Trip naar Key West - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Trip naar Key West - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Trip naar Key West

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

14 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Florida

He,he eindelijk na een lange dag even onze belevenissen en dan gauw naar bed.
Vanmorgen weer vakantietijd :-) op, pakken, ontbijten en karren maar.
Een ritje van ongeveer 275 mijl voor de boeg, mede daardoor sloeg bij mij even de twijfel toe of het wel de moeite waard zou zijn om zo’n stuk te rijden.
Dus zat ik in de boekjes te snuffelen, naar een hotel in Fort Lauderdale, terwijl de dames aan hun schoonheid werkten, zaten Erwin en ik nieuwe plannen te maken.
Af en toe wordt mijn Honey helemaal gek van mijn sterrenbeeld (weegschaal), ik moet natuurlijk wel altijd alles een aantal keren afwegen.
Toen we bij de afslag waren naar Key West of Fort Lauderdale hielp Erwin, door Key West aan te houden. We kregen een stukje tolweg waar we elke keer naar een paar mijl een dollar moesten betalen. Het leek wel monopoly, alleen kwamen wij nooit langs start en kregen we geen geld van de bank.
Na heel wat mijltjes reden we over de Keys naar het laagste puntje van de verenigde staten, Key West.
Om daar te komen moet je over de Zeven Miles Bridge, daar loopt ook een brug naast, ik vroeg aan Erwin, waar zou dat voor zijn, hij antwoordde ik denk voor lopers en fietsers, ik wakker als ik was riep, Haha dan is het zeker een triathlon brug af en toe mist er een stukje,dat is voor het zwemgedeelte.
Key West : befaamd om zijn zonsondergang, de afstand van 90 mile naar Cuba, Hemmingway en uiteraard Sloppy Joe’s Bar.
We waren om en nabij 14.00 uur bij ons van tevoren gespotte hotel, wederom een prachtige suite,uiteraard met wireless dus toen dat opgestart was heb ik lekker zitten babbelen met mijn moeder en Christa, grappig om zo even lekker contact te hebben.
Terwijl ik dat zat te doen zag ik uit het raam Erwin en Tamarah lekker dobberen in het zwembad.
Dus afgesloten en nog even mijn borstcrawl ge-oefend, valt niet mee met drie experts aan de kant, maar ik leer veel van ze en ben al verder dan ik thuis was.
Om een uur of vijf werd er flink getut en op naar Duval street en het meest zuidelijke puntje.
De Duvalstreet is de hoofdstraat en daar waren gelukkig ook winkeltjes, een souveniertje voor onze YesNo als dank voor alle geleende boekjes, moest natuurlijk wel van Key West komen want daar was zij niet geweest, djie hee, je hebt wat gemist, maar je had wel gelijk wat een takken eind.
Op naar het eind van de straat kwamen we nog in een cafeetje( hij is niet dood, hij leeft) Elvis tegen en bij Sloppy’s naar binnen, stiekem wat foto’s geschoten erg grappig hoor.
Toen was het grote moment bijna daar, de zon ging onder op Mallory Square hadden zich al een honderdtal mensen verzameld, die werden vermaakt door straatartiesten.
Er lag ook een megacruise schip van Disney en bijna op het moment supreme voer die uit, de menigte op de kant hield zijn adem in, hij zal toch niet voor ons uitzicht varen ? Maar nee de boot boog af en wij hebben dat gezien waar we voor kwamen, een mooie zonsondergang.
Daarna nog een lekker hapje gegeten, we hadden een hele leuke serveerster en onze gok was, dat Tania uit Rusland kwam, onze hollandse nieuwsgierigheid moest natuurlijk wel bevredigd worden, dus Erwin het vragen en Da ze kwam uit Rusland en nu doen we lekker de luiken dicht.
Morgen naar Fort Lauderdale een ritje van zo’n 150 mile en dan gaan we ons voorbereiden en voorslapen voor de terugreis.
Maar woensdag toch nog even lekker naar Saw Grass Mills en jullie mogen raden wat dat is hihi.

  • 14 Augustus 2006 - 04:21

    Christa:

    Hallo allemaal nu jullie net liggen te slapen en wij als weer vroeg het bed uit zijn, omdat raymon vandaag bij zijn nieuwe baas begint dacht ik kan ik mooi meteen even kijken wat jullie vandaag hebben beleefd.
    nou aan de foto`s te zien was het zeker weer de moeite waard om zo`n eind te rijden.
    Nou Bea en Erwin moesten jullie nu zo`n eind rijden voor een romantische foto.
    nou luitjes wij gaan weer aan de arbeid geniet nog maar lekker en tot mails

    groetjes uit Almere

  • 14 Augustus 2006 - 06:13

    Marcel:

    Prachtig


  • 14 Augustus 2006 - 07:22

    Sonja:

    Weer mooie verhalen hoor.
    Dit is het laatste berichtje van ons ,want wij gaan nu eindelijk van onze vakantie genieten.
    Voor jullie zit het er bijna op,maar zullen nog lang nagenieten van deze reis.

    Nog bedankt voor de kaart die jullie via de mail hebben gestuurd,tot over drie weken.

    Have Fun RYMS

  • 14 Augustus 2006 - 07:25

    Aad & Janneke:

    Goedemorgen Bvan4,
    Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's. We zijn weer terug van vakantie en inmiddels heb ik de computer weer opgestart. Tijdens de vakantie natuurlijk af en toe snel doorgelezen als ik even de mail kon checken, maar nu achter mijn eigen computertje kon ik alles op mijn gemak doorlezen. Genieten jullie nog maar even lekker van de zon, gisteren (zondag) konden wij nog enigszins terug denken (en voelen) aan onze vakantie in Italie maar vanochtend (maandag) regent het dat het giet. Dus allemaal heel goed voelen hoe die zon het doet!!!! Hele dikke kus voor jullie alle 4.
    Groetjes Je-zus.

  • 14 Augustus 2006 - 08:33

    Xandra:

    Hoi,
    Zijn jullie niet gesloopt??
    Mooie foto van de zonsondergang. Nog een paar dagen dan zit het er helaas weer op, Eric is vandaag ook weer begonnen bahhhhhhh....
    Geniet ernog van!!

    groetjes Xandra

  • 14 Augustus 2006 - 09:10

    Oma Fokje:

    Lieve allemaal,
    wat een leuke foto,s, Erwin en Tamarah wat liggen jullie daar lekker doe maar duur. en die bij dat punt van ... Cuba. Als jullie straks thuis zijn en jullie beelden op tv zien van Cuba dan zeg je tegen elkaar daar waren wij vlakbij,heel bijzonder en met die prachtige zonsondergang was het wel weer de moeite waard. en nu op naar Fort Lauderdale en komt het eind van jullie droomreis in zicht. ik zou zo zeggen geniet nog van elk momentxxxx en liefs Oma Fokje

  • 14 Augustus 2006 - 17:19

    YesNo:

    Hallo daar,
    Bea wat heb jij een lekker stuk in je achtertuin liggen!!! En wat heerlijk dat ik nog een paar dagen "mee op reis mag!!", het lijkt net of ik er bij ben, makkelijke klant toch, ik vreet alleen maar jullie letters (en foto's!)
    Het zijn weer heerlijke plaatjes, volgens mij gaan jullie naar zaag gras molen !! :-)
    Geniet nog even voor je het weet sta je weer te rillen op schiphol.
    Luf YesNo
    P.S ben zeer benieuwd!!!

  • 14 Augustus 2006 - 20:07

    Marleen:

    Als ik jullie verhalen zo lees en jullie foto's bekijk dan krijg ik wel heel veel zin om onze koude kikkerlandje te laten voor wat het is. Je krijgt toch spontaan zin om naar warmere oorden te trekken. Anyway volgens mij hebben jullie de vakantie van jullie leven en jullie hebben natuurlijk helemaal geen zin om terug te komen. Gisteren was het wonder boven wonder lekker weer en helemaal geen regen. Zo kon de visite toch lekker buiten zitten. Ik heb net een stuk met Bibi gewandeld en had even een short break bij de McDonalds. Ik zat er nog geen vijf minuten en raakte betrokken bij een vechtpartij. Jaja, jullie hoeven niet in de lach te schieten maar..... ik wist niet dat ik nog zo sterk was maar later daarover meer. Eerst jullie nog even een paar heerlijke laatste dagen toe wensen. Geniet ervan en ik ben heeeeel benieuwd naar de foto's.

    Groetjes
    Marleen

  • 14 Augustus 2006 - 20:10

    Marleen:

    Nog even een p.s je
    Tamarah en Amanda, jullie hoeven voortaan niet meer bang voor Bibi te zijn hoor. Zelfs als ik aangevallen word doet ze niets en staat ze alleen maar toe te kijken. Ze blaft niet eens. Mooie waakhond hoor.

    Groetjes
    Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Florida

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juli 2007

de laatste paar dagen.

12 Juli 2007

Na 1 week

08 Juli 2007

wij moeten bijna naar huis, sniksnik

08 Juli 2007

Een paar dagen verder

04 Juli 2007

lekker op vakantie
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 92153

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: