Eindelijk echt kilometers vreten - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Eindelijk echt kilometers vreten - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Eindelijk echt kilometers vreten

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

14 Mei 2018 | Canada, Kelowna

Zondag 13 mei 2018
Gisteren op zijn hollands gekookt haha even wennen hoor eten op de camping, maar dankzij het briljante idee van Erwin hebben we een tosti apparaat gekocht, dus een croque monsieur gegeten en een broodje hamburger. Vandaag maar weer uit eten  dan is het Moederdag , Erwin zei je hebt je kadootjes al gehad, maar hij wil me nog wel mee uit eten nemen, we gaan zien hoe het loopt.
Vanochtend uitgeslapen  6.00 uur wakker,, ach ja wat maakt het uit, douchen eten en daar gaan we. In tegensteling van wat we gedacht hadden, zaten we zo op de grote weg, die we moesten hebben. Eerst was het nog echt stads, maar al gauw werd het landelijker, we moesten nog tanken, dat maar eerst doen, voor we met dicht geknepen billen moeten zitten, wanneer het volgende tank station komt. Net als in Amerika moet je hier ook vooraf betalen, wat je niet gebruikt zegt de mevrouw, wordt automatisch op je credit card terug gezet. Erwin doet een beetje lacherig, heb je echt 100 dollar vooraf betaald ? nou volgende keer maar 50 doen schat. Afijn de benzine en de teller begonnen te lopen…… de meter gaf aan dat we nog kwart tank hadden de meter sloeg af, niet omdat we vol zaten, maar omdat de limiet van 100 dollar op was  mijn god die tank was nog niet eens vol pfff, wat een geld. Nou dan rijdt ie vast zuinig ehhhh nee dat ook niet, na onze rit van vandaag stond de meter weer hetzelfde, dus dat was snel gegaan, we hebben 450 kilometer gereden. Als je bedenkt dat we er ongeveer 3500 gaan rijden deze vakantie, dan is de benzine een aardige kosten post.
We bereiken sneeuwhoogte en ondanks dat het aan het smelten is, ligt er hier en daar nog wat en die laag is best dik.
We stoppen een aantal keren, om van het uitzicht te genieten en in de rit van vandaag zien we steeds andere landschappen. Als we bij onze bestemming in de buurt komen, zien we overal wijngaarden en golf terreinen, wat is het hier mooi, beneden in het dal ligt een prachtig meer, van wel 40 kilometer lang. We doen wat boodschappen halen een heerlijk gegrild kippetje en zoeken de camping op. Het is een kleine boerderij camping met maximaal 15 plekken, maar oh zo mooi en….. zo stil zeker als je het vergelijkt met de stads camping in Vancouver. We doen een verlate lunch en vragen aan Michael de owner waar we een goeie wandeling kunnen doen. Nou de hier naar links en dan kom je in een park. Wij op weg, je liep zo het bos in, ik vond dat wel spannend, want ja wat kun je voor beesten verwachten, het valt allemaal wel mee, we lopen tot het riviertje, dat hevig kolkt door al het smelt water. Er is pas een behoorlijke storm met wat overstromingen geweest, dus niet alles kun je door en er liggen heel wat takken en bomen. Dan komen we bij grotten, ik vind het echt niks, Erwin vindt het wel heel jammer maar we gaan terug. Als we bijna boven zijn zegt ie kijk en weg schiet een klein slangetje, ik krijg er de rillingen van, Erwin zegt kijk daar wat een eng beest, ik kijk hij begint te lachen, muts een bromvlieg  ik mopper een slang is toch niet hetzelfde als een bromvlieg, ach zegt Erwin zag je hoe hard ie weg schoot.
Terug op het campinkje zoeken we het één en ander op voor onze trip van morgen, het is maar 200 kilometer dus we hebben alle tijd. Als het tijd is om te eten, besluiten we lekker hier te blijven, ik tover een 3 gangen Moederdag menu op tafel en we genieten. Het is prachtig weer, inmiddels bij achten en nog steeds lekker warm. Het is ’s morgens in de camper wel wat kil, maar 5 minuten de heater aan en we kunnen comfortabel opstaan.

• 14 Mei 2018 - 11:16

Tam:

Klinkt als een heerlijk ontspannen dag! Stuur je me wat foto’s van het mooie uitzicht.
    Wat is de benzine zeg! Hoeveel ribben heeft pap nog? Xxx

• 14 Mei 2018 - 14:29

Mascha:

Wat onwijs leuk om te lezen! Ik zie het al helemaal voor mij hoe prachtig het daar is. Geniet van het camping leven, zo lekker om buiten te zijn. Ik ben benieuwd naar de mooie foto’s !

• 20 Mei 2018 - 22:54

Marleen:

Dat is zeker een briljant idee van Erwin om een tosti apparaat te kopen. Jeetje wat een geld die benzine. Ik denk dat jullie zonder ribben thuis komen, haha. Geniet van het camping leven !!