Downtown en Brooklynn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu Downtown en Brooklynn - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erwin en Bea Zegeling - WaarBenJij.nu

Downtown en Brooklynn

Door: Amanda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Bea

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Na een goede nachtrust werden we vanmorgen iets later wakker dan gister, namelijk rond een uur of half 7, we hebben ons rustig aangekleed en zijn toen gaan ontbijten. De reden dat we zo lekker uitgeslapen waren was omdat we gister rond 9,15 ’s avonds weer wakker werden en toen wat zijn gaan eten en toen weer verder gaan slapen. Tamarah en Angelo zijn nog uiteten gegaan en kwamen pas om half 2 thuis, maar waren er vanmorgen ook weer vroeg bij. Na een lekker ontbijt zijn we echt op pad gegaan.

Eerst hebben we de metro gepakt richting brooklyn, daar rondgelopen en mooie foto’s van de skyline gemaakt, daarna hebben we besloten om de Manhattan bridge terug te nemen. Het was namelijk zo dat de brooklyn bridge helemaal in de steigers stond en we konden niet zien of je er wel overheen kon kijken. Overigens heb je mooiere foto’s als je over de Manhattan bridge loopt want dan staat de brooklyn bridge er gewoon op!!

Daarna hebben we een stukje van China town gezien, haha die chinezen spreken echt geen engels en het is een volk apart. Wel heerlijke druiven en een soort lychies gekocht en doorgelopen richting de rivier. Daar op een bankje even lekker wat gegeten.

Toen gingen we naar pier 17, wat een chaos, overal om je heen mensen en drukte en overal kraampjes. We zijn naar binnen gegaan waar je winkels en restaurants hebt, lekker een uurtje flink gewinkeld (1 trui en een sleutelhanger), er was een victoria’s secret maar we hebben nog niks gepast of gekocht. Toen een heerlijk ijsje gegeten, ik had de smaken birthday cake and cotton Candy (suikerspin) en zo hadden ze allemaal aparte combinaties, maar het ijs was allemaal erg lekker.

Daarna zijn we richting Ground zero gelopen, door battery park, hier staan gedenkstenen (van ongeveer 5meter hoog) met alle namen van Amerikaanse soldaten die overleden zijn tijdens de tweede wereld oorlog. Ook was er een gedenksteen voor mensen van de Koreaanse oorlog, hierop stonden het aantal doden, gewonden en vermiste per land. Als laatste bijzondere staat er ook een bol, deze stond eerst tussen de Twin Towers in, het is een grote bol gemaakt van koper en was eerst helemaal strak, nu zitten er gaten en deuken in, missen er delen. Wel heel bijzonder om te zien, daarnaast brand ook een vlam voor alle doden die zijn gevallen.

Als je dan richting ground zero loopt, valt je mond wel open, het is heel apart te denken dat die twee torens naar beneden zijn gevallen en alles erom heen is blijven staan, de gebouwen zijn zo hoog en het moet toch wel flink geschut hebben. Het is alleen wel zo dat op ground zero ondertussen twee onwijs hoge gebouwen staan, nog in de steigers, maar toch.
Ook hangen overal dingen met de gedachten naar de overledenen van die dag, een amerikaanse vlag met alle namen erin of bij de brandweer een v an koper gemaakt kunstwerk met alle namen van de brandweerlieden die toen zijn omgekomen. Ook is er een museum maar daar moest je 15dollar voor betalen en wij waren er om kwart voor 6 en om 6 uur ging het dicht, een beetje zonde dus.

Angelo wilde ook nog graag de St. Pauls church zien, hier vluchtte de mensen naar toe toen de gebouwen in stortte en ook hier blijken mooie gedenktekens te hangen, helaas ging de kerk al om 4uur dicht, dus misschien nog een andere dag.
Toen we richting de kerk liepen kwamen we langs een century 21, een groot warenhuis met van alles en nog wat, daar zijn we een uurtje gaan winkelen een grote winkel waar veel leuke dingen te krijgen zijn. Tamarah heeft een sportbroek gekocht en ik 2 paar schoenen, ondergoed, een bolero en een paar slippers..

Hierna waren we toch wel best moe en hebben we de metro terug gepakt richting 42th street, daar vandaag zijn we naar het appartement gelopen om onze spullen neer te zetten. Nu ligt iedereen even op bed, maar we zijn toch wel van plan om over minuut of 5 wat te gaan eten en daarna lekker te gaan slapen. Morgen weer een lange dag waarschijnlijk, want er is nog genoeg te zien.

Veel liefs,
Amanda en een vermoeide bende

• 21 Augustus 2011 - 03:01

Erwin:

tja, we maken heel veel meters en dat houdt ons een beetje in toom met kopen. Morgen is het misschien wat slechter weer dus wie weet wat er dan gebeurd. Vandaag een lekker kleurtje gekregen. De verslaggeefster krijgt een 10 voor de verslagen.

• 21 Augustus 2011 - 07:51

Janneke:

Hallo bende van vier,
    Inderdaad de complimenten voor Amanda! Je schrijft op zo'n manier dat het lijkt alsof wij er een beetje bij zijn.
    Maar ik lees ook dat die halflege koffers nog bijna hetzelfde zijn. Daar moet nog wel effe wat aan gedaan worden :)
    Nou ja als er niks te kiezen is, ha, ha haast allemaal winkels van zes verdiepingen en dan nog niets vinden! Dat noem ik nou knap dat je aan zoveel verleiding bloot kunt staan, goed hoor.
    Nou lieve allemaal maak er weer een mooie dag van. Heel veel plezier! Kus van je-zus

• 21 Augustus 2011 - 09:57

YesNo:

Koeoeoet mornink bende,
    Het zal zo ongeveer douche tijd zijn bij jullie. Wat gezellig om te lezen hoe jullie het doen daar! Amanda maak jij je verslagen van school ook zo goed??
    Veel plezier voor de zondag, zijn de winkels daar dicht? Kan ik me niet meer herinneren van toen wij er waren.
    Nou zonder winkels ook genoeg te beleven daar :-) . Fijne dag. XX

• 21 Augustus 2011 - 18:59

Michelle:

Leuk verslagje:D... Jullie vermaken jullie daar wel lees ik!... Geniet er van:D
    xxx

• 22 Augustus 2011 - 00:49

Bea:

Haha, nou die extra tas die Erwin mee had in zijn koffer wordt al aardig gevuld. Vandaag is er aardig wat gekocht.
    En Jane jaaaa joeppie de winkels zijn op zondag ook open, het lijkt wel of er hier nooit iemand slaapt. Ook wij niet hihi, gelukkig heb ik herriestoppers inmiddels, we zitten zo dicht bij Time Square heeeeeeeel leuk, maar ook altijd druk.
    We genieten van jullie reacties. Byebye zwaai zwaai

• 22 Augustus 2011 - 07:03

Janneke:

Hallo lief bruidspaar,
    Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere dag. Waarschijnlijk liggen jullie nog op 1 oor, maar hier zijn we al weer aan den arbeid begonnen.
    Ik wens jullie een fantastische trouwdag toe met heeeel veeeeel mooie cadeaus! Veel plezier en een dikke kus van je-zus