Olifanten weeshuis en grot tempel - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Olifanten weeshuis en grot tempel - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Olifanten weeshuis en grot tempel

Door: Bea

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

23 Maart 2015 | Nederland, Schiphol

Vanmorgen werden we even voor 5 uur gewekt, pfff wat een tijd het is vakantie, maar Ajeed onze gids verzekerde ons, dat het de moeite waard zou zijn. We vertrokken 6 uur met ons ontbijtpakketje en gingen op weg naar een olifanten weeshuis. Daar aangekomen gingen we eerst op het terrein van het weeshuis kijken hoe de kleine olifantjes met de fles gevoerd werden. Tjeeee wat hadden die zo'n fles gauw leeg. We konden het terrein verkennen en kwamen een hele kudde olifanten tegen, bijzonder om zo dicht bij deze grote beesten te zijn.
Daarna liepen we door een dorpsstraatje en kwamen bij de rivier, ook de olifanten kwamen allemaal door de straat het was baddertijd, wat een leuk gezicht en wat waren die olifanten slim, ze liepen van rotsblok naar rotsblok, zij gingen hun voeten niet pijn doen aan kleine steentjes.
Na ruim een half uur gekeken te hebben en foto's gemaakt en nog meer foto's gemaakt te hebben gingen we terug naar de bus. Vandaag stond 1 van de langste ritten op het programma en er waren ook veel weg werkzaamheden, dus het duurde allemaal wel lang.
We stopten op een heerlijke plek om te lunchen en ik stuurde ff gauw wat foto's door van ons olifanten avontuur
De lunch was heerlijk en hop maar weer in de bus, iedereen was nog moe van de reis, de jetlag en het vroege opstaan, dus we zaten allemaal te knikkebollen of lekker te slapen.
Om een uur of 4 kwamen we bij een berg en bovenop de berg is een grotten tempel. Iedereen moest zijn schouders en benen bedekken en toen de tocht naar boven. Dat was een pittige met veel trappen en het was best nog wel warm. De aapjes met hun gekke streken, maakten de tocht naar boven wel een stuk gezelliger.
Boven op de berg moesten we onze schoenen uit en gingen we de tempels in, wij hadden nog nooit een boeddhistische tempel gezien en hadden nu gelijk de grootste van Sri Lanka.
Het was allemaal erg indrukwekkend. De wandeling naar beneden ging een stuk vlotter en makkelijker
Nog even kwartiertje in de bus en we werden bij een prachtig resort afgezet om 18.45 uur, dus was een hele lange dag
Iedereen sprong direct onder de douche, maar daar was de waterdruk niet op berekend, maar goed douchen is douchen iedereen weer lekker fris en fruitig aan het diner en nu even verhaaltje schrijven en dan lekker slapen, morgen gaan we de leeuwenrots beklimmen en een village tour doen, thee proeven en zo, dus weer een vol programma.

• 23 Maart 2015 - 07:59

Amanda:

Wat een lange dag, maar meteen leuke dingen om te doen!! En die berg beklimmen is dan in plaats van je gymnastiek thuis, denken we dan maar :) maar goed dat de korte broeken mee zijn gegaan, dat bedekken is de minste moeite ;)

• 23 Maart 2015 - 10:47

Marleen:

Ik heb net jullie foto gezien van de olifanten. Geweldig! Wat een belevenis he.
    Hoepelen of berg beklimmen. Allebei goed, als je maar in beweging bent, maar daar hoef je niet bang voor te zijn met zo'n reis. Beweging genoeg. Na deze vakantie kun je gelijk een relaxte vakantie boeken. Geloof me, je krijgt geen moment rust, maar zeker de moeite waard.