New York Yankees - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu New York Yankees - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

New York Yankees

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

24 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo Allemaal,

Hier dan het verslag van gisteravond en van vandaag..

Laat ik beginnen bij het avond eten van gisteravond, we zijn een stukje overgestoken bij times square en daar gaan eten bij een braziliaans tentje.. Iedereen binnen zei dat het echt lekker was (maar wel veel) en echt de moeite waard, dus we zijn gaan zitten, iedereen beste een voorafje maar ik niet.. Haha eigenlijk was voor angelo alleen heet voorgerecht al genoeg geweest..
Het hoofdgerecht was echt heel groot, ik had een bord pasta toen ik over de helft was met eten dacht je dat ik nog moest beginnen haha! Papa en mama namen zelfs na het hoofdgeerecht nog een ijsje, het zag er erg lekker uit maar ik kon echt niks meer eten!! Daarna zijn we ook zo allemaal ons bed in gerolt en lekker geslapen!

Vanmorgen waren we iets later wakker dan de dagen ervoor, om half 8 ging de eerste naar de wc.. daarna hebben we allemaal gedoucht en zijn papa mama en ik gaan ontbijten, tamarah en angelo gingen vandaag naar statue of liberty en de brooklyn bridge, dit is vanwege de drukte alleen de brooklyn bridge geworden!
Na het ontbijten zijn we naar century 21 gegaan, dit ligt ter hoogte van wall street en is een groot warenhuis.. We waren hier al is eerder geweest, maar papa wilde graag nog terug voor schoenen! Nou hierin is hij geslaagd hoor, 4 paar schoenen heeft hij gekocht, lekker veel gepast en uiteindelijk zijn het er vier paar geworden, mooie schoenen en voorlopig heeft hij dus geen nieuwe meer nodig! Mama heeft ook nog 2 paar nieuwe gekocht en een kunstwerk voor op de muur en ik nog ondergoed! Ondertussen waren we 3 en een half uur verder!

Daarna zijn we op de metro gestapt richting broadway waar we nog even wilde winkelen, hier kreeg ik eindelijk me pretzel, die ik al de hele week wilde eten maar telkens als ik trek had dan was er geen kraampje in de buurt;) Het beging van het stuk dat we liepen was niet zoveel, allemaal beetje armmoedige winkels en niet echt wat we graag wilde zien! Toen we iets verder liepen (ter hoogte van empire state building) gingen we een winkel in wara het onwijs druk was, ondertussen hadden wij wel door dat he tdruk was op straat, drukker dan normaal.. Toen we een warenhuis in wilde gaan kon dat niet, ik dacht dat er een rij voor stond, maar het was geëvacueerd, een vrouw voor het warenhuis vertelde ons dat er een aardbeving was geweest in verginia en dat sommige hem hier ook hadden gevoelt en voor alle veiligheid werden grote gebouwen geëvacueerd.. Hoelang dit allemaal zou duren wisten we niet, maar erg veel ervan gemerkt hadden we niet! We zijn maar naar een pleintje gelopen tegen over het warenhuis, waar mama koffie en een wrap had gehaald en ondertussen kregen we een smsje van tamarah en angelo die waren aan het eten bij een restaurantje tegenover het pleintje (zij wisten niet dat wij daar zaten hoor!) dus daar zijn we even heen gelopen, zij wisten nog niet wat er gebeurd was, dus dat hebben we uitgelegt en toen zijn wij verder gegaan en bleven zij nog even zitten.. Ondertussen was het warenhuis open gegaan, alleen sommige winkels erin moesten eerst nog even een beetje opgeruimd worden en het personeel op hun plek gezet worden voor ze weer open konden gaan.. De winkel die wel open was, was aeropostele, daar heeft papa 2 shirts gekocht en ik 3 en mama een riem.. Alweer goed geslaagd dus!

Daarna was de winkel open waar papa nog wilde kijken voor spijkerbroeken, wij naar binnen, papa heeft een aantal broeken gepast en uiteindelijk wilde hij er wel 5 hebben, jaa echt waar papa heeft 5 broeken gekocht en ook nu hadden we weer geluk met de prijs, we waren 100dollar goedkoper uit dan we zelf hadden uitgerekend! Toen was het wel tijd om terug te gaan naar het appartement, we hebben de subway gepakt en alle spullen een beetje opgeruimd, toen zijn papa en mama bij de mac wat avondeten gaan halen en terwijl zij dat deden kwamen angelo en tamarah ook binnen.. Heerlijk gegeten en toen op naar het New York Yankees Stadium.. Een half uurtje met de metro, en eigenlijk waren we zoo binnne, het is een groot stadion waar zo'n 70.000 mensen in passen...

Eerst even rond gekeken en het was zo 7uur toen de wedstrijd begon, Typisch amerikaans werd er door een studente het volkslied gezongen..
De eerste 2 innings moesten we even in het spel komen, wat waren ook al weer de regels (bedankt docenten van sport en bewgen voor het geven van honkbal.. heb ik vandaag echt veel aan gehad!!)

Tot aan de 8e inning hadden de yankees niet gescoord, en eigenlijk stonden we op het punt om weg te gaan, we hadden de wedstrijd wel gezien, er waren een paar homeruns van de tegenpartij, wat ook leuk is om te zien en tijdens het vegen van de baan werd YMCA gedraait en waren de vegers erop aan het dansen, allemaal heel leuk, maar het was niet helemaal de sfeer zoals wij dat in gedachtte hadden,, tot de achste inning, de Yankees (nick Swisher) maakte en homerun en er waren meteen 3 punten binnen, dus het stond 6-3 en ineens kwam het hele stadion tot leven, iedereen zingen en juichen als het deuntje door het stadion aangaf dat je moest klappen klapte iedereen en het was zoo leuk, ze draaide zelfs de vengaboys.. In de 9e inning maakte de tegenpartij (Oakland Atletics) geen punten, dus de yankees moesten 3punten of meer scoren, er kwamen 2 punten, er stonden 3 honken bezet, dus als er een homerun geslagen werd zouden de yankees met 9-6 winnen, er waren 2uit, er mochten dus geen fouten gemaakt worden..

Maar helaas, op ongeveer een halve meter na, werd het geen homerun en verloren de yankees me 6-5.. Helaas Helaas Helaas, maar zoo ontzettend leuk om dit een keer mee te maken!

Toen op richitng de subway, jaaa het is net een voetbalwedstirjd of een concert van de toppers, iedereen tegelijk richting de metro en maar naar binnen douwen.. wij stonden gelukkig vooraan en hadden een plekje om te zitten, de metro stond even stil en er werden zoveel mogelijk mensen ingeduwd.. Voor ons kwam een New Yorks gezin te staan met 2 jongens, 1tje was echt aangedaan van het verlies, maar ze kwamen wel tussen angelo en mij inzitten, toen we er bijna uitmoesten lag het jongste jongetje bijna te slapen.. Haha het was toch ook wel laat aan het worden!

De meeste van jullie staan nu bijna op en wij sluiten nu gauw onze ogen, gezien we nog van ons dagje van morgen willen genieten!

Fijne dag vandaag!

Veel liefs,
Amanda

  • 24 Augustus 2011 - 04:16

    Erwin:

    Ik had er echt op gerekend dat ik veel ging kopen, want in mijn half lege koffer had ik een extra tas gedaan die vol mee terug kan. Gisteren vanaf het avondeten liep er 2 gezinnen met van diezak koffers waar een half warenhuis in zat. Dus wij zijn nog bescheiden. Kijken wat we morgen nog kunnen kopen. De wedstrijd was heel leuk. We konden de kaarten verkopen maar hebben dat gelukkig niet gedaan. Eén aplaus voor Bea die dit in Nederland al had geregeld. klapperdeklap

  • 24 Augustus 2011 - 05:53

    YesNo:

    Wij zijn ooit in Canada naar een wedstrijd geweest en hebben daar heel erg van genoten! Dus ik kan me voorstellen hoe jullie het hebben gehad daar in dat stadion. Liepen er ook mensen met zo'n bak met popcorn en drinken voor hun buik? Zo iets als je ziet in de oude films? Volgens mij zijn jullie erg sociaal bezig daar, de economie op pijl houden door lekker te kopen. Geweldig, dat zouden er meer moeten doen :-) En ja Beetje, ik denk dat ik je ga inhuren als mijn persoonlijke reisassistent :-)
    Geniet nog even volop! Have Fun! Hug

  • 24 Augustus 2011 - 07:38

    Nico En Marleen:

    Ik heb er bijna een uur over gedaan om alle verhalen te lezen. Fantastisch en wat genieten jullie. Erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Erwin en Bea, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijk. Gisteren was het inderdaad schrikken toen we over de aardbeving hoorden. Gelukkig zijn jullie ongedeerd.
    Volgens mij kunnen jullie volgend jaar zo aan de Nijmeegse 4-Daagse mee doen. Geniet nog even van New York en we spreken jullie snel.
    Groetjes
    Nico en Marleen

  • 24 Augustus 2011 - 12:17

    Janneke:

    Heb je al gepast? Ik bedoel natuurlijk of alles nog in die lege tas en halflege koffer past. Tjeetje Erwin 4 paar schoenen en 5 broeken! Wat een fantastisch en enthousiast verslag weer, jeetje Amanda je kunt nog solliciteren als reisverslaggefster! Gelukkig had ik gisteravond niets meegekregen van de aardbeving, dus gewoon rustig geslapen.
    Veel plezier weer vandaag!
    Kus je-zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

New York City

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2011

Laatste dag en weer thuis

25 Augustus 2011

Winkelen??

24 Augustus 2011

New York Yankees

23 Augustus 2011

Het gaat goed

23 Augustus 2011

Empire state building
Erwin en Bea

Actief sinds 09 Juli 2006
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 92126

Voorgaande reizen:

10 Mei 2019 - 31 Mei 2019

Gouden Lotus rondreis Thailand

20 Maart 2015 - 05 April 2015

De vele gezichten van Sri Lanka

08 Januari 2013 - 08 Januari 2013

Cuba

01 Mei 2012 - 22 Mei 2012

California 2012

18 Augustus 2011 - 26 Augustus 2011

New York City

27 April 2010 - 11 Mei 2010

Amanda in Canada

16 Maart 2009 - 05 April 2009

Surprise surprise

05 Juli 2007 - 19 Juli 2007

Mijn eerste reis

02 Juni 2018 - 30 November -0001

Roadtrip West Canada

Landen bezocht: