Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Revelstoke

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

15 Mei 2018 | Canada, Revelstoke

Maandag 14 mei
Op de camping is constante wifi, dus ik zeg tegen Erwin laten we die maar uit zetten, je weet maar nooit wie ons midden in de nacht appt en een nacht doorslapen is ook best lekker. Het is dan ook handig als je je mobiel helemaal op stil zet, ik word 2x gebeld en Erwin 1x, tot zover lekker doorslapen, maarrrr het goede nieuws is, we slapen tot half 7 door. We besluiten op te staan en willen half 8 weg, we lopen wat te lanterfanten en al gauw is het tegen achten. Ik wil toch nog even video bellen met Amanda en als we eenmaal op weg gaan is dat lastig, gezien het tijdsverschil. We boffen ze komt net thuis van werk en we kletsen even gezellig en ik laat de camper van binnen en buiten zien, hoe leuk is dit toch weer, de technologie staat voor niets. Erwin koppelt de camper los van elektra, water en afvoer en we kunnen weer. Laten we eerst maar tanken, voor we de bergen ingaan, even zoeken en tankstation gevonden, we doen gek…. We zetten de prepaid op 150 dollar, je raadt het al, het was weer niet genoeg, Erwin kijkt later in het boek en ziet dat er 200 liter in de tank kan, dus nee dit was weer niet genoeg.
We gaan op weg en komen het 1 na ander mooie meer tegen. De uitzichten zijn prachtig, we stoppen even bij een strandje en gaan weer verder. Dan zie ik een mooi plekje, we zetten camper neer en ik zet koffie, maak tonijn salade en klaar,hoe handig alles bij de hand, we eten aan een picknicktafel met mooi uitzicht op het meer. We gaan weer verder, we zijn al om half 1 bij de camping, inchecken is vanaf 13.00 uur, dus eerst maar even iets cultureels, Erwin had gezien dat er een trein museum in de stad was, dus op daar naar toe. Het was heel leuk en interessant, er kwam een trein voorbij, we verbazen ons steeds hoe lang die dingen zijn, dus ik begin te tellen, 90 wagons en een locomotief, wat een colonne. We doen weer wat boodschappen en deinzen achteruit van het prijsverschil, was in Vancouver 24 flesjes water 2,22, betaal je hiervoor hetzelfde 5,99 wat een verschil, je zou denken dat de mensen in Vancouver rijker zijn en dat de huren daar hoger zijn voor de winkels, maar het transport weegt hier het zwaarst qua prijs. Na de boodschappen gaan we naar de camping, even zoeken naar de eigenaar, gevonden en een gezellig praatje gemaakt. De lente is hier losgebarsten, lag er voor 3 weken nog sneeuw, nu is alles groen en in bloei. Ik wist niet dat ik hooikoorts had, maar met deze explosie, branden mijn ogen en loopt mijn neus. We mogen zelf een plek uitzoeken, zetten de camper neer en koppelen alles vast, we hebben een late lunch, lees het is inmiddels half 4. Na het eten gaan we weer wandelen, inmiddels vind ik het al wat minder eng en we lopen naar de rivier. Uiteraard weer prachtige plaatjes met de bergen, met sneeuw op de toppen op de achtergrond. Helaas we worden opgevreten door de muggen, die deet toch maar opspuiten in plaats van in de toilettas te laten  Als we terug zijn, pakken we allebei een ipad om info over de route vanmorgen op te zoeken. Er is zoveel moois te bekijken, we stippelen wat uit inclusief een wandeling. We kijken er naar uit. We gaan door 3 nationale parken en komen langs Lake emerald, als ik daar de plaatjes van mag geloven, zijn we er morgen stil van.
Op advies van Amanda probeer ik nog even het boven bed uit, het is langer er breder, maar ja je moet wel klimmen en over elkaar heen, dus we denken er nog even over.


  • 15 Mei 2018 - 06:01

    Mascha:

    Leuk om te lezen! Blijf vooral schrijven! Wat een geweldige reis. Groetjesen liefs vanuit de 327, hier is het uitzicht net even anders ;)

  • 15 Mei 2018 - 07:21

    Amanda:

    haha dat er zoveel benzine in de camper gaat had de verhuurder wel even mogen vertellen! gelukkig weten jullie het nu, en maken jullie een mooie reis! de camper ziet er mooi uit en ik hoop dat jullie heel erg genieten :) veel plezier vandaag

  • 20 Mei 2018 - 23:04

    Marleen :

    En dat is drie, hihi. Wat een fantastische reis maken jullie. Lekker ontspannen, veel zien en genieten van alle uitzichten. Enne....is het gelukt in het bovenbed. Vergeet niet dat jullie toch ook een daggie ouder zijn. Laat dat klimmen toch aan de jonkies over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 92082

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: