Boottocht en meer - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Boottocht en meer - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Boottocht en meer

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

12 Mei 2012 | Verenigde Staten, Monterey

Dag 12
Als eerste natuurlijk even kletsen met de meiden, Amanda what.s appen en Tamarah even facetimen. Gezellig hoor, maar voor ons wel erg vroeg, Tamarah ziet mij alleen met coupe net uit bed. Erwin kletst nog even en ik zou gaan douchen, trek de toilet door en sta gelijk in een klets natte badkamer bah, zegt tam dat hoef ik niet te zien hoor. Maar het is gelukkig schoon water en met Erwin in de buurt is het zo opgeruimd. Pff en het is niet echt een goedkoop hotelletje. Na ons ontbijt, trekken we onze koffers leeg, we gaan de zee op en het advies is warm aankleden in laagjes, haha diegene die mij zien wandelen weten dat ik dat heel goed kan. We laten ons van de heuvel afrollen en kopen een kaartje, nemen een anti zeebenen pilletje, nog ff snel een Starbucks en dan off we go. Na het inleidende praatje van de gids, krijgen we allebei het gevoel, zullen we wel wat gaan zien of wordt het een normaal boottochtje. Maar na een klein half uurtje doorvaren legt de kapitein de boot stil en wordt het ook stil  op de boot. We zien twee bultrug walvissen, de gids zegt doodleuk, dat we geen illusies moeten hebben, wat betreft het fotograferen, ze laten zich zien of niet en hier gaan ze onder en dan denk je ze zwemmen naar rechts , maar nee hoor dan komen ze rustig weer links naar boven, er vallen wel wat vloekjes hier en daar en je hoort regelmatig,  shit weer te laat. Maar het lukt ons toch om van de 100 geschoten foto's een paar raak te hebben. Het is onvoorstelbaar indrukwekkend . Dan varen we weer een stuk door, om  naar een school dolfijnen te gaan. Zooooo leuk, er zijn een aantal moeders met kalfjes en dat hebben we vorige keer in Seaworld gezien, het kalf zwemt in moeders schaduw. Dit is echt kicken, maar ja, op het juiste moment klikken hè , das een hele uitdaging . Aan alle pret komt een eind, we worden nog verrast door een heel klein groen vogeltje aan boord, het beestje gaat bij iedereen even buurten, zit op Erwin 's hand en op mijn tas, heel grappig. Dan weer terug naar de haven, bij de ingang is een pier, die beladen is met zeeleeuwen, wat een kabaal, maar oh zo leuk. De dag kan al niet meer stuk, we lunchen en gaan dan nog een stukje de omgeving verkennen. We komen bij een strandje , wat uit de wind ligt en we strijken even neer, de gids had vanochtend al verteld, het weer verandert hier in een hartslag , nou daar was niks aan gelogen, er kwam weer een mist op zetten en brrrhhhh , wij weer in de auto. We rijden nog wat verder, zien hele mooie stukken kust en slaan af, om terug te rijden, verrek stoppen !!! Een hert op de weg, foto,foto en ja hij lag al op mijn schoot, het gaat weer super snel en weg is het beest, het bos in. Heb je hem zegt Erwin, ja natuurlijk, zeg ik maar wtf, camera in verkeerde stand uit tas gehaald, ach met een beetje fantasie, zie je heus wel dat het een hertje  is:-)
Even terug naar hotel en dan tijd voor avondeten, Chinees vanavond, jammie, jammie,  het ziet er lekker uit, we bestellen een menu met soep vooraf, nou fout, na twee happen van onze soep, komt alles gelijk door, gebruikelijk hier zeggen ze. Het smaakte goed, als we buiten komen vraagt Erwin , ijsje ? Lijkt mij lekker, ghiradelli's ? Lijkt mij heerlijk, hij had op kaartje gespot, dat er hier ook 1 zit in Monterey, heerlijk was het, maar oei wat is het hier 's avonds  koud. We rennen bijna naar de auto en duiken gelijk het mandje in. Nu nog even tikken en morgen gaan we weer verder naar het zuiden langs de kust, ik ben benieuwd heb er beelden van gezien op RTL travel en dat was adembenemend, dus kom maar op, met die nieuwe dag.

• 13 Mei 2012 - 12:17

Amanda:

EN was het echt zoo koud als iedereen zei?? Wel leuk dat jullie dat gezien hebben hoor.. en jullie konden nog eventjes van het zonnetje genieten, hier is het maar prut weer ;)

Ondanks dat de obers vonden dat jullie door moesten eten, hebben jullie wel lekker chinees gegeten? IS dat hetzelfde als in nederland?? Haha alweer zo'n groot ijsje op?!! PFff pas maar op, dadelijk moeten jullie een extra stoel bij boeken haha!!

Hier verder alles goed, mijn koffers staan gepakt en heb nog een heel klein gaatje over, dus morgen nog even een extra zak drop voor joey halen!! Ontbijtse straks:) Wij gaan lekker pannekoeken eten!!!!!!!