Waaauuuwwwww wat een geweldige dag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Waaauuuwwwww wat een geweldige dag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Waaauuuwwwww wat een geweldige dag!

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal
Een onwijs leuke eerste dag, laat ik gewoon bij het begin beginnen. Na een vreselijke nacht, om half 2 kwamen tamarah en angelo thuis die de deur niet open kregen, dus ik me bedje uit.. Daarna weinig tot niet meer geslapen, om 6uur was ik maar ook papa en mama klaar wakker, ik ben nog even bij hun in bed gedoken en wij hadden besloten om ons rustig te gaan douche en aankleden. Toen we op het punt stonden om naar buiten te gaan en te gaan ontbijten, werden tamarah en angelo wakker en zijn we met zijn alle gaan ontbijten.

Dit zijn we gaan doen op de 51 street, een diner met zingend personeel, de hele tijd worden er live liedjes gezongen. De meeste van deze mensen komen van een academie af voor zang dans en acteren. Ze werken er vaak ook niet erg lang omdat ze in het verlengde werken van broadway en er regelmatig een producent komt kijken en ze daar allemaal weg pikt… Heel erg leuk en het eten was heerlijk; papa mama en ik hadden pannekoeken (Hmmmmm) tamarah had ei en Angelo had yoghurt met fruit.

Toen we klaar waren met eten zijn we doorgelopen naar rockersfeller plaza, normaal ligt hier de wel bekende ijsbaan en staat hier met kerst de mega grote kerstboom, helaas waren geen van beide te bekennen. Wel kun je een gebouw in en kun je naar top of the rock, een uitzicht net als op de empire state building, maar dan zie je het empire ook:P Dit hebben we niet gedaan, er was een super grote LEGO winkel, leuk om allemaal te zien. En het is echt waar mensen, je hebt aan het eind van de dag pijn in je nek van het naar boven kijken… Overigens ben ik hier ook niet zo goed in, als ik naar boven kijk en loop tegelijk dan ga ik heel erg slingeren.

Vanaf hier zijn we doorgelopen naar 5th avenue, lekker winkelen! Wat leuke winkeltjes in en uit gelopen, papa een mooi overhemd en mooie broek gekocht bij gant en daar tegenover zat,,, jawel HOLISTER.. Het was hier alleen zo druk dat ik alleen even gekeken heb en verder niks gepast of gekocht heb, dat komt later wel dacht ik zo… Om een beetje een indruk te geven van hoe druk het was, buiten stond een rij om naar binnen te mogen.

Doorgelopen naar Forever 21, een leuke winkel voor jonge meiden van mijn leeftijd, in Oberhausen heet het forever 18 en bestaat het uit 1 verdieping, hier kon je gewoon 6 verdiepingen omhoog lopen en op elke verdieping iets anders vinden!!! Ik heb uiteindelijk 1 short, 1 shirt en 1 jurkje gekocht.

Daarna zijn we me z’n vijven de trumph tower in geweest, een super groot gebouw, met een wel hele leuke ‘town’ erin,, namelijk de Nike town, van wel 5 verdiepingen hoog… Hier lekker rondgekeken, maar ook nog niks gekocht, we hadden nog een lange dag te gaan en besloten als we wilde we altijd terug konden zo ver is het niet lopen.

Toen de Tiffany’s in, ik dacht leuk even lekker rondsnuffelen, maar dat was ook verkeerd gedacht, ook deze winkel had 6 verdiepingen en als je iets zocht kon je het maar beter vragen, ik moest op de derde verdieping zijn omdat ik wilde kijken voor een hanger voor aan mijn armband… Hele nieuwe of bijzondere hadden ze hier niet, dus heb maar niks gekocht. Toen we in de lift stonden werden we erop gewezen dat we nog wel even rechts voorin in de winkel moesten kijken, hier hing namelijk een diamant van 128,4 karaat… Erg mooi en bijzonder om te zien.

Na dit winkelavontuur begonnen onze magen natuurlijk alweer te rommelen, en de voetjes een beetje te branden dus hebben we wat te eten gehaald (ik had een panini met kip, tamarah pasta, mama en angelo een salade en papa 2stukken pizza) dit hebben we meegenomen naar Central park, zijn hier heerlijk op het gras gaan zitten (je weet wel bij die rots van die duivenvrouw van home alone!!!!!) en het was erg goed te eten. Wat ons opviel dat het steeds warmer werd en in central park stond niet heel veel wind. Daarna zijn we naar Strawberry fields gelopen, lekker Central park door en een paar heuveltjes op en af… Voor de mensen onder ons die het niet weten, hier is de plek waar John Lennon is doodgeschoten en is een herdenkingsplek voor hem gemaakt.

Daarna via een andere route door central park terug gelopen, richting de 60th st. hier hebben we metrokaarten gekocht voor de hele week, zodat we in de metro kunnen stappen wanneer we dat zelf willen… Met deze kaarten kon je ook in de Gondel die je naar Roosenveldt Island brengt, dit hebben we ook meteen gedaan, erg leuk je gaat over/langs de Queensbrono brigde en komt op een eilandje waarvandaan je een mooie skyline hebt en waar je even kan genieten van het uitzicht.. Hier hebben we zo’n 20minuutjes gezeten en toen zijn we terug gegaan met de gondel.

Ondertussen waren we op 2th avenue en de 60th street, dit betekende een stukje terug lopen, omdat boodschappen hier best prijzig zijn en het water uit de kraan niet echt te drinken is hebben we op 2th avenue wat water en frisdrank gehaald. Dit deden we bij een supermarkt ter hoogte van de 57th street, wij zitten op de 46th dus dachten dat is makkelijk te lopen…

We wilde ook nog even bij een kantoor onze kaartjes halen voor de New York Yankees, dus zijn doorgelopen naar de 45th street en toen helemaal naar de 6th avenue, de kaartjes gehaald en toen nog even voor mama bij de Starbucks gestopt en doorgelopen naar ons appartement.

Iedereen was wel ontzettend moe en had last van brandende voeten, het is ook wel erg warm en we lopen wel veel. Op dit moment ligt dan ook iedereen te slapen! (haha behalve de jongste van het stel natuurlijk!!:))

Straks gaan we nog even lekker iets eten en misschien dan nog times square op, maar vandaag vroeg naar bed en hopen op een betere nacht dan afgelopen.

Slaap zacht allemaal en voor als jullie dit lezen een heeeeel fijn weekend, geniet van het voorspelde mooie weer!

Veel liefs,
Amanda

• 20 Augustus 2011 - 07:24

YesNo:

Hallo Shoppers, wat leuk om te lezen, sommige dingen klinken bekend in de oren :-). Ook ik was in Tiffany's en heb die diamant gezien, ik had de neiging o9m hem in mijn broekzak te stoppen, maar helaas, de beveiliger die er stond was heeel alert. In tegenstelling tot de beveiligers die wij kennen Bea :-)
    Is het erg warm daar bij jullie? En hoe zit het met de vochtigheid? Vertroetel jullie voetjes, anders gaan ze in staking :-)
    Veel plezier!!

• 20 Augustus 2011 - 11:41

Erwin:

De jongste van het stel lag gisteravond dan wel als eerste te slapen maar dat mag ook wel. Het is leuk dat je leest wat je hebt meegemaakt. Ook ik ga slingeren als je naar boven kijkt en wandeld. We hebben geslapen als prinsen en prinsessen. Het lawaai went of we waren echt moe. Vandaag lekker op tijd wakker en op naar het volgende avontuur.