Van Chumphon naar Khao Sok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Van Chumphon naar Khao Sok - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Van Chumphon naar Khao Sok

Door: bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

23 Mei 2019 | Thailand, Chumphon

Genoten hebben we van ons luxe verblijf, we moesten elkaar zoeken in bed, zo groot was die. Het vertrek was weer 07.30 uur. Als eerst hadden we dichtbij een stop bij een vis afslag, altijd leuk, om de verschillende en vreemd soortige vissen te zien, maar ook de vissersboten waren geweldig om te zien heel kleurrijk. Daarna in de bus en na een goed uur rijden kwamen we bij een koffie stop, niet zoals anders bij een tank station, maar bij een locale koffie tent. Er was van alles te zien, een eettafel met als stoelen er om heen, wc potten. Iedereen was elkaar kwijt, zoveel leuke dingen waren er te zien. We moesten toch echt weer in de bus, na 2 uurtjes rijden nog een normale koffie break. Onderweg zagen we rubber plantages, aan die bomen worden bakjes gehangen, dan wordt er een inkeping gemaakt 's avonds, anders stolt het rubber en in de ochtend wordt het bakje met rubber geleegd. Na nog eens 3 kwartier rijden, kwamen we aan bij ons hotel in Khao Sok, daar stond de lunch al klaar. Na het eten gingen we naar de kamer, dat zijn huisjes op palen, wel wat minder lux, dan de vorige hotels, maar de locate is geweldig. Om 15.00 uur vertrokken voor een vlotten tocht over de rivier. Wat een geweldige ervaring, op een vlot van bamboe stonden 2 stoeltjes en ieder vlot had een eigen bootsman, die ons met behulp van een stok, voort duwde. De natuur om ons heen was heel indrukwekkend. Halverwege de tocht gingen we aan land en daar werd met behulp van bamboe koffie gemaakt, bij de jungle Starbucks :-) Er werd vuur gestookt met bamboe er werd water gekookt in grote stukken bamboe en de koffie en thee werd gedronken uit bamboe houten bekers, ook weer een geweldige ervaring. We zijn nog een stukje door gevaren en nu zijn we bij het hotel, daar is niet heel veel te beleven. Dus we liggen lekker bij te komen van het reizen en alle indrukken, met op de achtergrond de geluiden van de Cycladen, dat is een soort cirkelzaag geluid. Dalijk nog even eten en dan ga ik weer vroeg slapen.

• 23 Mei 2019 - 10:13

Tamarah:

Klinkt als weer een hele mooie dag!