaal leuk om een keer in het echt te zien.
Je kon ook allerlei soorten spelletjes spelen, tafelijshockey (grappig om te zien het werkt iets anders dan tafelvoetbal!).
Het is geen musuem waar je de hele dag kan rondhangen maar voor ruim 1,5uur kan je je goed vermaken. Omdat ik natuurlijk niet zoveel er vanaf wist, kreeg ik ook veel uitleg van patrice dat is wel handig.

Daarna hebbenwe nog wat kleins gegeten omdat we laat zouden avondeten. En zijn we naar de MTV studio gegaan, hier hebben ze elke avond mtv-live een soort rtl boulevard maar dan op mtv en van 20/30 minuten.
Heel erg leuk om een keer te zien hoe zo'n studio eruit ziet, het was een oud theater omgebouwd tot een studio.
Er werd gevraagd of er nieuwe mensen waren, op 2 na was iedereen nieuw dus dat was wel fijn. En toen werd er gevraagd waar iedereen vandaan kwam, toen ze erachter kwamen dat ik uit nederland kwam moest ik mijn voeten laten zien omdat het meisje dacht dat iedereen uit nederland klompen draagt! Hahaha ik wist niet dat mensen dat echt dachten.
Van de show zelf heb ik niet heel veel verstaan omdat ze echt heeel snel praatte en dan is mijn engels toch niet goed genoeg. Maar het was zeker leuk om een keer in een studio te zitten en applaus te zijn van een show!

Toen weer met de ttc naar huis, even lang tim hortens gelopen voor koffie voor joey en patrice (margie is niet thuis) en hebben we nog wat kip gegeten. Ik heb net heerlijk gedoucht (en as the world turns gekeken, waar ze 2jaar ofzo mee voor lopen). En ga zoo lekker slapen want morgen hebben we een lange drukke dag want we gaan naar niagra.

Owjaa nog een leuk nieuwtje, tante ann is nu in toronto, ze slaapt bij angela en woensdag zie ik haar ook eindelijk (we hadden al plannen voor morgen dus dat word woensdag).

Slaap nog even lekker allemaal (ik denk dat jullie allemaal al slapen, dat hoop ik ook).

Groetjes
Amanda

P.s wiebe, aan mijn zwemconditie doe ik niet zoveel maar aan mijn wandelconditie wel, telt dat ook?

  • 04 Mei 2010 - 04:08

    Di Mama:

    ZOOOOOO ontdek je nieuwe talenten daar ? je engels gaat super en nu ook nog duits in de metro of was die knul zo leuk, dat je je schaamte opzij hebt gezet :-))
    zo te lezen heb je weer een superleuke dag gehad.
    Patrice was zeker wel supertrots om te vertellen, mocht je het gemist hebben, dat ze dit jaar weer olympisch kampioen zijn geworden.
    Veel plezier bij de outlet, de watervallen, maak maar lekker veel foto's in het bootje
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Dikke kuszz voor iedereen

  • 04 Mei 2010 - 06:20

    Jane:

    Hey Amanda, Het is erg leuk om je verslagen te lezen!! Maar ik word al doodmoe als ik al je activiteiten lees!! :-)Leuke foto's ook. Je zult er al wel een heleboel hebben. Geniet lekker en doe de niagara de groeten van mij. !
    Liefs Jane

  • 04 Mei 2010 - 08:59

    Tam:

    Goedemorgen,

    Wat een leuk verhaal weer zeg! Zo te horen was het leuk, zijn jullie ook nog op tv geweest of hebben jullie het nog niet terug gekeken? Nog bedankt voor de ATWT update! hoeven we de komende tijd niet te kijken hihihi! Veel plezier vandaag.

    xx

  • 04 Mei 2010 - 09:56

    Elles, Ruud En Roel:

    WQe voverwegen of we stoppen met het lezen van jouw reisverhelen. Gatver....wat leuk!!!! Doet allemaal zo naar vakantie verlangen. Als je naar Niagra watervallen gaat kan je best even stroomopwaarts zwemmen, zijn Wiebe en di papa ook weer tevreden.
    Goh die Patrice lijkt echt wel een zussie van je. Leuk dat het zo goed klikt. Knuffel en tot horens.

  • 04 Mei 2010 - 12:26

    Wiebe En Jacqueline:

    als je maar in conditie blijft. en zo te lezen doe je dat aardig wat een wandelingen zeg. Ik word er al moe van als ik het lees hahaha.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt geniet er nog maar lekker van groetjes wiebe en jacqueline

  • 04 Mei 2010 - 13:45

    Yvette:

    Hi Mannie,

    Wat een onwijs leuke verhalen! Heb net alles achter elkaar gelezen, helemaal jaloers aan t worden. Geniet er nog maar goed van! Benieuwd naar alle foto's die je maakt...

    xxx Yvette

  • 04 Mei 2010 - 14:42

    Di Papa:

    Talenwonder, je haalt er meer uit dan je moeder en ik. Dat ijshokkie gebeuren hebben wij alleen van de buitenkant gezien. Maar wij hadden veeeeeeeeeel meer gewinkeld. Kado's voor jullie enzo. Ga maar zo door en dan breng ik je zwemconditie wel weer op pijl. Doe tanta Ann de groeten van ons en tot het volgende verhaal.

  • 04 Mei 2010 - 17:29

    Ruben:

    Hey Aman, echt super leuk al die vakantie verhalen en zo te zien heb je 't goed naar je zin :)

    enjoy the falls Today and have fun!! ;)

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Amanda in Canada

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Laatste dag

07 Mei 2010

Girls day

06 Mei 2010

Wandelingen

05 Mei 2010

Lekkere chille dag!

04 Mei 2010

Niagra (falls)
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 92143

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: